သူ႕ ကၽြန္မခံၿပီ” ဘ၀တုန္းက ၆၃ ႏွစ္ပဲၾကာတယ္။ “စစ္ကၽြန္မခံၿပီ” က သံသရာဆုံး တိုင္ ျဖစ္လိမ့္မယ္ ထင္ပါရဲ႕

အာရပ္က ေႏြဦးမ်ိဳး ေဟာင္ေကာင္မွာ၊ တ႐ုတ္မွာ၊ ျမန္မာျပည္မွာ ဘယ္ေတာ့မွ ျဖစ္လာႏိုင္မယ္ မထင္ဘူး။ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြဘက္မွာ အာဏာကို စြန္႔လႊတ္ဖို႔ ဘယ္ေတာ့မွ မစဥ္းစားဘူး။

အဂၤလိပ္က လြတ္လပ္ေရးေပးတာ လြယ္သေလာက္ ကိုယ့္လူမ်ိဳးခ်င္းက်မွ ေလွခြက္ ခ်ည့္က်န္ အလံမလွဲေတြနဲ႔ ေတြ႕ရတာ။ ဘယ္လက္ေညာင္းရင္ ညာလက္ေျပာင္းၿပီး မေသမခ်င္း ဆက္ကိုင္ မယ့္သူေတြ။ ေဘာင္းဘီနဲ႔ ၾကည့္မေကာင္းရင္ ေခါင္းေပါင္းနဲ႔ ေျပာင္းထိုင္ မယ္ေလ။ ထိုင္တာေတာ့ သူတို႔ခ်ည့္ပဲ ထိုင္မွာ။ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ေနရာေပးခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ လက္မခံႏိုင္လို႔ အထြန္႔တက္လည္း လူငါးသန္း လက္မွတ္ထိုးထားေတာင္ ေပါင္ၾကားထဲ မၫွပ္ေလာက္ဘူးလို႔ မၾကားခ်င္ေယာင္ေဆာင္တုန္း။ ဒလန္aလးငါးေယာက္ေလာက္ ပီအာရ္ေအာ္တဲ့ အသံက် တစ္ျပည္လုံးၾကားေအာင္ မိုက္တပ္ၿပီး လႊင့္ေပးတယ္ေလ။

သူ႕ ကၽြန္မခံၿပီ” ဘ၀တုန္းက ၆၃ ႏွစ္ပဲၾကာတယ္။ “ကိုယ့္ကၽြန္မခံၿပီ” ကရင္ သံသရာဆုံး တိုင္ ျဖစ္လိမ့္မယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ဘိုးေတာ္မ်ား စုေတစိတ္ က်ရင္ေတာင္ တိဘက္ဘုန္းႀကီးမ်ားလို “ငါ ဟိုနားေလးမွာ သြားဝင္စားမယ္။ ငါ့လိုက္ရွာ ၿပီး နန္းတင္ၾက။” လို႔ ဗ်ာဒိတ္ေခၽြမသြားတာ ကံေကာင္း။ (လူျပန္မျဖစ္တာ ေသခ်ာလို႔ ေနမွာေပါ့ေနာ္)

ကိုယ့္ကၽြန္မခံၿပီ…သေရာ္စာ (Satire) – ေငြစန္းေရာင္
————-

ေဟာင္ေကာင္ကၽြန္းကို တ႐ုတ္ျပည္မႀကီး လက္ေအာက္ ျပန္ပို႔လိုက္တုန္းက ရွန္းကန္ ေမာင္မယ္ေတြခမ်ာ ငိုႀကီးခ်က္မနဲ႔ အဂၤလန္ဘုရင္မႀကီးဆီ လိုက္သြားၿပီး လန္ဒန္ေျမပဲယို ပဲ ေရာင္းရေတာ့မလိုလို ေျပာၾကတယ္ဆိုေတာ့ သူတို႔မလည္း အဲသေလာက္ ကၽြန္သက္ရွည္ တာေတာင္ အားမရလို႔ အိ္မ္တိုင္ ယာေရာက္ သေဘာက္လုပ္ခ်င္ၾကေသးသကိုး လို႔ ကိုယ္တို႔အိမ္က ကိုယ့္ေက်း ကိုယ့္ကၽြန္ေတြက မစာမနာ ေျပာၾကပါတယ္။ သူ႕ကၽြန္ျဖစ္ရတဲ့ ဘ၀နဲ႔ ကိုယ့္ကၽြန္ျဖစ္ရတဲ့ဘ၀ ကို ရွင္ႀကီးဝမ္းေရာ ရွင္ငယ္ဝမ္းေရာ ထြက္ခဲ့လ်က္သားနဲ႔ ကိုယ့္ဟာကမွ ပိုခ်ိဳတယ္ထင္ေန ၾကေတာ့လည္း ခက္တာပဲ။

အဲ့ဒီတုန္းကေတာ့ ေကာင္းသည္ပဲျဖစ္ေစ၊ ဆိုးသည္ပဲျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ေတြ ကတိကဝတ္ စာခ်ဳပ္စာတမ္းနဲ႔ လုပ္ထား တဲ့ကိစၥဆိုေတာ့ ေျပာၿပီးစလစ္ နံပတ္တစ္နဲ႔ပဲ ပြဲသိမ္း ခဲ့တယ္။ ျပည္မႀကီးက လူေတြကေတာ့ ေပ်ာ္တာေပါ့။ တိန္႔ေရွာင္ဖိန္ႀကီးကဆို မာဂရက္သက္ခ်ာ ႀကီးနဲ႔ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္တဲ့အခါ ၿပဳံးၿပဳံးႀကီး မဂၤလာယူၿပီး မွတ္သားေလာက္တဲ့ ဩဝါဒေခၽြခဲ့တယ္။

“ေပတစ္ေသာင္းျမင့္တဲ့ သစ္ပင္ပဲ ျဖစ္ပေစ၊ အ႐ြက္ေႂကြရင္ေတာ့ အျမစ္ရွိရာ ျပန္လာရစၿမဲပဲ” တဲ့။

သူတို႔ကသာ ျပည္ႀကီးမ႑ိဳင္ဆိုေတာ့ မူလရင္းျမစ္ ေဆြမ်ိဳးအစစ္ႀကီးေတြပါ။ သာတယ္ နာတယ္ သေဘာမထားပါနဲ႔။ ေဟာင္aကာင္ တ႐ုတ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ျပည္ႀကီးတ႐ုတ္ေတြရဲ႕ ေမတၱာ ရိပ္ေအာက္ကို ခိုလႈံရတာ ကိုယ့္ဘိုးဘြား အေမြစစ္မို႔ ခ်စ္ျမတ္ႏိုး ရမွာေပါ့။ ေတာင္တ႐ုတ္ ပင္လယ္ ကိုေတာင္ ႏ္ိုင္ငံတကာနဲ႔ အျငင္းပြားၿပီး တစ္လက္မ အထိမခံ တြန္းလွန္ေနတဲ့ တ႐ုတ္ႀကီးဟာ ေဟာင္ေကာင္ကၽြန္းကို ဘယ္နည္းနဲ႔မွ လက္လြတ္ခံစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။

လူဦးေရခ်င္း ယွဥ္ၾကည့္လိုက္ရင္ ဥသၽွစ္သီး နဲ႔ ႏွမ္းေစ့ ေလာက္ ကြာတယ္။ သူတို႔ဘက္ က ေဟာင္ေကာင္သားေတြကို “ကြန္ျမဴနစ္လက္ေအာက္ မို႔ မေပ်ာ္ႏိုင္ဘူး ထင္ရင္လည္း မေနခ်င္သြားေပါ့။ ေျမအုတ္တို႔ ၿပိဳရင္ ေက်ာက္အုတ္တို႔ အစားထိုးဖို႔ အသင့္ရွိတယ္” လို႔ သေဘာထားၾကတယ္။ အဲသည္အခါမွာ သူတို႔ႏွစ္ဦး ေပါင္းစည္းေရးဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူ ယွဥ္တြဲ ေနထိုင္ေရးလို႔ ဘယ္လိုေျပာေျပာ ယုံႏိုင္စရာမရွိပါဘူး။

အရင္တုန္းက သူတို႔ႀကဳံေတြ႕ရတဲ့ ဒုကၡ ကေတာ့ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရး ျပႆနာပဲ။ ျပည္မက လူေတြ က အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ပိုေကာင္းတဲ့ ေဟာင္ေကာင္ကို အလုအယက္လာၾကတယ္။ အလုပ္အဆင္ေျပရင္ အိမ္ယာထူေထာင္ၿပီး မိသားစုပါ အေျခခ်ၾကတယ္။ ေဟာင္ေကာင္ မွာ ေမြးလာတဲ့ကေလးဟာ ေဟာင္ေကာင္ ကၽြန္းသားျဖစ္ဖို႔ မေျပာနဲ႔ ေဟာင္ေကာင္ေဆး႐ုံေတြ မွာ ေမြးႏိုင္ဖို႔ေတာင္မွ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏ္ိုင္တဲ့ အတားအဆီးေတြကို ခါးစည္းခံၾကရတယ္။ တို႔ဆီက လူေတြ ထိုင္းထြက္ အလုပ္လုပ္ၾကသလို ေနမွာေပါ့ကြယ္။

(အခုေတာ့ တ႐ုတ္ျပည္မႀကီးရဲ႕ စီးပြားေရး တိုးတက္လာလို႔ ေဟာင္ေကာင္ဆိုတာ လည္လည္ ထြက္စရာ ေရွာ့ပင္ထြက္စရာ မကၠာအို ေလာက္ပဲ သေဘာထားေတာ့သတဲ့။)

ေဟာင္ေကာင္သားနဲ႔ ျပည္ႀကီးေပါက္ေဖာ္ တို႔ကေတာ့ တ႐ုတ္ခ်င္းတူေပမယ့္ လူတန္းစားခ်င္း မတူ၊ ယဥ္ေက်းမႈခ်င္း မတူ၊ အေတြးအေခၚခ်င္း မတူေတာ့ဘူး။ ေဟာင္ေကာင္ကၽြန္းဟာ အဂၤလိပ္ လက္ေအာက္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ဘယ္ေလာက္ၾကာခဲ့သလဲ။ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ တ႐ုတ္လို႔ ခံယူထားရင္ေတာင္ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ ကိုေတာ့ အယုံအၾကည္မရွိတာ ေသခ်ာတယ္။ ေဟာင္ေကာင္ မွာ အျမစ္တြယ္ အေျခက်ေနတဲ့သူေတြဟာ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒကို ေၾကာက္လြန္းလို႔ ရွန္ဟိုင္းကေန ထြက္ေျပးလာတဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီး။

တံခါးပိတ္ထားတဲ့ တ႐ုတ္ျပည္မႀကီးမွာ ႀကီးတဲ့ ကေလးေတြနဲ႔ အေနာက္တိုင္းနဲ႔ ဥဒဟို ဝင္ထြက္သြားလာရာ ေဟာင္ေကာင္မွာ ႀကီးျပင္းတဲ့ ကေလးေတြ အေတြးအျမင္ခ်င္း ဘယ္လိုမွ တူစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။

မဆီမဆိုင္ ေမာင္စံဖား ကေတာင္ ငါတို႔ အမိျမန္မာျပည္ႀကီးလည္း အႏွစ္ ၅၀ ေလာက္ ေနာက္ က်ၿပီးမွသာ လြတ္လပ္ေရး ရခဲ့မယ္ဆို ေဟာင္ေကာင္ေလာက္ေတာ့ တိုးတက္ေနမလားပဲလို႔ ကၽြန္စိတ္ သေဘာက္ စိတ္ေတြ တဖြားဖြားေပၚမိတယ္။ မိဘဘိုးဘြား အသက္ေသြးေခၽြးေတြနဲ႔ မ်ိဳးဆက္ႏွစ္ဆက္ေလာက္ တိုက္ယူလာရတဲ့ လြတ္လပ္ေရးကို တန္ဖိုးမထားသူ အမ်ိဳးသား သစၥာေဖာက္အျဖစ္ နာမည္ႀကီးေတာ့မွာပဲ။

အမွန္ေတာ့ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ကၽြန္မခံခ်င္ပါဘူး။ သူ႕ကၽြန္ လည္း မခံခ်င္ဘူး။ ကိုယ့္ကၽြန္လည္း မခံခ်င္ဘူး။ လူအခ်င္းခ်င္း ကၽြန္လို သေဘာထားတာကို မခံႏိုင္ဘူး။ သူ႕ကၽြန္ေရာ ကိုယ့္ ကၽြန္ေရာ ႏွစ္တစ္ရာေက်ာ္ေအာင္ ခံလာရလို႔ တစ္မ်ိဳးသားလုံး ႏြံနစ္ေနတာၾကာေပါ့။

ျမန္မာျပည္ ၿဗိတိသၽွနယ္ခ်ဲ႕ လက္ေအာက္ မွာတုန္းက ကၽြန္ဘ၀ေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာလ မ်ိဳးေတြရဲ႕ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး အဆင့္အ တန္း၊ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံေတြထဲမွာ ျမန္မာႏ္ိုင္ငံရဲ႕ ဖြံၿဖိဳး တိုးတက္မႈ စတာေတြဟာ အခု က္ိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္းနဲ႔ သခင္မ်ိဳးေဟ့ တို႔ ဗမာ ျဖစ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ရွိတဲ့ဟာနဲ႔ ဘယ္ဟာက ဘယ္လိုေနပါလိမ့္လို႔ သိမီသူမ်ားကို ေမးၾကည့္ပါလား။

ကၽြန္ပညာေရး စနစ္ကို အလိုမရွိလို႔ သပိတ္ေမွာက္ခဲ့တဲ့ ကာလကတၱား တကၠသိုလ္ရဲ႕ လက္ေအာက္ခံ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္က ဘြဲ႕ရပညာတတ္မ်ားဟာ သည္ကေန႔ ဆိုကၠားနင္း ပဲျပဳတ္ေရာင္းၿပီး ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ေနသူ တကၠသိုလ္ဘြဲ႕ရ ေက်ာင္းသားမ်ားနဲ႔ ဘယ္လိုကြာသလဲ လို႔ ေရွ႕မီေနာက္မီ ပညာေရးအႀကံေပး မာမီႀကီးကို အင္တာဗ်ဴး ခ်င္လိုက္တာ ။ ေငြေသာ္တာေရာင္ျခည္ သီခ်င္းေလး စပ္ေပးရတဲ့ အာဇာနည္ဗိုလ္ေအာင္ဆန္း တစ္ေယာက္ ဆရာမေလး မခင္ၾကည္နဲ႔ ဖူးစာဆုံခဲ့တုန္းက ျပည္သူ႕ေဆး႐ုံႀကီးေတြ ဟာ ေတာ္ေတာ္ သာသာယာယာ ရွိမွာပဲေနာ္။ အခု သူတို႔ႏွစ္ဦးရဲ႕ သမီးေလး ဦးေဆာင္ျပဳျပင္ေနတဲ့ ကိုယ္တို႔ ေဆး႐ုံႀကီးနဲ႔ ဘယ့္ႏွယ့္ေနသလဲ။

အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕ေတြဟာ တကယ္ကို စိတ္နာစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ တို႔အရွင္ တို႔သခင္ေတြကို ၾကက္ကေလး ငွက္ကေလး ဖမ္းသလို ဖမ္းသြားၿပီး တို႔တိုင္းျပည္ရဲ႕ သယံ ဇာတအဝ၀ကို ဂုတ္ေသြးစုတ္ အျမတ္ထုတ္သြားၾကတယ္။ ဒါေပသိ သူတို႔လက္ထက္တုန္းက ေလ့က်င့္ သင္ၾကား တာဝန္ထမ္း ေဆာင္သြားတဲ့ ေတာအုပ္ေတာေခါင္းေတြ၊ ၿမိဳ႕အုပ္ဝန္ေထာက္ေတြရဲ႕ တာဝန္သိမႈ တာဝန္ယူမႈေတြကို သည္ကေန႔ ေထြ/အုပ္က လူေတြ၊ သစ္ေတာဦးစီးမႉးေတြနဲ႔ စည္းခ်င္း စနစ္ခ်င္း ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ဖို႔ အားနာပါတယ္ေလ။ က္ိုယ့္ဝမ္းနာ ကိုယ္သာ သိၾကမေပါ့။

အဂၤလိပ္ ခ်န္ထားခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့သစ္ေတာေတြ အခု ဘယ္ ေလာက္က်န္ေနေသးလည္း ေျမပုံေပၚ လက္ ၫႈိးေလးနဲ႔ ျပလို႔ရရင္ ျပစမ္းပါ။ မေသခင္ေလး ျမင္ဖူးခ်င္လို႔။ တစ္ႏိုင္ငံလုံး ေျမမလွန္ဘဲ တက္သိမ္း သြားတဲ့ အဂၤလိပ္ႀကီးဟာ ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီးကို ေတာ့ လက္ၫႈိးထိုး ေရာင္းစား မသြားတာ သူက အ လို႔လား၊ ဝယ္မယ့္သူ မေပၚေသးလို႔ လား။ သူ႕ေခတ္တုန္း ကေတာ့ လၽွပ္စစ္ဓာတ္အားေတြ မပိုေသးဘူး ထင္ပါရဲ႕ေနာ္။ မီးျပတ္ တယ္ေတာင္ မၾကားဖူးဘူး။

တိုင္းတစ္ပါးသား အစိုးရ ဆိုေတာ့ ဝံသာႏုေတြ၊ မ်ိဳးခ်စ္ ေက်ာင္းသားေတြ ကို ႏွိပ္ကြပ္တဲ့ေနရာ မွာ လက္သံေျပာင္တာေတာ့ ျငင္းမရပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ က်ဆုံးတာ နံပါတ္တုတ္ နဲ႔ပဲ။ ေသနတ္ဒဏ္ရာ မပါဘူး။ ဦးဝိစာရ ပ်ံလြန္ေတာ္မူတာ အစာငတ္ခံဆႏၵျပလို႔။ မီးသကၤန္းကပ္ခံရလို႔ မဟုတ္ဘူး။ စေကာ့တလန္မွာ တြဲေရးခြဲေရး မဲခြဲတာနဲ႔ ကိုယ္တို႔ဆီ မွာ ေျခဥဆႏၵခံယူပြဲ လုပ္တာ၊ ႀကိဳတင္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ လုပ္တာေတြနဲ႔ တူသလား။ သူမ်ား လုပ္တာ ဘာမွ မေကာင္းဘူး။ ကိုယ္လုပ္သမၽွ အကုန္ေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ အတၱစြဲေလး နည္းနည္းေလၽွာ႔ၿပီး ဘယ္သူက ကိုသာဆိုး လဲ စဥ္းစား ပါဦး။

“ဪ ဒါျဖင့္ မင္းက ကၽြန္ျပန္ျဖစ္ခ်င္တာ ေပါ့ေလ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ခ်င္းကိုယ့္ခ်င္း ကၽြန္ခံရတဲ့ ဘ၀ဟာ သူတစ္ပါးဆီ ကၽြန္ခံရတဲ့ အျဖစ္ထက္ မယွဥ္သာေအာင္ ပိုဆိုးေနတာကေတာ့ ကိုယ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ ေျခာက္တုံး မက်သလဲ သေဘာေပါက္သင့္ၿပီလို႔ ေျပာခ်င္တာပါ။ ကိုယ့္တိုင္းသူျပည္သား ကိုယ့္အမ်ိဳး သားအခ်င္းခ်င္း အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕ေလာက္ေတာ့ ၫွာတာ ဦးမွေပါ့ ေစတနာထားဦးမွေပါ့” လို႔ စကားနာထိုးခ်င္တာပါ။

“ညွာတာသားပဲေလ။ မင္းမွ မသိတာကိုး။” လို႔ ေက်ာသပ္ရင္သပ္ ၁၃ က်ပ္ေလာက္ ေပး ၿပီး ေခၽြးလာမသိပ္နဲ႔။ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားအေပၚ ရန္သူႀကီး ေတြလို သေဘာထား တယ္၊ ျပားေနေအာင္ နင္းထားမွ ငတ္ေနေအာင္ ေလွာင္ထားမွ ငါတို႔ နားေအးပါးေအး ေနလို႔ ရမယ္လို႔ သေဘာထားတယ္လို႔ သိေနတာၾကာလွေပါ့။ ပ်ားရည္ နဲ႔ ဝမ္းခ်ေပါင္းမ်ားလို႔ လူလည္းေမ်ာ့ေမ်ာ့ပဲ က်န္တယ္။

ကိုယ္နဲ႔ အတူတူပါပဲ။ ေဟာင္ေကာင္က လူငယ္ကေလးေတြ သည္ကေန႔မွာ ထီးကေလးေတြ ေဆာင္း၊ လမ္းမထြက္ၿပီး မီးခိုးေငြ႕ ေတြ မ်က္ရည္ေတာက္ေတာက္က်ေအာင္ ႐ႉေနၾကရတာဟာ အဂၤလန္က ဘ်င္မႀကီးကို “ဝမ္းေစြ႕ ဝမ္းေစြ႕ ဝမ္းဝမ္းေစြ႕” လို႔ “ေမေဂါ့ဘလက္စ္ယူ” လုပ္ဖို႔ မဟုတ္ပါဘူး။

တ႐ုတ္ အစိုးရရဲ႕ ေနာက္ကြယ္က လက္မည္းႀကီးနဲ႔ ႀကိဳးကိုင္ခ်ယ္လွယ္မႈေတြကို မခံစားႏိုင္လို႔၊ ဒီမိုကေရစီ လိုခ်င္လို႔ပါတဲ့။ ၂၀၁၇ မွာ ေ႐ြး ေကာက္ပြဲလုပ္တဲ့အခါ တ႐ုတ္ျပည္မႀကီးက မိုးက်ေ႐ႊကိုယ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္မ်ားကို ထည့္ေ႐ြးရမယ္ဆိုလို႔ ပညာတတ္ ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ားက ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပၾကတာ လို႔ ဆိုတယ္။ အက်ိဳးနည္းကြယ္။ ငါတို႔လိုမ်ား အစိတ္သား မွန္မွန္ နတ္ေနကိုင္းခ်န္ရရင္ သူ တို႔ဘယ္လိုမ်ား ေနမယ္မသိ။ အဲသည္မွာတင္ သူတို႔လည္း ဒုကၡနဲ႔လွလွ ေတြ႕ၾကေတာ့တာပဲ။ ျပည္ႀကီးေပါက္ေဖာ္ႀကီးေတြဟာ ေက်ာင္းသား ဆိုရင္ တေဇာင္းေစးနဲ႔ မ်က္ေခ်း မုန္းတယ္။ တင့္ကားႀကီးေတြနဲ႔ေတာင္ တက္က်ိတ္သတဲ့။ ကမၻာေက်ာ္ ဓာတ္ပုံတစ္ပုံ ရွိခဲ့ဖူးတယ္ေလ။ (တို႔ဆီက စလစ္ပါစီးတဲ့ စစ္သားႀကီးလို ေပါ့ကြယ္)

အခုေဟာင္ေကာင္က ေက်ာင္းသား ကေလးေတြ လမ္းမေပၚ ထီးေရာင္စုံနဲ႔ ထြက္လာတာ ကိုၾကည့္ၿပီး ကိုယ္ပိုင္အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာနဲ႔ ေနပါတယ္ဆိုတဲ့ ကိုယ္တို႔ဆီက ဘဘႀကီးေတြေတာင္ “က်ာ္တို႔က တရုပ္ကို လည္း ေၾကာက္ရေသးတယ္ေလ။” လို႔ တရားဝင္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ေသးတာပဲ။ တ႐ုတ္ႀကီးေတြ သေဘာက် ေ႐ြးေကာက္တင္ေျမာက္ထား တဲ့ ေဟာင္ေကာင္ဘုရင္ခံ ဆိုရင္ စဥ္းစားသာၾကည့္ပါေတာ့။

ကိုယ္ေတြကေတာ့ ကိုယ့္အေတြ႕အႀကဳံနဲ႔ ကိုယ္ သည္ကေလးေတြေတာ့ အႏႊာခံရေတာ့ မွာပဲလို႔ ရင္တထိတ္ထိတ္ ျဖစ္ရတယ္။ ၈၈ မွာတုန္းက တစ္ျပည္လုံး အုံႂကြလာတာေတာင္ ေနာက္ဆုံး က်ေတာ့ ေက်ာ္ဟိန္းက ေက်ာ္ဟိန္း ပါပဲ။ အဓိက႐ုဏ္း ႏွိမ္ႏွင္းေရးဆိုတာ ရဲေတြ ကိုပဲ မ်က္ရည္ ယိုဗုံး သုံးတတ္႐ုံ၊ လူစုခြဲတတ္႐ုံ ေလ့က်င့္ထားေပးတာ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ကြယ္က ႀကိဳးကိုင္ သူေတြ အခ်င္းခ်င္း ဉာဏ္ နီဉာဏ္နက္ ဉာဏ္ဝါဉာဏ္ျပာေတြနဲ႔ ဇယား ေ႐ႊ႕ၾက တယ္။

စပြန္ဆာလာေပးတိုင္း အတိုက္အခံက မမွတ္နဲ႔။ ဖ်ာခင္းဖို႔ ပြဲလွန္႔သူေတြက အစိုးရထဲမွာလည္း ရွိတယ္။ ေဆး႐ုံေရွ႕ ဆႏၵ ေဖာ္ထုတ္လာတိုင္း လူနာနဲ႔ လူနာရွင္ေတြ မခံမရပ္ႏိုင္လို႔မဟုတ္မွန္း ကိုယ္ေတြ႕သိခဲ့ၿပီး ၿပီ။ အာရပ္က ေႏြဦးမ်ိဳး ေဟာင္ေကာင္မွာ၊ တ႐ုတ္မွာ၊ ျမန္မာျပည္မွာ ဘယ္ေတာ့မွ ျဖစ္လာႏိုင္မယ္ မထင္ဘူး။ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြဘက္မွာ အာဏာကို စြန္႔လႊတ္ဖို႔ ဘယ္ေတာ့မွ မစဥ္းစားဘူး။

အဂၤလိပ္က လြတ္လပ္ေရးေပးတာ လြယ္သေလာက္ ကိုယ့္လူမ်ိဳးခ်င္းက်မွ ေလွခြက္ ခ်ည့္က်န္ အလံမလွဲေတြနဲ႔ ေတြ႕ရတာ။ ဘယ္လက္ေညာင္းရင္ ညာလက္ေျပာင္းၿပီး မေသမခ်င္း ဆက္ကိုင္ မယ့္သူေတြ။ ေဘာင္းဘီနဲ႔ ၾကည့္မေကာင္းရင္ ေခါင္းေပါင္းနဲ႔ ေျပာင္းထိုင္ မယ္ေလ။ ထိုင္တာေတာ့ သူတို႔ခ်ည့္ပဲ ထိုင္မွာ။ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ေနရာေပးခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ လက္မခံႏိုင္လို႔ အထြန္႔တက္လည္း လူငါးသန္း လက္မွတ္ထိုးထားေတာင္ ေပါင္ၾကားထဲ မၫွပ္ေလာက္ဘူးလို႔ မၾကားခ်င္ေယာင္ေဆာင္တုန္း။ ဒလန္aလးငါးေယာက္ေလာက္ ပီအာရ္ေအာ္တဲ့ အသံက် တစ္ျပည္လုံးၾကားေအာင္ မိုက္တပ္ၿပီး လႊင့္ေပးတယ္ေလ။

“သူ႕ ကၽြန္မခံၿပီ” ဘ၀တုန္းက ၆၃ ႏွစ္ပဲၾကာတယ္။ “ကိုယ့္ကၽြန္မခံၿပီ” ကရင္ သံသရာဆုံး တိုင္ ျဖစ္လိမ့္မယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ဘိုးေတာ္မ်ား စုေတစိတ္ က်ရင္ေတာင္ တိဘက္ဘုန္းႀကီးမ်ားလို “ငါ ဟိုနားေလးမွာ သြားဝင္စားမယ္။ ငါ့လိုက္ရွာ ၿပီး နန္းတင္ၾက။” လို႔ ဗ်ာဒိတ္ေခၽြမသြားတာ ကံေကာင္း။ (လူျပန္မျဖစ္တာ ေသခ်ာလို႔ ေနမွာေပါ့ေနာ္)

ဒါထက္စကားမစပ္ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရးကို တ႐ုတ္လို ဘယ္လိုေျပာသလဲမသိဘူးဗ်။ အဘိဓာန္ထဲ မေတာ့ ပါေကာင္းပါရဲ႕ေလ။

ေငြစန္းေရာင္

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: