
သင္သင္ခ်င္းအစေန႔မွာပဲ သရဏဂုံသုံးပါး ဖတ္ရေတာ့ ဆရာေတာ္က ေသခ်ာမွာတယ္။ သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ ဆိုတာ အရိယာ သံဃာကို ကိုးကြယ္ပါ၏လို႔ ဆိုတာတဲ႔။ အဲဒီကတည္းက ငါ ဂစၦာမိတဲ႔သံဃာ ရွစ္ေယာက္ပဲ ရွိရမယ္လို႔ သိလိုက္ပါတယ္။ (မဂၢ႒ာန္ ေလးေယာက္၊ ဖလ႒ာန္ေလးေယာက္၊ ရွစ္ေယာက္အရိယာ၊ ပရမတၳ သံဃာ။)
သမုတိ သံဃာေတာ္မ်ားကို ၾကည္ညိဳပါတယ္။
ဒါေပမဲ႔ ဂစၦာမိတာကေတာ့ တျခားကိစၥပဲလို႔ အဲဒီ အရြယ္ကတည္းက နားရွင္းပါတယ္။
March 6 · 2014
ငယ္ငယ္တုန္းက ဘုရားေဟာတရားေတာ္ေတြကို သူမ်ား interpret လုပ္တာမပါဘဲ အရင္းအတိုင္း ေလ႔လာခ်င္ရင္ ပါဠိတတ္မွ ျဖစ္မယ္လုိ႔ ေတြးဘူးတယ္။ ဒါမွ ဗုဒၶပါဝစန ကို အနီးကပ္ဆုံး ခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္မယ္လို႔ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္စဥ္းစားပီး ငယ္ဆရာ၊ ဥပဇၩာယ္ဆရာကို ပါဠိသင္ေပးဖုိ႔ နားပူပါတယ္။ ငယ္ဆရာျဖစ္တဲ႔ ဆရာေတာ္ ဦးဝိသုဒၶ (သာသနဓဇသီရိပဝရဓမၼာစရိယ၊ ဝိသိ႒ ဒီဃ ဘာဏက)က ေဆးေက်ာင္း တတိယႏွစ္ေက်ာင္းသားဟာ ပါဠိသင္ခ်င္တယ္ဆိုတာ လက္ေတြ႔ သိပ္မျဖစ္ႏိုင္တဲ႔ ကိစၥဆုိတာ သိျပီး ျဖစ္ပါတယ္။ (အဲဒီတုန္းက တေန႔မွာ သုံးနာရီ ဂိုက္လုပ္ပီး ေငြရွာတယ္၊ ေက်ာင္းလဲ တက္ရေသးသလို၊ တက္ၾကြေသာ လူငယ္မ်ား အခမဲ႔စာၾကည့္တုိက္လဲ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ စုေပါင္းပီး စလုပ္ေနတဲ႔အခ်ိန္။) ဒါေၾကာင့္ တပည့္က သင္ခ်င္တယ္ဆိုတာကို အလိုလိုက္ပီး သင္ေပးသလို၊ မင္း မသင္ျဖစ္ေတာ့ရင္လဲ ငါ႔ စိတ္ထဲ ဘယ္လိုမွ မေန၊ သင္ခ်င္တယ္ဆိုလို႔ သင္ေပးတယ္ ဆိုတဲ႔သေဘာနဲ႔ အစကတည္းက ပါဠိသင္တာ အပိုဆု လို႔ သေဘာထားလို႔ မိန္႔တယ္။ တပည့္ေတာ္ ေသခ်ာသင္ပါ့မယ္ ဘုန္းၾကီးဘုရားလုိ႔ ေလွ်ာက္တယ္။ (ဘုန္းဘုန္းလို႔ အဖ်ားဆြတ္ေခၚတာကို ဆရာေတာ္က ၾကိဳက္ေတာ္မမူလွ။ ဘုန္းၾကီးလို႔ ဆရာေတာ့္ကို အာလုပ္ျပဳရတယ္။) ဒါနဲ႔ ပါဠိ စသင္သူမ်ား ထုံးစံအတိုင္း၊ ေတာင္ျမိဳ႕ဆရာေတာ္ရဲ႕ ပါဠိသိကၡာႏွင့္ သဒၵါက်ဥ္းက စရတယ္။ သင္သြားရင္းနဲ႔ ေတာင္ျမိဳ႕ဆရာေတာ္ကို ခ်ီးက်ဴးေတာ္မူတယ္။ သင္သင္ခ်င္းအစေန႔မွာပဲ သရဏဂုံသုံးပါး ဖတ္ရေတာ့ ဆရာေတာ္က ေသခ်ာမွာတယ္။ သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ ဆိုတာ အရိယာ သံဃာကို ကိုးကြယ္ပါ၏လို႔ ဆိုတာတဲ႔။ အဲဒီကတည္းက ငါ ဂစၦာမိတဲ႔သံဃာ ရွစ္ေယာက္ပဲ ရွိရမယ္လို႔ သိလိုက္ပါတယ္။ (မဂၢ႒ာန္ ေလးေယာက္၊ ဖလ႒ာန္ေလးေယာက္၊ ရွစ္ေယာက္အရိယာ၊ ပရမတၳ သံဃာ။) သမုတိ သံဃာေတာ္မ်ားကို ၾကည္ညိဳပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ဂစၦာမိတာကေတာ့ တျခားကိစၥပဲလို႔ အဲဒီ အရြယ္ကတည္းက နားရွင္းပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာ ဒို႔တရားဟာ မလြဲေအာင္မွန္ေပတာ၊ လက္ငင္းဒိ႒ စိတ္ခ်ေစေတာ့တခါ (ရေသးတယ္၊ လက္ခံေသးတယ္။ ဒီေလာက္အထိ… ဆက္နားေထာင္ၾကည့္…၊ ေဟာ) အျခားဘာသာမ်ားထက္ ဗုဒၶဘာသာတရားက မွန္ေပတာတဲ႔။ စလာပီေနာ္၊ ေလာက္စပီကာၾကီးနဲ႔ ဖြင့္ေနတာ။
ေနာက္တပုဒ္ရွိေသးတယ္။ ဘာတဲ႔- မဂၤလာ အေပါင္းနဲ႔ ျပည့္ဝလို႔ေန ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာဒို႔တိုင္းျပည္တဲ႔၊ (ေဟာဗ်ာ ခရစ္ယာန္ေတြ၊ မြတ္စလင္ေတြ၊ ဟိႏၵဴေတြ၊ နတ္ကိုးကြယ္တဲ႔သူေတြ မင္းတုိ႔ ဒို႔တိုင္းျပည္ထဲ မထဲ႔ဘူးလို႔ ေျပာသလိုမ်ား ျဖစ္မေနဘူးလား။)
ဒီသီခ်င္းေတြက ေတာ္ပါေသးတယ္၊ ငယ္ငယ္တုန္းက ေက်ာင္းမွာ မနက္တိုင္းဖြင့္တယ္-ဘာတဲ႔- အာဇာနည္ဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသားတိုင္းျပည္တဲ႔။ ခု ၾကီးမွ ျပန္စဥ္းစားေတာ့၊ ကိုယ့္သူငယ္ခ်င္း ခရစ္ယာန္ေတြ၊ မြတ္စလင္ေတြကို အားနာလိုက္တာ၊ သူတို႔ ဘယ္လုိမ်ား ခံစားၾကရရွာမွာပါလိမ့္။
ၾကံဖန္ ဂုဏ္ယူရင္ေတာ့ က်ဳပ္တို႔ဆီမွာ သီခ်င္းေတြလဲ သိပ္ racist ျဖစ္တာပဲလို႔ ဆိုရုံရွိတာပဲ။
ဗုဒၶဘာသာကို ေခတ္နဲ႔အညီ interpret လုပ္ဖို႔လိုပီလို႔ ေျပာရင္လဲ conservative ေထရဝါဒေတြက ျငဴစူၾကဦးမယ္။ secular state ဆိုတာကို ျမန္မာျပည္က မလိုခ်င္ပါ။ ရွင္ဘုရင္ဟာ သာသနာေတာ္ကို ျပဳစုရမယ္ဆိုတဲ႔ ပေဒသရာဇ္ idea ကိုပဲ နားလည္တယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ လူမႈႏိုင္ငံေရးဘဝကို ကတုံးေတြ ဝင္စြက္ခြင့္ေပးလိုက္ၾကတယ္။ သူတို႔ၾသဇာကို နာခံၾကတယ္။
ညီအရင္းလို ခင္တဲ႔ ဂ်ဴနီယာတေယာက္က အကို႔စာလုံးကို နဲနဲျပင္သင့္တယ္တဲ႔၊ စိတ္ပူလို႔ ေျပာတယ္။ အကိုၾကီးတေယာက္က “Please, be careful in usage. I m with u.” လို႔ လွမ္းေျပာတယ္။ တကယ္ပါ၊ ဘုန္းၾကီးလို႔ သုံးႏႈန္းလိုက္ရင္ က်ေနာ္ ကိုးကြယ္ေသာ ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ၾကီးေတြကို မရိုေသရာၾကမွာစိုးလုိ႔ က်ေနာ္ ဘုန္းၾကီးလို႔ မသတ္မွတ္ေသာသူေတြကို ရည္ညႊန္းလိုလို႔၊ အဲဒီ႔အသုံးကို သုံးလိုက္ပါတယ္။ က်ေနာ္႔ ဥပစၨ်ာယ္ ေလာကမွန္ကင္းဆရာေတာ္ၾကီးဟာ က်ေနာ္႔ကို ႏိုင္ငံေရး စိတ္ဝင္စားတတ္ေအာင္ ေျပာျပ၊ သင္ျပ၊ ညႊန္ျပေပးခဲ႔သူပါ။ ဒါေပမဲ႔ ဆရာေတာ္႔ရပ္တည္ခ်က္က ရွင္းပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ခ်င္ရင္ တိုက္ကအပ ဆိုတဲ႔ မူနဲ႔ ေနပါတယ္။ secular ျဖစ္ရမယ္ဆိုတာကို ေလာကမွန္ကင္းဆရာေတာ္ၾကီးက ထက္မင္းလြင္ ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက သင္ေပးခဲ႔ပါတယ္။ ဆရာေတာ္သို႔ ဦးခုိက္လ်က္
Like this:
Like Loading...
Related
This entry was posted on April 4, 2014 at 1:21 pm and is filed under Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
You can leave a response, or trackback from your own site.
Leave a Reply