ကုရ္ဘာနီသားေကာင္ – ႏြားသတ္တာ ရက္စက္မွဳတဲ့လား ?

မေမးလည္းေျဖ (၇) – ႏြားသတ္တာ ရက္စက္မွဳတဲ့လား

ေရးသူ- သုတေမာင္

ဇူလိုင္-၂၄-၂၀၁၂

ရိုဟင္ဂ်ာ ကိစၥနဲ့ ပတ္သက္ျပီး အစၥလာမ္ဘာသာအေပၚ ေစာ္ကားတိုက္ခိုက္မွဳေတြမွာ သူတို ့ကုသိုလ္က ႏြားသတ္မွ ရတာလားလို ့၊ အစၥလာမ္ ဘာသာဟာ ရက္စက္တဲ့ဘာသာလို ့ဆိုျပီး စြပ္စြဲတုိက္ခိုက္ေနႀကပါတယ္။

ဘာေႀကာင့္ ႏြားကိုသတ္တာလဲ၊ ဘာအတြက္လဲ၊ စတဲ့ ေမးခြန္းေတြ မေမးေတာ့ပဲ မစဥ္းစားေတာ့ပဲ ကုလားကိုမုန္းတာနဲ ့ ငါ့စကားႏြားရ အေပါစား စကားလံုးေတြ အေႀကာင္းျပခ်က္မပါတဲ့ စြပ္စြဲခ်က္ေတြနဲ ့ ေျပာခ်င္ရာေျပာေနႀကပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္း ၁၄၀၀ ေက်ာ္တည္ျမဲလာတဲ့ဘာသာ၊ ကမၻာတ၀မ္းက လူ သန္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္ ယံုႀကည္ကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာကို အေျခအျမစ္မရွိ၊ သဘာ၀မက်တဲ့ဘာသာသဖြယ္ ကခြ်တ္ကလြတ္ အေတြးေတြနဲ ့ မဆင္မျခင္ မစဥ္းမစား ေျပာေနႀကပါတယ္။

လူေတြဟာ အေတြးအေခၚ အဆင္အျခင္စြမ္းအား အျမင့္ဆံုးသတၱ၀ါေတြျဖစ္တယ္။ အစၥလာမ္ဘာသာဟာ သဘာ၀မက်တဲ့၊ အေျခအျမစ္မရွိတဲ့ ဘာသာဆိုရင္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၄၀၀ ေက်ာ္ မတည္ျမဲပါ။ လူသန္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္ လည္း ကိုးကြယ္စရာအေႀကာင္းမရွိပါ။

ဘာေႀကာင့္ ႏြားသတ္တာလဲဆိုတာ မေျပာခင္ ေမးခြန္းတခုေမးခ်င္ပါတယ္။ မြတ္စလင္မ္ေတြကို ႏြားသတ္တယ္၊ ရက္စက္တယ္လို ့ ပုတ္ခတ္ေန တဲ့ လူေတြအသားမစားဘူးလား။ သင့္လို အသားစားတဲ့လူမရွိရင္ သားေကာင္ကို သတ္စရာလိုမလား။ သတ္တဲ့လူက ရက္စက္တယ္ဆိုရင္ စားတဲ့ လူက အဲ့ဒီ အသားကို ကိုယ့္အေသြး ကိုယ့္အသားထဲ ထည့္တာက်ေတာ့ ပိုမဆိုးဘူးလား။ သတိၱရွိရွိ ရဲရဲေျဖႀကည့္ပါ။ အဓိကေျပာခ်င္တာက အသားေတာ့စားတယ္ အသားေဖာ္တာကိုေတာ့ ရက္စက္တယ္ထင္တဲ့ တလြဲအေတြးေတြပါ။

(၁) တႏွစ္တခါ အိဒ္ပြဲေတာ္မွာ သားေကာင္သတ္တာရဲ ့ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ ၏တခုုက မရွိဆင္းရဲသားေတြအတြက္ လွဴဒါန္းျခင္းျဖစ္တယ္။ မျမင္ရတဲ့ ကုုသိုုလ္အတြက္ အ ေႀကာင္းမဲ့ သူတပါး အသက္သတ္ျခင္းမဟုုတ္ပါ။

ျမန္မာႏိုုင္ငံလိုု အသားငါးရွားပါးတဲ့ႏိုုင္ငံေတြမွာ အသားငါးမစားႏိုုင္တဲ့ လူေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဥပမာ ထိုုင္းလိုု ႏိုုင္ငံေတြမွာ တရားမ၀င္ ခိုုးျပီး အလုုပ္လုုပ္ေနရတဲ့ ျမန္မာေတြအတြက္ အသားမဆိုုႏွင့္ ထမင္းေတာင္ ႏွပ္မမွန္ႀကပါ။ အခုုလိုု ဆင္းရဲတဲ့ ေနရာေတြမွာ တႏွစ္တခါ ပြဲလုုပ္ေပးျခင္းဟာ အသားမ၀ယ္စားႏိုုင္တဲ့ လူေတြကိုု အသားစားရေအာင္ ဖန္တီးထားျခင္းပါ။

ေငြတတ္ႏိုင္တဲ့လူေတြက သားေကာင္၀ယ္ျပီး ဆင္းရဲတဲ့ လူေတြအသားငါးစားႏိုင္ေအာင္ လွဴဒါန္းတဲ့ ကိစၥ။ ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ျဖတ္ျပီး ေပ်ာ္ပါးတဲ့ ပြဲမဟုတ္ပါ။ ကိုယ္ပိုင္ေငြကို စြန္ ့ျပီး လိုအပ္တဲ့လူေတြအတြက္ လွဴတဲ့ အလွဴဒါန။ မြတ္စလင္မ္အတြက္မွ မဟုတ္ ဘာသာမတူတဲ့ လူေတြကိုပါ ေပးကမ္းတဲ့ အလွဴ။ မုန္းတီးစိတ္ကဖံုးေနေတာ့ ဘာမွ မျမင္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ ထင္ရာေတြေျပာေနႀကတဲ့ လူေတြ သတင္းနဲ ့မီဒီယာကြန္ယက္က သတင္းကိုု ဆက္ျပီး ဖတ္ႀကည့္ပါ။

ကုရ္ဘာနီအိဒ္ပြဲေတာ္ မဲေဆာက္တြင္ က်င္းပ အလွဴခံသူ တေသာင္းခန္႕ လာၾက

သီတာထြန္း။
ဒီဇင္ဘာလ ၉ရက္၊ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္။

ယမန္ေန႔က က်ေရာက္သည့္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ား၏ ကုရ္ဘာနီအိဒ္ပြဲေတာ္္ကို ထုိင္းနယ္စပ္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ တြင္ က်င္းပရာ အလွဴခံသူ တေသာင္းခန္႔ လာေရာက္ ခဲ့ၾကသည္။

မဲေဆာက္ၿမိဳ႕မွ အလွဴရွင္မ်ားက အမဲသားမ်ား ေပးေ၀လွဴဒါန္းၾကသျဖင့္ ျမန္မာဖက္ျခမ္း ျမ၀တီၿမိဳ႕ႏွင့္ ေဒသ တြင္းမွ လာေရာက္အလွဴခံသူမ်ားမွာ လူဦးေရ တေသာင္းနီးပါးရွိၿပီး ယခင္ႏွစ္ကထက္ ပိုမ်ားသည္ဟု အလွဴရွင္ တဦးျဖစ္သူ ျမန္မာနိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ မြတ္ဆလင္ အစည္းအရုံး ဥကၠဌ ဦီးတင္ေမာင္သက္က ေျပာသည္။

“လာတာ မ်ားတယ္၊ က်ေနာ္ထင္တယ္၊ အနည္းဆုံးဆို ေသာင္းနဲ႔ရွိတယ္၊ ဒီႏွစ္ပိုမ်ား မယ္ထင္တယ္။ ”

ယမန္ႏွစ္က ျမန္မာဖက္ျခမ္း ျမ၀တီၿမိဳ႕မွ အလွဴခံသူ(၂၀၀၀)ေက်ာ္ခန္႕သာ လာေရာက္ ခဲ့ၾကသည္။

ျမ၀တီၿမိဳ႕မွ လာေရာက္သူ ကိုလွေမာင္္က “ အားလုံးေအးေအးေဆးေဆးပါပဲ၊ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ လည္း ရသင့္ သေလာက္ ရႀကပါတယ္၊ စား၀တ္ေနေရး လတ္တေလာေတာ့ အဆင္ေျပသြား တာေပါ့၊ မိသားစုဘ၀ လည္း စားစားေသာက္ေသာက္ အဆင္ေျပသြားတာေပါ့။” ဟု ေျပာသည္။

ျမန္မာဖက္ျခမ္းတြင္ အမဲသားတပိသာလ်ွင္ က်ပ္ေလးေထာင္ခန္႔ရွိသျဖင့္ အလွဴခံရရွိ လာေသာ ပိုလ်ွံသည့္ အသားမ်ားကို အသား၀ယ္မစားနိုင္သည့္ နီးစပ္ရာမိတ္ေဆြမ်ားကို ျပန္လည္ေ၀ငွသြားမည္ဟု ကိုလွေမာင္္က ဆက္ေျပာသည္။

မရွိဆင္းရဲသားမ်ားကို ႏွစ္စဥ္ လွဴဒါန္းရသည့္အတြက္ ၀မ္းသာပီတိ ျဖစ္သည္ဟု ဦးတင္ေမာင္သက္က ေျပာ သည္။

“က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ တရားေတာ္ကလည္း အဓိကကေတာ့ မရွိဆင္းရဲသားကို မစားရမေသာက္ရ တဲ့လူကို ပိုၿပီးဦးစားေပးတဲ့ အေနအထားမွာရွိတယ္။ အဓိကကေတာ့ ဒီလွဴဒါန္းမွဳက မရွိ ဆင္းရဲသားကို ဦးစားေပးၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔လွဴတာပဲေလ၊ သူတို႔လာတယ္၊ မစားရတဲ့ လူလည္း စားရတယ္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သိပ္၀မ္းသာတယ္။”

အလွဴပြဲေတာ္တြင္ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္မ်ားအျပင္ အျခား မရွိဆင္းရဲသား လာေရာက္သူ အားလံုးကို ႏွစ္စဥ္ ေပးကမ္းလွဴဒါန္း လွ်က္ရွိသည္။

ကုရ္ဘာနီအိဒ္ပြဲေတာ္ကို ယခုလ (၈)ရက္ေန႔မွ စတင္ကာ သုံးရက္တိတိမဲ ေဆာက္ၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပသြားမည္ ျဖစ္သည္။

အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ား၏ ကုရ္ဘာနီအိဒ္ပြဲေတာ္သည္ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ယမန္ေန႔က က်ေရာက္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ ယေန႔က်ေရာက္သည္။

Source: http://www.nmg-news.com/nmg/news091208.html

(၂) သားေကာင္ကိုုသတ္ျပီး ယစ္ပူေဇာ္ျခင္းမဟုုတ္ပါ။ ေသာက္စားေပ်ာ္ပါးပစ္ျခင္းမဟုုတ္ပါ။

ေဖာ္ထားတဲ့အသားကိုု အိမ္အတြက္ သတ္မွတ္ထား သေလာက္သာယူျပီး အမ်ားစုုကိုု လွဴဒါန္းရပါတယ္။ တကယ္လိုု ့ အဲ့ဒီ အေကာင္ေတြကိုု သတ္ျပီး ျဖဳန္းတီးျပစ္တယ္ဆိုုရင္ေတာ့ လက္ခံစရာ အေႀကာင္းလံုုး၀မရွိပါ။ ဒါေပမဲ့ အခုုက ေစ်းမွာ ၀ယ္ျခမ္းျခင္း ဆိုုတာကိုု အလွဳလက္ခံရရွိျခင္းနဲ ့ အစားထိုုးလိုုက္တဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဒါေႀကာင့္ ကုုသိုုလ္ရဲ ့ အရင္းျမစ္က အေကာင္ ေဖာ္ အသက္ေသလိုု ့မဟုုတ္ဘဲ မွ်ေ၀လွဴဒါန္းလိုု ့ ပဲျဖစ္ပါတယ္။

မြတ္စလင္မ္ေတြရဲ ့ လွဴဒါန္းမွဳကိုဒိန္းမတ္က ေ၀လငါးသတ္ပြဲနဲ ့ ယွဥ္ႀကည့္ပါ။ ဒိန္းမတ္ႏိုင္ငံ ဖဲဖိုးကြ်န္းမွာ ႏွစ္စဥ္ ေ၀လငါးသတ္ပြဲလုပ္ေလ့ရွိတယ္။

ဆင္းရဲသားေတြကိုလွဴဒါန္းဖို ့မဟုတ္ဘူး။ အရြယ္ေရာက္ျပီးတဲ့ ေယာက်ၤားေလးေတြ အရြယ္ေရာက္ျပီးေႀကာင္းျပသတဲ့ပြဲျဖစ္တယ္။ လူငယ္ေတြ လူငယ္အဖြဲ ့ေတြ အမ်ားဆံုးပါႀကတယ္။ ေအာက္က ေဖာ္ေ၀ါ့ေမးကိုဆက္ဖတ္ပါ။ ကုလားေျပာတာမွန္သမွ် လုပ္ႀကံေျပာတာဆိုတဲ့လူေတြ အတြက္ ေဖာ္ေ၀ါ့ေမးလ္မတိုင္ခင္ youtube video အရင္ႀကည့္ပါ။

Forward Email:

ဒိန္းမတ္ႏိုင္ငံအတြက္ သိပ္ကို ရွက္ဖို႔ေကာင္းတဲ့ လုပ္ရပ္တခုပါ။

သဘာဝ ရာသီဥတုေဖာက္ျပန္လို႔ ပင္လယ္ျပင္ႀကီး အနီေရာင္ေတြ စြန္းထင္းေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။
လိမၼာၿပီး ဥာဏ္ရွိ ယဥ္ပါးတဲ့ လင္းပိုင္ရာေပါင္းမ်ားစြာကို အသိဥာဏ္ေတြေရာ နည္းပညာေတြပါ တိုးတက္ေနပါတယ္ဆိုတဲ့ လူသားေတြက ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ျဖတ္လိုက္လို႔ သူတို႔ရဲ႕ေသြးေတြနဲ႔ ပင္လယ္ျပင္ႀကီး နီေစြးေနတာပါ။

ဒီလိုမ်ဳိး အျဖစ္အပ်က္က ဒိန္းမတ္ႏိုင္ငံ ဖဲဖိုးကၽြန္းမွာ ႏွစ္စဥ္ျဖစ္ေနက်ပါ။ ဒီလိုမ်ဳိး လင္းပိုင္ေတြကို သတ္တဲ့ပဲြမွာ လူငယ္အဖဲြ႔ေတြက အဓိကပါဝင္လုပ္ေဆာင္ၾကတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူတို႔ အရြယ္ေရာက္ေၾကာင္းကို ျပသဖို႔ အတြက္ လင္းပိုင္ေတြကို သတ္ျပဖို႔ လိုအပ္တယ္ေလ။

ဒီပဲြႀကီး က်င္းပေနဆဲအခ်ိန္ေတာ့ ဘယ္သူမွ အေပါင္းအသင္းကို သတိရေလ့မရွိဘူး။ လူတိုင္းက ကိုယ္တိုင္သတ္ရင္သတ္ ဒါမွမဟုတ္ တျခားလူနဲ႔ေပါင္းၿပီး သတ္၊ မသတ္ရဲတဲ့လူက သူမ်ားသတ္တာကို ေဘာလံုးပဲြလိုပဲ စိတ္ဝင္တစားနဲ႔ ၾကည့္ေလ့ရွိၾကတယ္။

လင္းပိုင္ဆိုတာ လူေတြနဲ႔အတူေနၿပီး ေဆာ့ကစားဖို႔ စိတ္ဝင္စားတဲ့ လူသားေတြရဲ႕ ျဖဴစင္တဲ့သူငယ္ခ်င္းေတြဆိုတာ ေျပာဖို႔ လိုေသးသလားဗ်ာ။

သူတို႔ကို သတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ခ်က္ခ်င္း မေသၾကပါဘူး။ လူေတြက သံမဏိအခၽြန္ႀကီးေတြနဲ႔ တခ်က္ၿပီးတခ်က္ ထိုးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ လင္းပိုင္ေတြဟာ ေမြးကင္းစကေလးေတြငိုတဲ့အသံနဲ႔ ညီးတြားေအာ္ဟစ္ေနၾကတယ္။

ဒါေပမယ့္ အဲဒီကလူေတြဟာ ေဝဒနာခံစားေနတဲ့လင္းပိုင္ကိုေတာ့ အေသသတ္ေလ့မရွိဘဲ သူတို႔ရဲ႕ေသြးရဲရဲေတြၾကားမွာပဲ တျဖည္းျဖည္း ေသေအာင္ ထားလိုက္ၾကတယ္။

————————————————————————————————————–

တိရိစၦာန္တစ္ေကာင္ကို သတ္ျဖတ္တာဟာ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့ အျပဳအမူပဲ။ မြတ္စလင္ေတြက ဘာေၾကာင့္ အသားကိုမွ စားၾကရတာလဲ။ဆိုတဲ့ အေမးကို ကမာၻေက်ာ္  Dr Zakir Naik ေျဖဆိုထားေသာ အေျဖကို ဖတ္လိုလွ်င္ Click Here

One Response to “ကုရ္ဘာနီသားေကာင္ – ႏြားသတ္တာ ရက္စက္မွဳတဲ့လား ?”

  1. drkokogyi Says:

    လေရာင္ စိုးမိုး
    ကုရ္ဗာနီအစား တန္ဖိုးေငြ အညီအမွ် အလွဴဒါနျပဳျခင္း
    #####################################

    တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ကုရ္ဗာနီ ျပဳလုပ္ရမည့္ ရက္အတြင္း၌ပင္ ကုရ္ဗာနီမျပဳလုပ္ဘဲ ထိုသားေကာင္၏ တန္ဖိုးႏွင့္ညီမွ်ေသာ ေငြေၾကးမ်ား “စြဒကဟ္´´ျပဳ လွဴဒါန္းလိုက္လွ်င္ သို႔မဟုတ္ ဆန္ စပါး သီးႏွံမ်ား အဝတ္အထည္မ်ားကို သူဆင္းရဲတို႔အားေပးကမ္းစြန္႔ၾကဲလိုက္သည္ရိွေသာ္ ထိုအမိန္႔ပညတ္ခ်က္ႏွင့္ ဆိုင္ေသာတာဝန္ေက်ပြန္လိမ့္မည္မဟုတ္ဘဲ ကုရ္ဗာနီျပဳလုပ္ရမည့္ တာဝန္စြန္႔လႊတ္သည့္ အျပစ္ဂိုနာဟ္ထိုက္မည္။ထို႔အျပင္ အေမႊးအမွ်င္တိုင္းအတြက္ အစားရရိွမည့္ အက်ိဳးစဝါးဗ္မ်ားလည္းမရ ရိွႏိုင္ေတာ့ဘဲ လက္မဲ့ျဖစ္သြားေပလိမ့္မည္။

    ကိုယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) မိန္႔ျမတ္ေတာ္မူေၾကာင္းဟဒီးစ္ေတာ္တစ္ပုဒ္၌ ေဖာ္ျပထားသည္မွာ–

    မည္သူမဆို ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာ၍ေခ်ာင္လည္ေနပါက ကုရ္ဗာနီမျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္ ထိုသူသည္ ငါကိုယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ “အီးဒ္ဂါဟ္´´(အီးဒ္နာမာဇ္ ဝတ္ျပဳမည့္ေနရာ)သို႔မလာၾကႏွင့္။
    (ဟာကင္မ္က်မ္း |သရ္ဟီးဘ္က်မ္း တြဲ-၂ စာ-၁၀၃)

    ဤဟဒီးစ္ေတာ္ကို ေထာက္ရႈျခင္းအားျဖင့္ ကုရ္ဗာနီ ျပဳလုပ္ၾကရန္ အထူးတိုက္တြန္းႏိႈးေဆာ္ သတိေပးေတာ္မူထားေၾကာင္းသိရိွရသည္။

    ဤသို႔ျဖင့္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ကိုယ္ေတာ္တိုင္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ကုရ္ဗာနီ လုပ္ခဲ့သည္က တစ္ေၾကာင္း တိုက္တြန္းႏိႈးေဆာ္ခဲ့သည္ကတစ္ေၾကာင္း ထိုအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ကုရ္ဗာနီျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ေခ်ာင္လည္မႈရိွေနသူတုိင္းအတြက္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္ဟူ၍ ေအမာမ္အဗူ ဟနီဖဟ္ သခင္ၾကီးကမိန္႔ေတာ္မူထားသည္။ထို႔အျပင္ ဆက္လက္၍မိန္႔ေတာ္မူထားသည္မွာ “စြာဟိဗိနိစြာဗ္” (ကုရ္ဗာနီျပဳလုပ္ရန္ တာဝန္ရိွသည္ဟူ၍ သတ္မွတ္ထားေသာ စံႏႈံးမီသူ)တိုင္းသည္ကုရ္ဗာနီျပဳလုပ္ရန္ ဝါဂ်ိဗ္တာဝန္ထိုက္သည္။
    (ဝါဂ်ိဗ္တာဝန္သည္ ဖရဇ္တာဝန္နီးပါး အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈရိွသည္။သို႔ေသာ္ အမလ္ျပဳလုပ္က်င့္ၾကံရာ၌ ဖရဇ္ႏွင့္ တန္းတူျဖစ္သည္။)

    ေမာ္လနာ မုဖ္သီ အဗ္ဒုရ္ရအူးဖ္ ဆြာဟိဗ္ စခ္ခရ္ဝီ
    (ဒု-ဓမၼသတ္မႈး ဂ်ာေမအဟ္ဒါရုလ္အုလူးမ္ |ကရာခ်ီ) ျပဳစု၍

    မုဖ္သီ ဟာဖိဇ္ စအဒ္အာရိဖ္ (မဟ္မူဒီ|မဇြာဟိရီ)ျပန္ဆိုသည့္

    ဇုလ္ဟဂ်္လ ႏွင့္ ကုရ္ဘာနီ စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၁၂-၁၃

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: