အရွင္နာဂေသန (မဘသ) အဖဲြ႕ထဲသုုိ႕ မ၀င္ရျခင္းအေၾကာင္းရင္း

အရွင္နာဂေသန (မဘသ) အဖဲြ႕ထဲသုုိ႕ မ၀င္ရျခင္းအေၾကာင္းရင္း
=================================
မင္းသုည (ဗုဒၶတကၠသိုလ္) ေရးသားေတာ္မူသည္။

သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ အရွင္နာဂေသနနဲ႕ ျပန္လည္မဆုုံျဖစ္ခဲ့တာ နွစ္ေတြေတာ္ေတာ္ၾကာသြားခဲ့ပါတယ္။ မဆုုံျဖစ္ဆုုိ စာေရးသူ ထုုိင္းနုုိင္ငံ၊ မဲေဆာက္ျမိဳ႕ၾကီးကုုိေရာက္ျပီးေနာက္ပုုိင္းကတည္းက မဆုုံျဖစ္ၾကေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ အရွင္နာဂေသန တစ္ေယာက္ သီရိလကၤာနုုိ္င္ငံနဲ႕ အိႏၵိယနုုိင္ငံတုုိ႕ဘက္သြားျပီး ပညာသင္ေနတာကုုိေတာ့ ၾကားသိေနရပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ အိႏၵိယ နိုုင္ငံကေန ေဒါက္တာဘဲြ႕ယူျပီး ျပန္လာတဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲသတင္းကိုလည္း ထပ္မံၾကားသိခဲ့ရေပမဲ့ လူခ်င္းေတာ့မဆုုံျဖစ္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါဘူး။

ျပီးခဲ့တဲ့လက ပဲခူးတုုိင္း၊ သနပ္ပင္ျမိဳ႕မွ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူက တရားေဟာပင့္တာနဲ႕ၾကြျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ တရားေဟာအျပီး ရန္ကုုန္၊ မႏၲေလး၊ စစ္ကုုိင္း၊ မုုံရြာသုုိ႕ ပညာအလင္းေဖါင္ေဒးရွင္းရဲ႕ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြျဖစ္တဲ့ နုုိင္ငံအနွံံ႕အျပား စာေပဝိုင္းမ်ား၊ စာၾကည့္တုုိက္မ်ား တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္နုုိင္ေရးနဲ႕ အရည္အခ်င္းျပည့္ဝတဲ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ေမြးထုုတ္နုုိင္ေရး အစရွိတဲ့ စာေပစည္းရုုံးေရး ခရီးမ်ား ၾကြျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

မႏၲေလးျမိဳ႕ေရာက္ေတာ့ နံနက္စာဘုဥ္းေပးရေအာင္ဆုုိျပီး လက္ဖက္ရည္ဆုုိင္ထဲဝင္လုုိက္ပါတယ္။ ဆုုိင္ထဲကုုိ ဝင္ဝင္ခ်င္း သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ အရွင္နာရေသနကုုိ အမွတ္မထင္ ရုတ္တရက္ လွမ္းေတြ႕လုုိက္ရေတာ့ ဝမ္းသာသြားပါတယ္။ ခ်က္ခ်င္းဆုိသလို သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူကလည္း မိမိကုုိ ေတြ႕ရွိသြားၿပီး အားရဝမ္းသာ လွမ္းပင့္တာေၾကာင့္ မဆံုျဖစ္တာၾကာခဲ့တဲ့ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ေရွးေဟာင္းေနွာင္းျဖစ္ေတြကို လက္ဖက္ရည္ တစ္ဝိုင္းတည္းအတူေသာက္ရင္း ေျပာျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႕ နံနက္စာဘုဥ္းေပးလို႕အၿပီးမွာ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူက သူရဲ႕ေက်ာင္းကုုိ ပင့္ေနတာနဲ႕ လုုိက္သြားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္း ေရာက္တဲ့အခါ စကားေတြဆက္ေျပာျဖစ္ေနရင္းကေန အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ေရး (မဘသ)အေၾကာင္းကုုိ ေရာက္သြားၾက ပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းက စာေရးသူကုုိ မဘသအဖဲြ႕ထဲ ၀င္ျပီးျပီလား လုုိ႔ ေမးပါတယ္။ စာေရးသူက မဘသအေၾကာင္းကုုိ အေသအခ်ာ မသိတာေရာ၊ အခုုတေလာ မဘသအေၾကာင္း ၾကားရတဲ့ သတင္းေတြက ပုုိပုုိဆုုိးလာတာေတြေၾကာင့္- “တပည့္ေတာ္ေတာ့ မဝင္ဘူး၊ အရွင္ဘုုရားေကာဝင္ၿပီးၿပီလား” လုုိ႕ ျပန္ေမးမိပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းက မဘသ အဖဲြ႕ထဲကုုိ သူ႕အေနနဲ႕ လုုံးဝမဝင္ဘူး၊ အခုုလည္း မဝင္ဘူး၊ ေနာင္လည္း လုုံးဝမဝင္ဘူး ဆုုိတဲ့အေၾကာင္းကုုိ ေျပာပါတယ္။

သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူဟာ သာသနာ့တကၠသုုိလ္မွာ သီတင္းသုုံးစဥ္ကတည္းက စာဖတ္အားေကာင္းတယ္။ ေလ့လာမႈအား ေကာင္းတယ္။ စာေရးေကာင္းတယ္။ အေၾကာင္းနွင့္အက်ိဳး၊ အေကာင္းနွင့္အဆုုိးကို ခဲြျခားစိတ္ျဖာမႈ ေဝဖန္မႈ ၀ိဘဇၹ အားေကာင္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူကုုိပဲ စာေရးသူက ဘာျဖစ္လုုိ႕မဝင္တာလဲဆိုၿပီး မဘသအေၾကာင္းကို ျပန္ေမးလုုိက္ပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္သူက အခုလို အေလးအနက္ ျပန္လည္ ေျဖၾကားတာကို ဂရုတစိုက္နားေထာင္ခဲ့မိပါတယ္။

“ဒီမွာ သူငယ္ခ်င္း၊ တိုု႕နုုိင္ငံကုုိ သာသနာ စတင္ေရာက္စကတည္းက အေက်ာ္အေမာ္ထင္ရွားေက်ာ္ၾကား ေရွ႕ျမင္ေနာက္ျမင္ ပညာဥာဏ္အလြန္ၾကီးမားတဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြဟာ ပရိယတၱိ၊ ပဋိပတၱိ၊ ပဋိေ၀ဒ သာသနာသုုံးရပ္ကုုိ ဘာမွမလစ္ဟင္းရေအာင္ သာသနာျပဳသြားၾကတယ္။ က်မ္းစာေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ေရးၾကတယ္။ တရားေတြေဟာတယ္။ ပရိယတၱိစာသင္တုုိက္ၾကီးေတြ၊ တရား ရိပ္သာၾကီးေတြ၊ တကၠသုုိလ္ၾကီးေတြ တည္ေထာင္ျပီး သာသနာျပဳသြားၾကတယ္။ လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးဆုုိရင္ တစ္နုုိင္ငံလုုံး လွည္႕လည္ တရားေဟာရင္း က်မ္းစာေတြေရးရင္း သာသနာျပဳသြားတယ္။ တခါမွ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာကုုိ ဘယ္ေလာက္ခ်စ္ေၾကာင္း ေစာင့္ေရွာက္ေနေၾကာင္း ေျပာမသြားဘူး။

တို႕နုုိင္ငံမွာ ေရွးဆရာေတာ္ၾကီးေတြ ပဥၥမသဂၤါယနာ၊ ဆဌသဂၤါယနာ နွစ္ၾကိမ္တုုိင္ေအာင္တင္ျပီး သာသနာ ျပဳသြားၾကတယ္။ သာသနာေရွ႕ေရးကုုိ ၾကိဳတင္ျမင္တဲ့ အနာဂတ္ သာသနာစာအုုပ္နွင့္တကြ က်မ္းစာအုုပ္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာေရးျပီး သာသနာျပဳသြားတဲ့ ေတာင္ျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုုံဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသလည္း အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာကုုိ သူဘယ္ေလာက္ခ်စ္ေၾကာင္း ေစာင့္ေရွာက္သြားေၾကာင္း ေျပာမသြားဘူး။

“မဘသ” လုုိ အဖဲြ႕မ်ိဳး တည္ေထာင္မသြားဘူး။ တည္ေထာင္မသြားတဲ့အျပင္ ရွိျပီးသား ဂုုိဏ္းၾကီး ကုုိးဂုုိဏ္းကုုိေတာင္ သာသနာျပဳရာမွာ တစ္ဂုုိဏ္းနွင့္တစ္ဂုုိဏ္း ျခံစည္းရုုိးၾကီးေတြ ျခားထားသလုုိ ျဖစ္ေနလုုိ႕ “သာသနာျပဳ လုုပ္ငန္းေတြ မေအာင္ျမင္ပါဘူးဘုုရား၊ ဂုုိဏ္းဆုုိတဲ့ ျခံစည္းရုုိးၾကီးမ်ားကုုိျဖဳတ္ျပီး ျပန္လည္ ေပါင္းစည္း သာသနာျပဳရေအာင္” ဆိုၿပီး ဆဌမ သဂၤါယနာတင္ပဲြ ဂုုိဏ္းေပါင္းစုုံအစည္းအေ၀းပဲြၾကီးမွာ ေလွ်ာက္ၾကားခဲ့တာကုုိ အရွင္ဘုုရားလည္း သိပါတယ္ဘုုရား။ အခုုလုုိ မဘသ အဖဲြ႕ထေထာင္ျပီး သံဃာေတာ္မ်ားအခ်င္းခ်င္း ၀ိ၀ါဒကဲြျပား အျငင္းပြါးေနၾကတာကုုိမ်ားေတြ႕ရင္ ဆရာေတာ္ၾကီးအေနနဲ႕ ဘယ္ေလာက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္လုုိက္မလဲဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။

မင္းကြန္းဆရာေတာ္ၾကီး ဦး၀ိစိတၱသာရာဘိ၀ံသလည္း သာသနာေတာ္မွာ အရမ္းအလုုပ္လုုပ္သြားတဲ့ ေရွ႕ျမင္ေနာက္ျမင္ ဆရာေတာ္ၾကီးပဲ။ ဆရာေတာ္ၾကီးလည္း တကယ္ဥာဏ္အေျမာ္အျမင္ၾကီးမားတာပဲ။ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြအေနနဲ႕ သာသနာအတြက္ တကယ္လုုိအပ္ရင္ လုုပ္ခဲ့ၾကမွာေပါ့။ သာသနာေတာ္အတြက္ မလိုအပ္တဲ့ ၀ိ၀ါဒကဲြျပား အျငင္းပြါး ခုုိက္ရန္ေတြ ပြါးလာနုုိင္တဲ့ ဆုုိးက်ိဳး ေတြကုုိျမင္လုုိ႕ မတည္ေထာင္ခဲ့ၾကတာေနမွာေပါ့။

သူတုုိ႕ဥာဏ္အေျမာင္အျမင္ေတြနဲ႕ သာသနာျပဳခဲ့တာကုုိ ငါတုုိ႕ရဲ႕ အသိဥာဏ္ တစ္ထြာ တစ္မုုိက္နဲ႕ သြားျပီး “ဆရာေတာ္ၾကီးေတြ မျမင္ခဲ့လုုိ႕ ငါတုုိ႕လုုပ္ရပါတယ္” ဆုုိျပီး မဘသ ထဲပါျပီး ေမာက္ၾကြားၾကြားနဲ႕ “ငါတုုိ႕ထဲမပါရင္ ငါတုုိ႕ကုုိ မေထာက္ခံရင္ အမ်ိဳးသားသစၥာ ေဖါက္အျဖစ္ သတ္မွတ္မယ္” ဆုုိေတာ့ သူငယ္ခ်င္းရာ—၊ သူတုုိ႕ သတ္မွတ္ခ်င္လဲ သက္မွတ္ပါေစ။

သူတုုိ႕သတ္မွတ္ရုုံနဲ႕လည္း အမ်ိဳးသား သစၥာေဖာက္ျဖစ္သြားတာမွမဟုုတ္တာ။ ကုုိယ္ကုုိယ္တုုိင္က အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္လုုပ္ငန္းေတြကုုိလုုပ္ေနမွသာ အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္ ျဖစ္တာပါ။ ၾကာရင္ၾကည္႕ပါ။ ဘယ္သူက အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္မ်ားလည္းဆုုိတာ အေျဖေပၚလာပါလိမ့္မယ္။

တပည့္ေတာ္ကေတာ့ ေရွးဆရာေတာ္ၾကီးေတြရဲ႕ သီလ သမာဓိ ပညာေတြနဲ႕ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကတဲ့ သာသနာေတာ္ၾကီးကုုိ ကုုိယ့္လက္ထက္က်မွ မညီညြတ္ မႈေတြ ပုုိမ်ား ၀ိ၀ါဒကဲြျပားသာသနာပ်က္ၾကမယ့္ လမ္းစဥ္ကုုိေတာ့ မလိုုက္နုုိင္ဘူး။
ျပီးေတာ့ ဒီမဘသ အဖဲြ႕ၾကီး ေပၚေပါက္လာတာကုုိၾကည့္ပါဦး။

ဒုုိ႕သံဃာေတာ္အားလုုံးရဲ႕ ဆႏၵကုုိခံယူျပီးမွ ေပၚေပါက္လာတာ မဟုုတ္ဘူး။ ဆရာေတာ္ ေလးငါးပါးကေနျပီး တည္ေထာင္ျပီးကာမွ သံဃာေတာ္ေတြကုုိ ပင့္ျပီး ေထာက္ခံခုုိင္းလုုိက္တာပဲ။ စဖဲြ႕စဥ္တုုန္း ကေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြဘက္က အမွန္တရားေတြဘက္က ရပ္တည္မယ္။ မွားရင္နုုိင္ငံေတာ္ သံဃာ့မဟာနာယက ဆရာေတာ္ေတြက အစ လက္မခံဘူးဆုုိျပီး ဟစ္ေၾကြးျပီး သံဃာ အၾကိဳက္ေတြေျပာခဲ့ေပမယ့္ လက္ေတြ႕မွာ မဟနကုုိဘယ္ေတာ့မွ မေ၀ဖန္ဘူး၊ မေျပာဘူး။ မဟနရဲ႕ မွားမွားမွန္မွန္ သူတုုိ႕လက္ေအာက္မွာပဲၾသ၀ါဒအဆုုံးအမကုုိခံယူျပီး မဟနရဲ႕အဆုုံးအမနွင့္အညီေနထုုိင္ျပဳလုုပ္သြားမယ့္ အဖဲြ႕ၾကီး ျဖစ္တယ္ဆုုိျပီး ေၾကာ္ျငာျပန္တယ္။

အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခုုဆုုိတာ အခုုတမ်ိဳး ေတာ္ၾကာတမ်ိဳး မလုုပ္ရဘူး သူငယ္ခ်င္း။ တကယ္သာသနာ ျပဳခ်င္ၾကတဲ့ ဆရာေတာ္ အခ်ိဳ႕က သူတုုိ႕ရဲ႕ ပထမ ေၾကာ္ျငာခ်က္ေတြကုုိ တကယ္မွတ္ျပီး မဘသ အဖဲြ႕ထဲကုုိ ၀င္ပါၾကတယ္။ ျပီးေတာ့မွ အေျပာနွင့္အလုုပ္ မညီညြတ္တာေတြကုုိ ေတြ႕လာၾကလုုိ႕ ဆရာေတာ္ ေတာ္ေတာ္မ်ား အဖဲြ႕ထဲကေန ျပန္ျပီးေတာ့ နႈတ္ထြက္သြားၾကတာ သူငယ္ခ်င္းလည္း ၾကားမွာေပါ့။

ျပီးေတာ့ မဘသ အဖဲြ႕ၾကီးရဲ႕လမ္းစဥ္ လုုပ္ငန္းပလန္ေတြက ဘာေတြလဲ။ ယေန႕ထိ ဘာမွတိတိက်က် မရွိဘူး။ အားလုုံး အျငင္းအခုုံျဖစ္ေစတဲ့ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ ထုုတ္ျပန္ေရးကုုိသာ တစုုိက္စုုိက္မက္မက္လုုပ္ေနၾက တာကုုိပဲေတြ႕ရတယ္။ အဆုုိးဆုုံးကေတာ့ ငါတုုိ႕လုုပ္တဲ့ အလုုပ္ကုုိေထာက္ခံၾက၊ မေထာက္ခံရင္ အမ်ိဳးသား သစၥာေဖာက္အျဖစ္သတ္မွတ္မယ္။ မေထာက္ခံတဲ့ အမတ္ေတြကုုိ မဲမရေအာင္လုုပ္မယ္။ မေထာက္ခံတဲ့ ပါတီကုုိ ရန္ သူလုုိ သေဘာထားျပီး တုုိက္ခုုိက္မႈေတြလုုပ္မယ္ဆုုိတဲ့ လမ္းစဥ္ေတြဟာ ဒုုိ႕ဗုုဒၶရဲ႕ သာသနာျပဳလမ္းစဥ္ေတြနဲ႕ လုုံး၀ ဆန္႕က်င္ေနတယ္။

မဘသ အဖဲြ႕ထဲက ေခါင္းေဆာင္တစ္ခ်ိဳ႕ ၀ိ၀ါဒ ကဲြျပား အျငင္းပြါးေစမယ့္ စကားေတြကုုိ ေျပာတာ သာသနာနဲ႕ မေလ်ာ္တဲ့ စကားေတြကိုု ေျပာတာေတြကုုိ ဘာမွတာ၀န္ယူမႈ တာ၀န္ခံမႈမရွိဘူး။ သူတုုိ႕ေတြရဲ႕ အစြန္းေရာက္လာမႈဟာ သာသနာ တစ္ခုုလုုံးကုုိ ထိခုုိက္လာတယ္သူငယ္ခ်င္း။ သူတုုိ႕ေတြဟာ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာကုုိ ေစာင့္ေရွာက္ပါတယ္တာ ေျပာၾကေပမဲ့ လယ္တီ ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႕ သမုုိင္းအေမြအနွစ္ သိမ္ေတာ္ၾကီး နွင့္ေစတီေတာ္ၾကီးေတြ အဖ်က္ခံရတာ ဘာမွမေျပာခဲ့ၾကဘူး။

ရန္ကုုန္ျမိဳ႕ သႏၲိသုုခ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး ထဲကုုိ အတင္းအဓမၼ၀င္ေရာက္ ဆီးနင္းျပီး သံဃာေတာ္ေတြကုုိ လူ၀တ္ခြ်တ္ပစ္တာ၊ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကုုိေမာင္ပုုိင္စီးလုုယူထားၾကတာေတြကုုိလည္း ဘာမွထိထိေရာက္ေရာက္နဲ႕ ေရွ႕တန္းကေန ၀င္ေရာက္ကူညီေျဖရွင္း ေပးတာ မေတြ႕ရဘူးသူငယ္ခ်င္း။ ကုုိယ့္နုုိင္ငံသူနုုိင္ငံသားေတြ လယ္ယာေျမေတြ အသိမ္းခံရ၊ အုုိးအိမ္ေတြ အဖ်က္ဆီးခံရ၊ မတရားဖမ္းဆီးေထာင္ခ် ညွင္းဆဲအသတ္ျဖတ္ခံေနၾကရတာေတြကုုိ သူတုုိ႕ ဘာမွမေျပာၾကဘူး။ မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနၾကတယ္။ စစ္အုုပ္စုုဘက္ဆုုိရင္ ၾကိဳက္သေလာက္ မွားတာလုုပ္၊ မေျပာၾကပဲ ေရငုုံနႈတ္ပိတ္ေနၾကျပီး အင္အယ္ဒီပါတီဘက္က ဆုုိရင္ေတာ့ နည္းနည္းေလးမွ မလႈပ္နဲ႕ မွားတာနဲ႕ အလဲထိုးမယ္ ဆုုိတဲ့လုပ္ရပ္ေတြနဲ႕ ၾကာေလ လမ္းလြဲလာေလျဖစ္လာတယ္သူငယ္ခ်င္း။

ဦးသိန္းစိန္တုုိ႕ စစ္အုုပ္စုုက သံဃာေတာ္ေတြအေပၚ ကုုိယ္ထိလက္ေရာက္ပစ္မွားခဲ့ၾကလုုိ႕ နွစ္ၾကိမ္တုုိင္တုုိင္ သပိတ္ေမွာက္ခဲ့ၾကတာ ယေန႕ထိျပန္မေတာင္းပန္ရေသးဘူးသူငယ္ခ်င္း။

လက္ပံေတာင္းေတာင္ကိစၥမွာ သံဃာေတာ္ေတြကုုိ မီးေလာင္ဗုုံးနဲ႕ ထုုပစ္လုုိ႕ သံဃာေတာ္အမ်ား မီးေလာင္ဒဏ္ရာ ေတြျပင္းျပင္းထန္ရကုုန္တယ္။ စစ္အုုပ္စုုမွားတဲ့ အမွားအၾကီးၾကီးေတြကုုိ မွားခြင့္ လုုပ္ခြင့္ေပးထားၾကျပီး အင္အယ္ဒီပါတီက ကုုိထင္လင္းဦး က်ေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြကုုိလည္း ျပန္ေတာင္းပန္ျပီးေနျပီ။ ဘယ္ေနရာကုုိမဆုုိေျပာပါ လာျပီးထပ္ျပီးေတာင္းပန္ေပးပါ့မယ္လုုိ႕ အထပ္ထပ္ေလွ်ာက္ၾကားေနတဲ့ သူ႕ကုုိက်ေတာ့ မဘသအဖဲြ႕က သပိတ္ေမွာက္တာ တရားစဲြတာေတြဟာ လုုံး၀လက္မခံနုုိင္စရာ အခ်က္ေတြပဲသူငယ္ခ်င္း။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ဖုုိ႕ဆုုိျပီး ေခါင္းစီးလွလွတပ္ျပီး စစ္အုုပ္စုု ေဒါက္တုုိင္ လုုပ္ရင္း အာဏာရွင္ရဲ႕ ကုလားထိုင္ကာကြယ္ေရးလုပ္ေနတာကုုိေတာ့ ငါလုုံးဝလက္မခံနုုိင္ဘူး သေဘာမတူဘူး သူငယ္ခ်င္း။

ဒုုိ႕ဘုုရားရဲ႕၀ါဒဟာ အမွားအမွန္ေတြကုုိ ဥာဏ္ပညာနဲ႕ ေသခ်ာပုုိင္းျခားစီစစ္ျပီးမွ လက္ခံတဲ့ ၀ိဘဇၹ၀ါဒ ျဖစ္တယ္။ ဘယ္ဆရာေတာ္ၾကီးမုုိ႕လုုိ႕ ဘိ၀ံသဘဲြ႕ေတြရလုုိ႕ စာတတ္ေပတတ္ အေက်ာ္အေမာ္ျဖစ္လုုိ႕ မွားမွားမွန္မွန္ မ်က္စိစုုံမွိတ္ လက္ခံရမယ္ ဆုုိတဲ့၀ါဒ မဟုုတ္ဘူး။

ယေန႕နာမည္ေက်ာ္ပါတယ္ဆုုိတဲ့ မဘသထဲက ဆရာေတာ္ဟာ ေဒ၀ဒတ္ ေလာက္နာမည္ေက်ာ္လုုိ႕လား။ ေဒ၀ဒတ္ေလာက္ စ်န္အဘိဥာဏ္ေတြရၾကလုုိ႕လား။ စ်ာန္အဘိဥာဏ္ရမႈနဲ႕ ေက်ာ္ၾကားမႈ တစ္ခုုတည္းကုုိပဲ ၾကည္႕ျပီးလုုိက္သြားတဲ့ ေသာတာပန္ျဖစ္နုုိင္ေလာက္ေအာင္ ပါရမီပါလာတဲ့ အဇာသသတ္ဟာ သူ႕အေဖကုုိသတ္မိသည္အထိ လမ္းမွားသြားတာ သူ႕ရဲ႕သႏၲာန္မွာ ၀ိဘဇၹဥာဏ္မရွိလုုိ႕ပဲ သူငယ္ခ်င္း။ ဒါေၾကာင့္ ငါကေတာ့ မဘသ အဖဲြ႕ၾကီးထဲကုုိ လုုံး၀ လုုံး၀ မ၀င္ေရးခ် မ၀င္ပဲ သူငယ္ခ်င္းေရ”

အဲဒီလို သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ ေျပာျပတာမ်ားကုုိ နားေထာင္လို႕အၿပီးမွာ သူရွင္းျပသြားတာေတြဟာ မိမိထံ လာေရာက္ေမးျမန္း ေလ့ရွိၾကတဲ့ တကၠသုုိလ္ေက်ာင္းသားေလးမ်ားရဲ႕ ေမးခြန္းေတြကိုလည္း ေျဖျပီးသား ျဖစ္သြားတာမုုိ႕ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ အရွင္ နာဂေသန ေျပာျပတဲ့ (မဘသ)အဖဲြ႕ထဲကုုိသူ မ၀င္ေရာက္ရျခင္း အေၾကာင္းအရာ ေလးကုုိပဲ ျပန္လည္မွ်ေ၀ေပးလုုိက္ပါတယ္။

မိတ္ေဆြမ်ားအားလုုံး ဘယ္အရာကုုိမဆုုိ မွားမွားမွန္မွန္ မ်က္စိစုုံမွိတ္မလုုိက္ၾကပဲ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္၏ ၀ိဘဇၹ၀ါဒအတုုိင္း အမွားအမွန္ကုုိဥာဏ္ပညာျဖင့္ ခဲြျခားစိတ္ျဖာနုုိင္ၾကေသာ ရန္သူဆင္ထားေသာ ေထာင္ေခ်ာက္ မ်ားကုုိ ေရွာင္ရွားနုုိင္ၾကေသာ ဗုုဒၶဘာသာေကာင္းမ်ားျဖစ္နုုိင္ၾကပါေစ…….။

မင္းသုုည(ဗုုဒၶတကၠသုုိလ္)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: