TQ Ludu U Sein Win for this: “မႏၲေလးကိုခ်စ္တဲ့စိတ္၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို ခ်စ္တဲ့စိတ္”

အျမင္က်ဥ္းျပီး ငါ့ျမိဳ႕မွ ငါ့ျမိဳ႕၊ ငါ့လူမ်ိဳးမွ ငါ့လူမ်ိဳးဆိုတဲ့သေဘာ မရွိဘူး။

မင္းတုန္းမင္းတရားၾကီး မႏၲေလးျမိဳ႕ကို စတည္ကတည္းက အေလာင္းမင္းတရားလက္ထက္မွာ ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္လာျခင္းခံရတဲ့ ယိုးဒယားလူမ်ိဳး လက္မႈပညာသည္ေတြနဲ႕ သဘင္ပညာရွင္ေတြကို ရပ္ကြက္တည္ေပးျပီး စုေဝးေနထိုင္ေစခဲ့တဲ့အတြက္ ျမန္မာေတြနဲ႕ ေထြးေရာယွက္တင္ ေနခဲ့ၾကတယ္။

ပသီမ်ိဳးႏြယ္ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ားအတြက္လည္း ရပ္ကြက္ေတြတည္ေပးျပီး ဗလီေက်ာင္းၾကီး ေတြ တခမ္းတနား ေဆာက္လုပ္ေနထိုင္ေစခဲ့တယ္။

အေမရိကန္သာသနာျပဳဆရာ ေဒါက္တာမတ္ၾကီးကိုလည္း သာသနာျပဳခြင့္ေပးရုံမက စာသင္ေက်ာင္းပါ ေဆာက္ေပးျပီး စာသင္ေစခဲ့ပါတယ္။အဲဒီေက်ာင္းမွာ သားေတာ္ေတြကို အပ္ႏွံပညာသင္ေစခဲ့တယ္။ 

ေဆြလိုမ်ိဳးလိုေနၾက

မႏၲေလးမွာ ရတနာပုံေနျပည္ေတာ္သတင္းစာ ထုတ္ေဝေတာ့လည္း တရုတ္လူမ်ိဳး ဦးအဟီးကို အယ္ဒီတာခန္႕ျပီး ဖိုးဝဇီရနဲ႕အတူ လုပ္ကိုင္ေစခဲ့တယ္။

ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားဟာ ေရွးအစဥ္အဆက္ ကတည္းက ဘာသာျခားေတြ လူမ်ိဳးျခားေတြနဲ႕ လက္ပြန္းတတီး ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေနခဲ့ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ဇာတ္ခြဲတာေတြ ခြဲျခားဆက္ဆံတာေတြ မရွိဘူး။ အားလုံးကို ေဆြမ်ိဳးေတြလို ေပါင္းသင္းတယ္။ သဘာဝကိုက ခင္တတ္မင္တတ္ေတာ့ ဘယ္သူ႕ကိုမဆိုေဖာ္ေဖာ္ေရြေရြ ဆက္ဆံတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘာသာျခား လူမ်ိဳးျခားေတြကလည္း တုန္ ့ျပန္ျပီး ခင္ခင္မင္မင္နဲ႕ ေဆြလိုမ်ိဳးလို ဆက္ဆံၾကတယ္။

ကြၽန္ေတာ္တို႕ ခပ္ငယ္ငယ္အခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ ဘာသာျခား လူမ်ိဳးျခားရယ္လို႕ေတာင္ မသတ္မွတ္ၾကေတာ့ဘူး။ အားလုံးေရာေရာေႏွာေႏွာနဲ႕သူ႕အိမ္ကိုယ္ဝင္စား၊ ကိုယ့္အိမ္သူဝင္စား ျဖစ္ေနၾကျပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို ့အိမ္ရဲ့ ဘယ္ဘက္မွာ ေဘာလုံးကန္ဖက္ သူငယ္ခ်င္း နန္ဒူးတို႕အိမ္ ရွိတယ္။သူက ဟိႏၵဴလူမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ညာဘက္ကေတာ့ တရုတ္လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ျဖစ္တယ္။ အေဖတစ္ခု သမီးတစ္ခု ေနၾကတာမို႕ ကြၽန္ေတာ္တို႕ကိုပဲေဆြမ်ိဳးလို႕ မွတ္ယူထားၾကတယ္။

ဗမာေတြ ျဖစ္ကုန္ၾက

အိမ္ေနာက္ဖက္မွာေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္းထြန္းၾကည္၊ ထြန္းလွ၊ ထြန္းေအးတို႕က်ေတာ့ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြ။ ဒါေပမယ့္ ဘဘုန္းေက်ာင္းမွာအတူေနၾကတာဆိုေတာ့ အျမဲတမ္း လည္ပင္းဖက္ေနခဲ့ၾကသူေတြ ျဖစ္တယ္။ တခ်ိဳ႕မ်ားဆို တရုတ္ရယ္၊ ကုလားရယ္လို႕ အေခၚသာရွိေတာ့တယ္။ တရုတ္ကုလားစကားေတာင္ တတ္ၾကေတာ့တာ မဟုတ္ဘူး။ အားလုံးဗမာစကားေျပာျပီး ဗမာေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။

သိပ္မၾကာခင္က ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္က သတင္းတစ္ပုဒ္ ဖတ္လိုက္ရတဲ့အတြက္ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ

စိတ္ထဲမွာ ေဖ်ာက္လို႕မရေအာင္ စြဲထင္ေနတယ္။စိတ္လက္မၾကည္မသာလည္း ျဖစ္ရတယ္။

ပြဲသဘင္ေပါတဲ့ျမိဳ႕

မႏၲေလးျမိဳ႕မွာ ဒီႏွစ္အျငိမ့္အဖြဲ႕ႏွစ္ဖြဲ႕သာ ရွိေတာ့တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းပါ။ မယုံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကို အံ့ဩမိတယ္။ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလားလို႕ အထပ္ထပ္ စဥ္းစားၾကည့္တယ္။ မႏၲေလးက လူေတြကို ကိုယ္တိုင္ေမးၾကည့္ေတာ့မွ ဟုတ္တယ္ဆိုတာ မယုံခ်င္ဘဲ ယုံလိုက္ရတယ္။ေရွးက မႏၲေလးဆိုတာ ျမန္မာျပည္က ဘယ္ျမိဳ႕နဲ႕မွ မတူေအာင္ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြ ေပါမ်ားတဲ့ျမိဳ႕ျဖစ္တယ္။ ဆယ့္ႏွစ္လရာသီ ပြဲျပတ္တယ္မရွိဘူး။ကိစၥၾကီးငယ္ရွိလို႕ ညဖက္ အသြားအလာလုပ္ရင္ အျငိမ့္စင္ေတြ၊ ဇာတ္စင္ေတြနဲ႕ ပိတ္မေနတဲ့လမ္းကို အေတာ္ရွာယူျပီး သြားရတယ္။မႏၲေလးက ရပ္ကြက္တိုင္းမွာ ဘုရားတစ္ဆူ အနည္းဆုံးရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕ရပ္ကြက္ဆို သံုးဆူရွိတယ္။

ဘုရားပြဲ၊ ကထိန္ပြဲ ဘာပြဲျဖစ္ျဖစ္ အျငိမ့္တစ္ခုနဲ႕ ဇာတ္တစ္ခုပါျမဲပဲ။ ျပီးေတာ့ ႏွစ္ရက္က်င္းပျမဲျဖစ္တယ္။တခ်ိဳ႕ခ်မ္းသာတဲ့ ရပ္ကြက္ဆိုရင္ အျငိမ့္ႏွစ္ခုေလာက္ ထည့္ေလ့ရွိၾကတယ္။

သဘင္တကၠသိုလ္

ပြဲေတြမ်ားေတာ့ အျငိမ့္ေတြ၊ ဇာတ္ေတြလည္းမ်ားတယ္။ အျငိမ့္အဖြဲ႕ေပါင္း ႏွစ္စဥ္ ေလးငါးေျခာက္ဆယ္ရွိတယ္။ရုံနဲ႕ကတဲ့ ဇာတ္ၾကီးနဲ႕ ၾကည့္ခ်င္ပြဲကတဲ့ ဇာတ္ကေလးေတြလည္း အေတာ္မ်ားတယ္။ ရဟန္းသံဃာမ်ား စာဝါလိုက္ၾကရာမွာမႏၲေလးမွာလာျပီး စာမသင္ဘူးေသးရင္ စာတတ္ျပီလို႕ မယူဆၾကပါဘူး။အဲဒီလိုပဲ သဘင္သည္မ်ားလည္း မႏၲေလးလာျပီးပညာမဆည္းပူးရေသးရင္ ပညာစုံျပီ၊ သဘင္သည္လားေျမာက္ျပီလို႕ မယူဆဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သဘင္ေလာကမွာ မႏၲေလးကိုသဘင္တကၠသိုလ္လို႕ ေခၚေလ့ရွိတယ္။ ဒါေတြအျပင္ တျခားထူးျခားခ်က္ေတြလည္း ရွိေသးတယ္။ဥပမာ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေတြ ထုလုပ္တဲ့ ေက်ာက္ဆစ္လုပ္ငန္းနဲ႕ေၾကးသြန္းလုပ္ငန္းနဲ႕ နိဗၺာန္ကုန္လို႕ေခၚတဲ့ ဘုရားထီးေတာ္၊ စိန္ဖူးေတာ္၊ ပလႅင္ေတာ္၊ မွန္စီေရႊခ် လုပ္ငန္း စတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ အၾကီးအက်ယ္လုပ္တာဆိုလို႕လည္း မႏၲေလးတစ္ျမိဳ႕ပဲရွိတယ္။မႏၲေလးျမိဳ႕မွာေတာင္ ဘုရားၾကီးအေရွ႕မုဒ္နဲ႕အေနာက္မုဒ္ ေက်ာက္ဆစ္တန္းတို႕မွာပဲ လုပ္ၾကတယ္။

အႏုပညာျမိဳ႕ေတာ္

ဘုရားေရႊခ်တဲ့ ေရႊဆိုင္းလုပ္ငန္းဆိုရင္လည္း ျမန္မာျပည္ ဘယ္အရပ္ ဘယ္ေဒသမွာမွ မရွိဘူး။ မႏၲေလးက မ်က္ပါးရက္တစ္ခုတည္းမွာပဲ လုပ္တယ္။ျမန္မာျပည္အႏွံ႕က ဘုရားပုထိုးေစတီမ်ား ေရႊခ်ဖို႕ မႏၲေလးကပဲ မွာယူၾကရတယ္။ ရွင္ျပဳ၊ နားသေတြမွာ ဝတ္ဆင္ၾကတဲ့ေမာင္ရင္ေလာင္းဝတ္စုံ ဦးေသွ်ာင္၊ မကိုဋ္၊ စလြယ္၊ ဟသၤာေျခနင္းနဲ႕ နားထြင္းတဲ့သူ ဝတ္ဆင္ရတဲ့ ဘယက္ဒြါဒယာနဲ႕ စည္းပုံစတဲ့ ေရႊခ်ည္ထိုးပစၥည္းမ်ားလည္း မႏၲေလးက ေရႊခ်ည္ထိုးရပ္တစ္ခုတည္းမွာပဲ လုပ္တယ္။ ဒါေတြေၾကာင့္ ေရွးအဆက္ဆက္ကပဲ မႏၲေလးကို ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာျမိဳ႕ေတာ္လို႕ ေခၚဆိုခဲ့ၾကတယ္။

အလုပ္ကိုစြန္႕တယ္၊ မႏၲေလးကို မစြန္႕ဘူး

မင္းေနျပည္ေတာ္အျဖစ္ကေန ဒုတိယျမိဳ႕ေတာ္အဆင့္ကို ေလွ်ာက်သြားေပမယ့္ မႏၲေလးသားေတြက ဝမ္းမနည္းဘူး။ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာျမိဳ႕ေတာ္အျဖစ္ ရွိေနရတာကို ပိုျပီး ဂုဏ္ယူၾကတယ္။ ပိုျပီး ျမတ္ႏိုးၾကတယ္။ အစိုးရ ဝန္ထမ္းေတြ ရာထူးတက္ျပီး ရန္ကုန္ကို ေျပာင္းရမယ္ဆိုရင္၊ ရာထူးမယူဘဲ မႏၲေလးမွာပဲ တြယ္ကပ္ျပီး ေနၾကတယ္။ျငင္းမရဘူးဆိုမွ မႏၲေလးက ခြာတယ္။ တခ်ိဳ႕ေနာက္ခံေတာင့္တင္းသူမ်ားဆိုရင္ အလုပ္ကို စြန္႕လိုက္တယ္။ မႏၲေလးကို မစြန္႕ဘူး။ မႏၲေလးသားေတြ မႏၲေလးကို ခ်စ္တာကို ရန္ကုန္က လူေတြက နားမလည္ၾကဘူး။ အျမင္က်ဥ္းတယ္၊ ေဒသစြဲၾကီးတယ္လို႕ ဆိုၾကတယ္။

ဒါေပမယ့္ အခုက်ေတာ့ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ရပ္ကြက္ထဲ ေရာက္လာသူေတြက ဗမာစကားတစ္လုံးမွ မတတ္ၾကေလေတာ့ ဘယ္သူနဲ႕မွအေပါင္းအသင္း မလုပ္ဘူး။အုတ္တံတိုင္းအျမင့္ၾကီးေတြ ကာရံျပီး သူတို႕ဟာသူတို႕ သီးျခားေနၾကတယ္။လမ္းမွာေတြ႕လို႕ ကိုယ္က ဗမာထုံးတမ္းအတိုင္း ျပဳံးျပရင္လည္း မ်က္ႏွာထားတင္းတင္းနဲ႕ မတူသလို၊ မတန္သလို ၾကည့္ျပီး မ်က္ႏွာလႊဲသြားၾကတယ္။သူတို႕က လာမေရာသလို သူတို႕ကို လာေရာတာလည္း မၾကိဳက္ဘူး။

သူတို႕က လူမ်ားစု

ဘယ္သူနဲ႕မွ မေရာဘဲ ခပ္တင္းတင္း ေနႏိုင္မွာေပါ့ သူတို႕လို လူမ်ိဳးေတြက ေနရာတိုင္း ရပ္ကြက္တိုင္းမွာ လက္ညိႈးထိုးမလြဲ ရွိေနၾကတာကိုး။တခ်ိဳ႕ရပ္ကြက္ေတြဆို သူတို႕ကေတာင္ လူမ်ားစုျဖစ္ေနၾကေသးတယ္။မူလက ေသာင္းဂဏန္းေလာက္သာ တန္ဖိုးရွိတဲ့အိမ္ေတြ ေျမေတြကိုသူတို႕က သိန္းရာခ်ီေပးျပီး ဝယ္ၾကေလေတာ့ ရြာခံ ျမိဳ႕ခံလူေတြက ေရာင္းျပီး ျမိဳ႕သစ္ေတြဘက္ ေျပာင္းကုန္ၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ရာဂဏန္းက ေထာင္ဂဏန္း၊ အခုဆို ေသာင္းဂဏန္းအထိေတာင္ ေပးျပီး ဝယ္ၾကေတာ့ ဗမာေတြက မေရာင္းဘဲ မေနႏိုင္ၾကဘူးေလ။

ဘုရားေတြ က်ီးနဲ႕ဖုတ္ဖုတ္

ပိုက္ဆံေတြ ဘယ္လိုရလို႕ ဘယ္ေလာက္ထိမ်ား ေပါေနသလဲေတာ့ မသိဘူး။ ဒီလူေတြ အခုဆို မႏၲေလးကေနျပီး ထားဝယ္တို႕၊ ေက်ာက္ျဖဴတို႕အထိပါသြားျပီး ဝယ္ေနၾကတယ္တဲ့။ ဗမာစကားသာ ဘာတစ္လုံးမွ မတတ္တာ သူတို႕က စီးပြါးေရးေတာ့ အကြက္သိပ္ျမင္တယ္။ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း နယ္ပယ္ခ်ဲ႕ထြင္ေနလိုက္ၾကတာ ဘယ္သူမွ လိုက္မမွီႏိုင္ေတာ့ဘူး။ျမိဳ႕တြင္းအခ်က္အခ်ာ ေနရာေတြမွာ သူတို႕က လူမ်ားစုလို ျဖစ္လာေတာ့ အစဥ္အလာမပ်က္ က်င္းပတဲ့ ရပ္ကြက္ဘုရားပြဲေတြ၊ ကထိန္ပြဲေတြလည္းမက်င္းပႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဘုရားဒကာေတြက အေဝးကိုေရာက္ကုန္ၾကကုန္ၾကျပီဆိုေတာ့ ဘုရားေတြဆိုတာလည္း က်ီးနဲ႕ဖုတ္ဖုတ္ ျဖစ္ေနၾကေတာ့တယ္။ဘုရားပြဲေတြ မက်င္းပႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ အျငိမ့္ေတြ၊ ဇာတ္ေတြလည္း ဘယ္ကရေတာ့မလဲ။ အစကေတာ့ ဇြဲမေလွ်ာ့ဘဲ တင္းခံေသးတယ္။ ၾကာေတာ့ ဘာသားနဲ႕ ထုထားလို႕ ခံႏိုင္ေတာ့မွာလဲ။ အျငိမ့္ေတြ၊ ဇာတ္ေတြ တျဖဳတ္ျဖဳတ္နဲ႕ ျပဳတ္ကုန္ၾကရပါေတာ့တယ္။

ဗမာစာပါ ေပ်ာက္မွာစိုး

ယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာေတြ ေပ်ာက္ဆုံးသြားရတာဟာ ဘာနဲ႕မွကို မတူတဲ့ ဆုံးရွုံးမႈျဖစ္တယ္။ ယဥ္ေက်းမႈေပ်ာက္ရင္ လူမ်ိဳးပါေပ်ာက္တယ္ဆိုတဲ့ဆို႐ိုးစကားအတိုင္း အင္မတန္ ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာ ေပ်ာက္ျပီးတဲ့ေနာက္ထပ္ေပ်ာက္မွာက ဗမာစကားျဖစ္တယ္။အခုေတာင္ ျမိဳ႕ထဲမွာဆိုင္းဘုတ္ေတြမွာ ဗမာစာနဲ႕ေရးတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္အေတြ႕ရနည္းျပီး အဂၤလိပ္စာနဲ႕ တရုတ္စာ ဆိုင္းဘုတ္ေတြခ်ည္း ေတြ႕ရေတာ့တယ္။မူၾကိဳေက်ာင္းနဲ႕ ကေလးထိန္းေက်ာင္းေတြဆိုရင္လည္း တရုတ္စာပါ သင္ေပးမွ မိဘေတြက အပ္ခ်င္ၾကတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ မႏၲေလးသားက မႏၲေလးကိုကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ၾကဖို႕ အခြင့္ရတိုင္း ေျပာေနေရးေနၾကတာျဖစ္တယ္။ ေဒသစြဲၾကီးလို႕ အျမင္က်ဥ္းလို႕ လုံးဝ မဟုတ္ပါဘူး။ မႏၲေလးကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္တာဟာ ကိုယ့္လူမ်ိဳးနဲ႕ကိုယ့္ႏိုင္ငံကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္တာနဲ႕အတူတူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာ လူထုစိန္ဝင္း

၅-၉-၂၀၁၀

ျပည္သူတစ္ရပ္လုံး ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကတယ္ ႏွင့္ လက္ေရြးစင္ ေဆာင္းပါးမ်ား မွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္စာမ်က္ႏွာ ၁၁၁-၁၁၅

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: