Ludu Daw Amar: Mandalay Burmese Muslims are more Burmanized than others

I was born and educated in Mandalay. Then worked in Mandalay Institute of Medicine, Mandalay General Hospital and also opened my GP clinic at the Pae Poke Tan, Mandalay, between the famous and biggest Buddhist Monasteries, viz: Ma Soe Yein (old and new) Third Shwe In Bin. And was not far from the famous Mya Daung Teik where eight yrs old Thakhin Ko Daw Hmein (ဆရာၾကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း) witnessed the glimpsed of the Last King of Burma, King Thi Baw and Queens’ trip to the Irrawaddy River port on the way to their exile in India.

Ludu Daw Amar had repeatedly mentioned about Burmese Muslims in her various articles, e.g. Saya Gyi U Razak, Mandalay Central National State High School, Kyar Ba Nyein, Pagan Thae Daw Mya, e.t.c. and in many other places that they are different from other Muslims from Burma and they are more assimilated and Burmanized. She used to praise that Mandalay Burmese Muslims are different from their Burmese Buddhist friends in their religion only but understand and had more harmonious interaction with their Buddhist friends.

Once she mentioned about the present day Burmese Buddhist youths’ inability to communicate with the Buddhist Monks and wrote that Mandalay Burmese Muslims especially those merchants from Mandalay Zegyo Market even have a far better knowledge in communicating with the Buddhist Monks.

My GP was quite good as I was still working with the Government and opening in the evening as a part-time clinic. I used to have at least 50 to 70 patients every evening. About 30% of patients were Monks and their relatives coming from the districts, stayed in the monasteries, as they came to Mandalay for the Medical treatment. The Monks trust me and I had a very cordial relationship with them.

Even if anyone was quarrelling near the clinic or once a drunkard person was making a ruckus near our clinic, young monks would swiftly come and chased away those people and warned them not to make any disturbances near their personal doctor’s clinic. Once there was a break-in at our clinic and some medicine and instruments were stolen. Although we just made a report to the local councils only, we were surprised that the Monks had done their own investigation of the detective job and surveyed the activities of bad teenage boys from our area and finally caught the thieves with all the things they had taken from us.

I have to admit that another Burmese Muslim doctor, the late Dr Kyaw Nyein, who opened a clinic at the 84thx 35th street was much more successful than me and had even better relations with the Mandalay Monks.

So I hereby present the article written by Lu Du Daw Amar about the “China shop merchant, Burmese-Muslim Daw Mya,” who was polite, hard working and had won the HEARTS and MINDS of upper Burma Burmese Buddhists and even became the favourite of the Buddhist Monks. . .

Source: Myanmar Muslim. net

ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ ပန္းကန္သည္ေဒၚျမ

<!– Webmaster –>

ဆရာမၾကိး လူထုေဒၚအမာေရးသားေသာ မႏၱေလးသူ၊ မႏၱေလးသားမ်ားစာအုပ္


ကြ်န္မတို႕ ငယ္ငယ္တုန္းကႀကံဳရတဲ့ ပန္းကန္သည္ေဒၚျမကို ဗီဒီယို႐ွိတဲ့ေခတ္မ်ိဳး ဆိုရင္ ႐ိုက္ကူးလို႕ ေတာင္ထားၿပီး ေနာက္လူေတြကို ျပခ်င္ပါရဲ႕။ ဟိုေခတ္က ေဈးသည္ဆိုတာ ဒီလိုဟာမ်ိဳးပါလို႕။

သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ ရင္းထားတဲ့ ဧရာမဆိုင္ႀကီးမွာ ေဈးဝယ္ေတြဝိုင္းဝိုင္းလည္နဲ႕ ေဒၚျမ ေရာင္းဝယ္ေနပံု ကိုျပစမ္းခ်င္လို႕ပါ။ပန္းကန္ဆိုတာ ဟိုေခတ္က ခုေခတ္ထက္ အမ်ားၾကီးပိုသံုးတဲ့ လူသံုးပစၥည္းတစ္ခ ုပါ။ ဥပမာေတာ႐ြာေတြက ေကာက္ပဲသီးႏွံေပၚလို႕ အလႉအတန္းေပးၾကၿပီဆိုရင္ ကြ်န္မတို႕ အညာက ေတာင္သူ လယ္သမားေတ ြေပးတဲ့အလႉက ေငြကူခံတယ္၊ ေငြကူကို လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းပန္းကန္နဲ႕ ျပန္ပါတယ္။

ေတာအလႉရဲ႕ထံုးစံက အလႉဟာ ထမင္းေကြ်းလႉရပါတယ္။ အလႉလာသူက မိမိတတ္အားသေလာက္ အလႉ႐ွင္ကို ေငြကူပါတယ္။ ကူေငြကိုလိုက္ၿပီး အကူျပန္တယ္ရယ္လို႕ အလႉ႐ွင္က လက္ေဆာင္ျပန္ေပး ပါတယ္။

အဲဒီလက္ေဆာင္က ဥပမာ ေငြ ၁က်ပ္ ကူတယ္ဆိုရင္ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းပန္းကန္ ၂ လံုး အကူျပန္ တယ္ ဆိုတာမ်ိဳးလုပ္တာပါ။ ေငြ ၁၀ က်ပ္ ကူခဲ့ရင္ ပန္းကန္အလံုး ၂၀ ရခဲ့တာေပါ့။

ၿပီးေတာ့ ဘုန္းၾကီးလႉတဲ့လႉရန္ပစၥည္းမွာ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္က ပါစၿမဲ။ ကထိန္ခင္းရင္ ကထိန္ပေဒ သာပင္မွာ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ပါစၿမဲ။ အဲဒါေတြအျပင္ အရပ္ထဲမွာ မဂၤလာေဆာင္တယ္ဆိုရင္ မဂၤလာ ေဆာင္က ရပ္ကြက္လူငယ္မိန္းမငယ္ေတြကို ခဲဖိုးေပးတယ္။ အဲဒီခဲဖိုးကို ေ႐ွးကေတာ့ လူငယ္ေတြက သံုးၿဖဳန္းပစ္တယ္၊ ေသာက္စားမူးယစ္ပစ္တယ္လို႕ မ႐ွိဘူး၊ အရပ္သံုးဘံုပစၥည္းအျဖစ္နဲ႕ အရပ္အလႉအ တန္းမွာ သံုးစြဲဖို႕ အိုးအင္ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ဝယ္ၿပီး ရပ္ရြာက ေလးစားယံုၾကည္တဲ့ လူၾကီးတစ္ေယာက္ ေယာက္အိမ္မွာဘံုပစၥည္းအျဖစ္နဲ႕ အပ္ႏွံထားၾကတာပဲ။ ဆြမ္းေကြ်းခ်င္ရင္ အဲဒီမွာ အလကားငွား၊ မဂၤလာပြဲ ဧည့္ခံခ်င္ရင္လာငွား၊ ကြဲရင္အစားဝယ္ထည္႕ေပးထား၊ လက္ဖက္ရည္အခ်ိဳအဖန္နဲ႕၊ မုန္႕စားပန္ကန္၊ ကာဖီ လက္ဖက္ရည္ ပန္းကန္စံုေတြ၊ လင္ပန္းေတြ ေငြတတ္ႏိုင္သေလာက္ အရပ္က ဘံုပစၥည္းအျဖစ္ ဝယ္ျခမ္း ထားၾကတာပါ။

ဒါေၾကာင့္ ပန္းကန္အသံုးက ခုေခတ္ထက္ပိုမ်ားပါတယ္။ အဲဒီလိုရွိရာမွာ ပန္းကန္ဆိုတဲ့ ပစၥည္းကလည္း တင္သြင္းထားတာက စံုလိုက္တာ။ တ႐ုတ္ပန္းကန္၊ ဂ်ပန္ပန္းကန္၊ အဂၤလန္ပန္းကန္၊ ခ်က္ကိုစလိုဗက္ ကီးယားက ေျြကရည္သုတ္ပစၥည္း စသျဖင့္ ႏိုင္ငံတကာပစၥည္းေတြ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲ ဝင္ၿပီးေရာင္း ခ်ၾကတာပါ။

အဲဒီလို ပန္းကန္ေရာင္းတဲ့ဆိုင္ေတြ မႏၱေလးကတိုက္တန္းၾကီးနဲ႕ တိုက္တန္းကေလး (ခုၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ ၂ ေနရာ) နဲ႕ ေဈး႐ံုထဲမွာ အမ်ားၾကီး ႐ွိၾကပါတယ္။ ဒီလို႐ွိတဲ့အနက္က အေ႐ွ႕ဘက္ တိုက္တန္းၾကီးေပၚက သံုးခန္းတြဲပန္းကန္ဆိုင္ႀကီးကေတာ့ အႀကီးဆံုးနဲ႕ အေရာင္းရဆံုးပါပဲ။ ဖြာဇူလာနန္ဂ်ီ ပန္းကန္ဆိုင္ဆိုၿပီး အနီေ႐ႊစာလံုး သစ္သား ဆိုင္ဘုတ္ၾကီးကလဲ သံုးခန္းအျပည့္ခ်ိတ္ဆြဲထားတာပါ။

ဆိုင္နံပါတ္က ၂၈၊ ၂၉၊ ၃၀ ထင္တာပဲ။ တိုက္တန္းၾကီးသံုးခန္းကို အကန္႕ေတြျုဖတ္ၿပီး ပန္းကန္ဆိုင္ႀကီး ခင္း ထားရာမွာ ပန္းကန္ေတြ ဆိုတာကေတာ့ ရာနဲ႕ေထာင္နဲ႕ခ်ီၿပီး အထပ္လိုက္အထပ္လိုက္ေတြ စီေနေတာ့တာပါ။ တစ္ဆင္တည္း တစ္ေသြးတည္း တစ္ပံုစံတည္း တစ္မ်ိဳးတည္း ရာနဲ႕ခ်ီဝယ္မလား၊ ခ်က္ျခင္းရပါတယ္။ ဇလံုတို႕ ဖန္ခြက္တို႕ လက္ဖက္ရည္အိုးနဲ႕ ပန္းကန္တို႕ ဇြန္းခက္ရင္းတို႕ ဆိုတာမ်ိဳး ေတြကလဲ စံုမွစံု၊ ဘာမဆို လိုေလေသးမ႐ွိ တည္ခင္းေရာင္းခ်တာပါ။ အဲဒီသံုးခန္းတြဲႀကီးမွာ တိုက္တန္းရဲ႕ ေနာက္ေဖးဘက္မွာ သံဆန္ခါေတြကို ေသတၱာလုပ္ၿပီး ပန္းကန္ေတြထည္႕လာတဲ့ သံဆန္ခါ ေသတၲာႀကီး ေတြကို အလုပ္သမားေတြက ေဖာက္တဲ့ ေသတၲာကို ေဖာက္ၿပီး ဆိုင္ထဲ ပစၥည္းသစ္ခင္းတယ္။ ဆိုင္ထဲေရာင္းရတဲ့ ပန္းကန္ကို ဝယ္သူဆီ တင္ပို႕ေပးဖို႕ ေသတၱာနဲ႕ ေတာင္းနဲ႕ ထုပ္ပိုးေပးတဲ့လူက ေပးတယ္။ ဆိုင္႐ွင္ ဖြာဇူလာနန္ဂ်ီဆိုတဲ့ အိႏၵိယ အမ်ိဳးသားကေတာ့ ဆိုင္ရဲ႕ေနာက္နား ခပ္က်က်မွာ စာေရးစာပြဲတစ္လံုးနဲ႕ ကုလားထိုင္နဲ႕ထိုင္ေနတာပါပဲ။

ဆိုင္ေ႐ွ႕ဘက္မွာ တကယ္ေရာင္းေနသူကေတာ့ ေဒၚျမဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသမီးၾကီးပါ။ ဒီအမ်ိဳးသမီးႀကီးက ဒီဆိုင္ႀကီးကို လာလာသမွ် ေဈးဝယ္ေတြကို တစ္ေယာက္တည္း ဒိုင္ခံေရာင္းခ်ေနပါတယ္။ တပည့္ေတြကေတာ့ အနားမွာ လက္တိုလက္ေတာင္းခိုင္းဖို႕ ရွိသေပါ့။ ဘယ္သူေရ ဘာယူျပလိုက္စမ္း၊ ဘာကို ထုပ္ပိုးေပးလိုက္စမ္း ဆိုတာမ်ိဳးခိုင္းဖို႕။ “ေဒၚျမ၊ ဒီပန္းကန္ဘယ္ေလာက္လဲ၊ တစ္ဒါဇင္ယူရင္ ဘယ္ေဈးလဲ၊ အလံုး ၅၀-၁၀ဝ တစ္ဆင္တည္း ရမလား” လို႕ေမးတဲ့လူ၊ “ေဒၚျမ လက္ဖက္ရည္ခရားက ဒါပဲလား၊ ေျြကေရထူခရား မ႐ွိေတာ့ဘူးလား၊ ကြ်န္မတို႕ အရပ္ဘံုသံုးအတြက္ မ်ားမ်ားဝယ္ခ်င္လို႕” ဆိုတဲ့ ေဈးဝယ္၊ “ဒကာမၾကီး၊ အလႉအကူျပန္ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းပန္းကန္ ဘယ္ႏွမ်ိဳးရွိလဲ၊ ျပစမ္းဗ်ာ၊ အလံုး ၁၀ဝ ဘယ္ေဈးလဲ၊ ၅၀ဝ၀ ေလာက္ဝယ္ရမွာ” လို႕ေျပာတဲ့ ဘုန္းေတာ္ၾကီးနဲ႕ သူ႕ဒကာ၊ “အေမျမ မဂၤလာေဆာင္လက္ဖြဲ႕ခ်င္လို႕ ဒင္နာဆက္ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳး႐ွိသလဲ ျပစမ္းပါ” ဆိုတာကတစ္မ်ိဳး၊ “ထမင္းစား ပန္းကန္ကေလး သံုးခ်ပ္ေလာက္လိုခ်င္တာပါ” ဆိုသူကတစ္ဖံု၊ ေဈးဝယ္ေတြ အားလံုးကို ေဒၚျမက ပါးစပ္ဆိုင္းတီးသလိုတီးၿပီး အားလံုးေျပေျပလည္လည္ ဆက္ဆံေျပာဆို ေရာင္းခ်ေနပါတယ္။ ေဒၚျမ၊ အေမျမနဲ႕ ေဈးဝယ္ေခၚတဲ့အသံေတြဟာ တစ္ခါတေလ တစ္ၿပိဳင္တည္းထပ္ေနတယ္။ ေဒၚျမရဲ႕ဆက္ဆံေရးက သိပ္ေကာင္းေတာ့ ပန္းကန္ဝယ္ခ်င္ရင္ ေဒၚျမဆီ အရင္လာတာပဲ။ သူမ်ားဆိုင္သြားခဲတယ္။ သူကမ႐ွိဘူး၊ သူနဲ႕အဆင္မေျပဘူးဆိုမွ တျခားဆိုင္ကို ဒီေဈးဝယ္ကသြားတာပါ။ ေဒၚျမဆိုင္မွာ ဝယ္သူဟာ စဲတယ္မ႐ွိပါဘူး။

တစ္ၿပိဳင္တည္း တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ဆယ့္ေလးငါးဦးေတာ့႐ွိေနတာပဲ။ ေဈးခ်ိဳၾကီးထဲမွာ ပန္းကန္ေရာင္းတဲ့ ဆိုင္ေတြ အမ်ားႀကီး႐ွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဈးဝယ္က ဒီဆိုင္ကိုလာမယ္၊ ဒီဆိုင္မွာ ေဒၚျမကိုသာေမးမယ္၊ ေဒၚျမနဲ႕ပဲ အားလံုးအေရာင္းအဝယ္ကိစၥျပတ္မယ္။ ဆိုင္႐ွင္ဆိုတဲ့ ကုလားၾကီး သူ႕ဖာသာ ကုလားထိုင္နဲ႕ထိုင္ေနတာကို ႐ွိတယ္လို႕ကို အသိအမွတ္မျုပဘူး။ ေဒၚျမမ႐ွိလို႕ ဒီကုလားၾကီးကဝင္ၿပီး ေဈးေျပာရင္ေတာင္မွ ေဈးဝယ္က ေဒၚျမေတြ႕ေအာင္ေစာင့္မွာ။ သူ႕စကားမယံုဘူး။ သူနဲ႕ေတာ့ အေရာင္းအဝယ္မၿပီးျပတ္ခ်င္ဘူး။   ေဒၚျမက ႏႈတ္စလွ်ာစကလဲ သိပ္ေကာင္းတဲ့ အမ်ိဳးသမီးႀကီးကိုး။ ဆက္ဆံေရးကလဲ တကယ္ တတ္ကြ်မ္းသူပါ။ အားလံုးေက်နပ္ေအာင္ ေျပာဆိုတတ္တယ္ေလ၊ မွတ္မိေသးတယ္။ ေဒၚျမ လုပ္ပံုကေလး တစ္ခု၊ ကြ်န္မတို႕အဘိုးနဲ႕အဘြားက သူ႕ဆိုင္သြားၿပီး ပန္းကန္ဝယ္ၾကတယ္။ ကြ်န္မက လိုက္သြားတယ္။အဘိုးဦးစိုးေဂါင္က ပိတ္ကုလားနံျဖဴနဲ႕ ရင္ဖံုးပင္ျဖဴတိုက္ပံုနဲ႕ ေခါင္းမွာ ပိုးပဝါ အျဖဴကေလး ေပါင္းလို႕။ကြ်န္မတို႕အဘြား ေဒၚ႐ွမ္းမက ျပန္႕ထမီအစိမ္းနဲ႕မရမ္းကန္႕လန္႕စင္းနဲ႕ ရင္ဖံုးအက်ႌ အျဖဴကေလးနဲ႕ ေခါင္းေပၚမွာ ေသွ်ာင္တမာသီး ကေလးနဲ႕၊ အသက္ေတြကေတာ့ ၇၀ေက်ာ္၊ ၈၀ နီးပါးေတြေပါ့။

အသားေရေတြက ျဖဴျဖဴစင္စင္ သန္႕သန္႕႐ွင္း႐ွင္း။ ပန္းကန္ဝယ္ေနရင္း ေဒၚျမက “ဒီအသက္အရြယ္အထိ ဒီလိုစံုစံုညီညီ႐ွိတာ စိတ္ခ်မ္းသာစရာေကာင္းလိုက္တာ” ဆိုၿပီး အဘိုးနဲ႕အဘြားကို သူကထိုင္ၿပီး ကန္ေတာ့ပါတယ္။ ဒါဟာ ပိုတာ၊ ေလာကြတ္လုပ္တာမဟုတ္ဘူး၊ တကယ္ၾကည္ညိဳလို႕ ကန္ေတာ့တဲ့ပံု။

တကယ္ကေတာ့ ေဒၚျမဟာ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ပါ။ မႏၱေလးက ျမန္မာမြတ္စလင္ကို ေဇဒဘာရီလို႕လဲ ေခၚတဲ့လူကေခၚတယ္။ ပသီလို႕လဲ ေခၚတဲ့လူကေခၚတယ္။ ႏို႕ေပမယ့္ ဘာပဲေခၚေခၚ ဘာသာေရး ယံုၾကည္မႈခ်င္းမတူတာကလြဲရင္ သူတို႕လဲ ဗမာေတြဆိုတာကို မႏၱေလး ျမန္မာ မြတ္စလင္ေတြက ေသေသခ်ာခ်ာျပပါတယ္။ ဗမာေတြကလည္း ဒီလိုသေဘာထားတာပါပဲ။ ၿပီးေတာ့ မႏၱေလးက ျမန္မာမြတ္စလင္ေတြက တျခားအရပ္က ျမန္မာမြတ္စလင္ေတြနဲ႕ ကြာျခားမႈ႐ွိေသးတယ္။ သူတို႕က ျမန္မာမင္း လက္ထက္ကတည္းက မင္းခ်ီးေျမႇာက္ခံမြတ္စလင္ေတြျဖစ္ေလေတာ့ ျမန္မာမႈမွာ အလြန္ေက်ညက္တယ္။ စကားအရာမွာ မႏၱေလးသူ မႏၱေလးသားထက္ မညံ႕တဲ့အျပင္ သာလြန္သူေတြ အမ်ားၾကီး႐ွိပါတယ္။ ေဒၚျမက စကားတတ္တဲ့ ဗမာမြတ္စလင္အမ်ိဳးသမီးၾကီးတစ္ေယာက္ေပါ့။ သူေဈးေရာင္းေကာင္းလြန္းေတာ့ ကုလားဗမာ အဓိက႐ုဏ္းၾကီးျဖစ္တာေတာင္ သူက ကင္းလြတ္ခြင့္ရသတဲ့။ ၁၉၃၈ ခုႏွစ္က မႏၱေလးမွာလည္း ကုလားဗမာ အဓိက႐ုဏ္းျဖစ္တယ္။ ျဖစ္ေတာ့ ရဟန္းပ်ိဳေတြက ကုလားဆိုင္ေတြမွာ မဝယ္ရဘူးလို႕ ပညတ္ေပမယ့္ ေဒၚျမေရာင္းတဲ့ဆိုင္ကို ခြ်င္းခ်က္နဲ႕ဝယ္လို႕ရသတဲ့။ ေဒၚျမက အဲဒီေလာက္ေရပန္းစားသူပါ။ သူ႕ကို ေဈးဝယ္အားလံုးက အေရာင္းေဈးသည္တစ္ေယာက္သာပဲလို႕ မထင္မွတ္ပါဘူး။ သူပဲဆိုင္႐ွင္လို႕ ထင္တာပါ။ ဖြာဇူလာနန္ဂ်ီမွာ ဘၾကဴးဘိုင္ေခၚတဲ့ သားတစ္ေယာက္႐ွိပါတယ္။ ေဒၚျမေဈးေရာင္းေနရာကို တစ္ခါတစ္ရံ ေဈးနည္းေနတယ္ထင္လို႔ ဘၾကဴးဘိုင္က “အေမျမ ေဈးေတြဘာလို႔ သိပ္ေလွ်ာ့ေရာင္းေနတာလဲ” ဝင္ေျပာရင္ ေဒၚျမက သူ႕လာဘ္နဲ႔သူ၊ သူေလွ်ာ႔ေပးသင့္တယ္ထင္လို႔ ေလွ်ာ့တာ၊ ေနာင္အလားအလာ လာဘ္တစ္ခုခုကို ေမွ်ာ္ကိုးျပီးေလွ်ာ့ေပးတာမ်ိဳး ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ့္ဟာကိုး။ လူငယ္က ဘာမွမသိဘဲဝင္ေျပာရင္ ေဒၚျမက “႐ွာမ႐ွည္နဲ႔။ မင္းတို႔ဗမာျပည္လာတုန္းက လံကြတ္တီနဲ႔လာတာ၊ မင္းတို႔ကို ဗမာေတြက ဘယ္ေလာက္အားေပးသလဲ၊ ငါေလွ်ာ့သင့္တယ္ထင္လို႔ေလွ်ာ့ေပးတာ” လို႔ေငါက္ငန္းႏိုင္ပါတယ္။ ေဒၚျမ ေငါက္တာကို ဆိုင္ရွင္အေဖၾကီးက လက္ခံရတယ္ေလ။ လက္မခံလို႔မျဖစ္ဘူး။ သူ႔ဆိုင္အဖို႔ ေဒၚျမဟာ မ႐ွိမျဖစ္တဲ့ဆိုင္ထိုင္မဟုတ္လား။ ေတာကလာတဲ့ေဖာက္သည္ အလႉေဈးဝယ္တစ္ဦး၊ ဒီအလႉဝယ္က ေဒၚျမလက္ကို သူလိုခ်င္တဲ့ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ပစၥည္းစာရင္းကို ထိုးအပ္ပစ္ခဲ့တယ္။ သူ တစ္ျခားပစၥည္းေတြလိုက္ဝယ္ေခ်အံုးမယ္၊ ေတာင္းထ ဲေ႐ြးခ်ယ္ထည္႕ထားႏွင့္၊ အကြဲအအက္ မပါေစနဲ႔၊ ေဈးအနဲဆံုးနဲ႔ အမ်ိဳးအမွား၊အဖိုးမမ်ားေအာင္သာ ဂ႐ုစိုက္ပါလို႔ ေျပာသြားတယ္။ ဒီလူက အလႉအတြက္ ပစၥည္းအမ်ိဳးစံု ဝယ္ျခမ္းျပီးေတာ့ေဒၚျမဆိုင္ကို အျပန္မွာမွ လွည့္ဝင္လာတယ္။ ေဒၚျမက “ေအး၊ မင္းစာရင္းမွာပါတဲ့အတိုင္း ငါထည္႕ထားၿပီ။ ေဟာ့ဒီမွာ မင္းဝယ္တဲ့ပစၥည္းစာရင္း၊ မင္းေတာင္းထဲမွာ ဒီစာရင္းပါပန္းကန္ေတြ အျပည့္အစံုအျပင္ မင္းတို႔အလႉကို ငါကူလိုက္တာလဲပါတယ္” တဲ့။ ဒီလိုအလုပ္မ်ိဳးကို ဆိုင္႐ွင္ကုလားႀကီးနဲ႔ဆိုရင္ ဘယ္မွာ ျဖစ္လိမ့္မလဲ။ ေဒၚျမမို႔ေပါ့။

ေဈးဝယ္က အဲ့ဒီလိုယံုမွတ္ေအာင္ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ သမာဓိလည္း သူ႔မွာ ႐ွိျပီးသား။ ဒါဟာ ေရာင္းအဝယ္မွာ အေရးၾကီးဆံုး အရည္အေသြးပါ။ အေရာင္းအဝယ္ၾကီးေတြ ျပည္သူပိုင္ သိမ္းေတာ့ ေဒၚျမက သူ႔အိမ္မွာ သူျပန္ျပီးေတာ့ ထိုင္ေနပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဆိုင္႐ွင္က ေဒၚျမ မလုပ္ႏိုင္ရင္ ေနပါ။ ဆိုင္မွာမ်က္ႏွာျပ႐ံုေတာ့ လာပါဦးလို႔ လာေခၚပါတယ္။ ေဒၚျမဟာ အသက္ ၁၈ ႏွစ္သမီးကစျပီး အသက္ ၉၀ အ႐ြယ္အထိ ေဈးခ်ိဳထဲမွာေနသြားပါတယ္။

အသက္ ၉၀ မွာ တိုက္ဝယ္ခ်င္သူတစ္ေယာက္ကို ေရာင္းမယ့္တိုက္လိုက္ျပေတာ့ အုတ္ခဲက်ိဳးနင္းမိလို႔ ေျခခြင္လဲတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ သူအိပ္ရာက မထႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အိပ္ရာထဲမွာ ၂ ႏွစ္ေနသြားျပီး အသက္ ၉၂ ႏွစ္မွာေသဆံုးသြားပါတယ္။ ေဒၚျမဆံုးရွာတာ ၂၂.၈.၇၂ ခုႏွစ္က ဆံုးတာတဲ့။ ေဒၚျမရဲ႕ေျမး ခင္မမက မႏၱေလးတကၠသိုလ္ ပါဠိနဲ႔ အေ႐ွ႕တိုင္းပညာဌာနမႉး ဦးကိုကိုရဲ႕ဇနီးကိုး။ ဦးကိုကိုရဲ႕သားအၾကီးဆံုး ဦးစိုးျမင့္ကေတာ့ ပညာေရးဘက္မွာလည္း ဆရာလုပ္တယ္။ ေ႐ႊ႐ုပ္လႊာသနပ္ခါးလဲ ထုတ္လုပ္ပါတယ္။ ေဒၚျမဘဝက လင္ကံမေကာင္း႐ွာဘူး၊ ယူတဲ့လင္က ပထမအိမ္ေထာင္ဟာ ၄ လဘဲေပါင္းရျပီး မုဆိုးမျဖစ္ရတယ္။ ဒုတိယအိမ္ေထာင္ထူေတာ့ အဲ့ဒီအိမ္ေထာင္က အလြန္ဆိုးတဲ့လူ၊ ေဒၚျမကို႐ိုက္တယ္၊ႏွက္တယ္၊ မီးတြင္းထဲေတာင္႐ိုက္လို႔ မေပါင္းႏိုင္ေတာ့ သားကေလးရင္ခြင္ပိုက္ျပီး ေယာက်ာ္းဆီက ဆင္းေျပးလာတယ္။ ဒီသားေလး သက္ဆိုးမ႐ွည္ဘူး ေသသြားတယ္။ ေဒၚျမက အဲ့ဒီေတာ့ သူ႔တူမကေမြးတဲ့ ေျမးခင္မမကို ရင္ဝယ္ပိုက္ျပီး တသက္လံုး ေနာက္အိုးေနာက္အိမ္မထူေထာင္ေတာ့ဘဲ ေနပါတယ္။ ေဒၚျမ အိမ္ေထာင္ေရးနဲ႔ပတ္သတ္ျပီး ေျပာတဲ့စကားက “လင္မ်ားဆိုရင္ စိတ္နာလြန္းလို႔ အိမ္မွာ လင္ပန္းေတာင္ မထားခ်င္ဘူး” တဲ့။ ေဒၚျမကိုင္စြဲတဲ့လူ႕ဘဝေဆာင္ပုဒ္က “ေလာကမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတာ အျမတ္ဆံုး၊ လူတိုင္းကို ခ်စ္ပါ။ လူမ်ိဳးေတြဘာသာေတြ ထည့္မစဥ္းစားနဲ႕” တဲ့။ ျပီးေတာ့ ေဒၚျမက လူဆိုတာ မေသမခ်င္း အၫြန္႔မတံုးတဲ့ေလ။ ေဒၚျမက စစ္ၾကီးျဖစ္ေတာ့ မႏၱေလးက မြတ္ဆလင္မ်ားခိုကိုးတဲ့ ဘံုးအိုး႐ြာကိုေျပးတယ္။ စစ္ေျပးဘဝမွာ စိန္ေ႐ႊပြဲစား လုပ္စားခဲ့တယ္။
အသက္ ၉၀ အ႐ြယ္မွာ အိပ္ရာထဲလဲေနေတာ့ သူ႕ကိုလူမမာေမးလာၾကသူေတြက အမ်ားသား။ အဲ့ဒီထဲကတခ်ိဳ႕က “အေမျမရယ္၊ အေမျမေနမေကာင္းေနလို႔၊ ကြ်န္ေတာ္ ကြ်န္မတို႔က တိုက္ကေလးတစ္လံုးေလာက္ ဝယ္ခ်င္လို႔၊ စိန္နားကပ္ေလး ၇ ရတီေလာက္လိုခ်င္လို႔” ဆိုတာမ်ိဳးေျပာလာရင္ အေမျမက“ရပါတယ္ ေနအံုး ဘယ္သူနဲ႔ဆံုေပးမယ္။ ဘယ္သူေရသြားဟဲ႔ ဘယ္သူ ေခၚေခ်စမ္း” ဆိုျပီး အိပ္ရာထဲကေနျပီး ပြဲစားလုပ္ေပးေသးတယ္။ သူနဲ႔အတူေနျပီး ေျမးမရဲ႕သား ေ႐ႊ႐ုပ္လႊာဦးစိုးျမင့္က ကြ်န္မကိုေျပာျပတာ အေမျမ အိပ္ရာထဲပက္လက္ဘဝမွာ ပြဲခေငြသံုးေသာင္း ေလာက္ရေအာင္ ႐ွာေပးသြားပါေသးသတဲ့။ ေဒၚျမကစေနသမီးတဲ့။ ဒါေပမယ့္ ေဒါသမၾကီးတဲ့အျပင္ သူတစ္ပါးအေပၚ သိပ္သည္းခံပါတယ္။ ေဒၚျမကို ေဈးသည္ေကာင္းႀကီး တစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ႔ မႏၱေလး ၿမိဳ႕သူျမိဳ႕သားေတြက သူ႔ကိုမွတ္မိ သတိရ ေနၾကတာပဲ။

<!–

Tags: , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: