Even after getting the massive criticism, stubborn U Wirathu is not repentant

Even after getting the massive criticism, stubborn U Wirathu is not repentant.

ျမတ္စြာဘုုရားပင္လွ်င္ လုုိအပ္လွ်င္ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း သံုုးစြဲေလ့႐ွိေၾကာင္းႏွင့္ မိမိစကားေၾကာင့္ သံဃာ့ပံုုရိပ္မထိခိုုက္နိင္ဟုု မဘသ ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္မိန္႔ၾကား

ဟိန္းေအာင္ ဇန္န၀ါရီ ၂၃၊ ၂၀၁၅

ျမတ္စြာဘုုရားသည္လည္း လိုုအပ္လွ်င္ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းသံုုးစြဲခဲ့ျခင္း႐ွိသျဖင့္ မိမိေဟာေျပာခ်က္ေၾကာင့္ သံဃာ့ပံုုရိပ္ထိခိုုက္နိင္ျခင္းမ႐ွိဟုု မဘသ ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္ ဦး၀ီရသူက ဘီဘီစီ သတင္းဌာနသိုု႔မိန္႔ၾကားလိုုက္သည္။

“ဒီလိုုသံုုးႏႈန္း တာကေတာ့ ျမတ္စြာဘုုရားလဲ လိုုအပ္ရင္ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းသံုုးစြဲတာေတြ႐ွိပါတယ္။အဲဒီ့အတြက္ကေတာ့မပူပါနဲ႔ ေတာ့ မထိခိုုက္ပါဘူး”ဟုု ဦး၀ီရသူက ဘီဘီစီသတင္းဌာနသိုု႔မိန္႔သည္။

ကုုလအထူးကိုုယ္စားလွယ္ မစၥယန္ဟီးလီအား ဖာသည္မ ဟုု စင္ျမင့္ထက္မွ ဆဲေရးတုုိင္းထြာခဲ့သည့္ ဦး၀ီရသူေျပာၾကားခ်က္ေၾကာင့္ အျခားသံဃာေတြမ်ားပံုုရိပ္ထိခိုုက္နိင္မႈ႐ွိမ႐ွိ ဘီဘီစီသတင္းဌာနရဲ႕ေမးျမန္းခ်က္ကိုု ဦး၀ီရသူက အဆုုိပါေဟာေျပာခ်က္သည္ တရားေဟာစင္ျမင့္ထက္မွေဟာေျပာျခင္းမဟုုတ္ေၾကာင္း၊စင္ျမင့္ထက္ကေျပာျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း၊နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းေဟာေနတုန္းေျပာဆိုုတာမဟုုတ္သလုုိ အမ်ိဳးသားလံုုၿခံဳေရးအတြက္ ေဟာေျပာေနခ်ိန္ေဟာေျပာခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္းအျပင္ ျမတ္စြာဘုုရားလည္းလုုိအပ္ရင္ၾကမ္းၾကမ္းေဟာေၾကာင္း ဘီဘီစီ သတင္းဌာနတုုိ႔ မိန္႔ၾကားခဲ့သည္။

ထုုိ႔အျပင္ယခုုကဲ့သိုု႔ျဖစ္ရပ္မ်ိဳးေနာက္ေနာင္မျဖစ္ပြားေစရန္ မိမိအေနျဖင့္ ဆင္ျခင္စရာမလုုိေၾကာင္း မိမိကက်ဴးလြန္ျခင္းမဟုုတ္ေၾကာင္းလည္း ဦး၀ီရသူက ဘီဘီစီသတင္းဌာနသိုု႔ ထပ္ဆင့္မိန္႔ၾကားသည္။

“ဦးဇင္းကက်ဴးလြန္တာမွမဟုုတ္ဘဲ၊ဒကာႀကီးကလဲ ဆင္ျခင္ရေအာင္ေလ။က်ဴးလြန္လာတဲ့သူ ကိုုတုုန္႔ျပန္တာပဲ႐ွိတယ္ေလ။အဲဒီေတာ့ ဦးဇင္းတုုိ႔နိင္ငံကိုုဘယ္သူမွမေစာ္ကားေတာ့ဘူးလိုု႔ ကုုလသမၼဂက ဂတိေပးမယ္ဆိုုရင္ဦးဇင္းတုုိ႔လည္း ေျပာစရာမလိုုေတာ့ဘူးေလေနာ္”ဟုု ဦး၀ီရသူက အထက္ပါသတင္းဌာနသိုု႔ မိန႔္သည္။

ထိုု႔အျပင္ မိမိ၏ ေျပာဆိုုခ်က္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္းၿပီး သံဃာမဟာနာယက ဆရာေတာ္မ်ားအေနျဖင့္မိမိအားတစ္စံုုတစ္ရာေျပာဆိုုေ၀ဖန္ျခင္းလည္းမ႐ွိေၾကာင္း မဘသ ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္ ဦး၀ီရသူက အထက္ပါသတင္းရင္းျမစ္သုုိ႔ဆက္လက္မိန္႔ၾကားထားသည္။

အမ်ိဳးဘာသာသာသနာေစာင့္ေ႐ွာက္ေရး(မဘသ)အဖြဲ႔မွ ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္လည္းျဖစ္၊မႏၱေလးမစိုုးရိမ္တိုုက္သစ္မွ ဆရာေတာ္ဦး၀ီရသူသည္ ကုုလကိုုယ္စားလွယ္ မစၥစ္ဟန္ဟီးလီ အား “ဖာသည္မ”ဟုု သံုုးႏႈန္းဆဲဆိုုရျခင္းကုုိပင္ အားမရနိင္ေၾကာင္းႏွင့္ ထိုုစကားလံုုးထက္ျပင္းထန္သည့္စကားလံုုးကိုုသံုုးစြဲလိုုသည္ဟုုလည္းေကာင္း၊ မိမိ၏မြန္ျမတ္သည့္ေစတနာျဖင့္ဆဲဆုုိမႈကိုု ျမတ္စြာဘုုရား႐ွင္နားလည္ခြင့္လြတ္လိမ့္မည္ဟုုလည္းေကာင္း မီဒီယာမ်ားသုုိ႔မိန္႔ၾကားထားသည္။

ဗုုဒၶသားေတာ္သံဃာေတာ္တစ္ပါးလိုုက္နာအပ္သည့္သိကၡာပုုဒ္မ်ားႏွင့္ ကိုုက္ညီမႈမ႐ွိသည့္ေျပာဆိုုခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ေရနံေခ်ာင္းၿမိဳ႕ေဒသခံအခ်ိဳ႕ကလည္း ယခုုလ ၁၉ ရက္ေန႔က ဆရာေတာ္ဦး၀ီရသူ ေဟာၾကားသည့္တရားပြဲအၿပီးတြင္ မေကာင္းဆိုုး႐ြားႏွင္နည္းအတုုိင္း သံပံုုးတီးေတာထုုတ္မႈမ်ားျပဳလုုပ္ခဲ့ၾကသည္။

 

 

7 Responses to “Even after getting the massive criticism, stubborn U Wirathu is not repentant”

  1. drkokogyi Says:

    ဦး၀ီရသူ အေပၚ အေရးယူႏိုင္ဖြယ္မရွိေၾကာင္း သမၼတရံုး ေျပာဆို
    =============================
    ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဘုန္းႀကီး ဦးဝီရသူက ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ ရာ ကုလသမဂၢ လူ႔အခြင့္အေရး အထူးကိုယ္စားလွယ္ အေပၚ ရိုင္းျပၾကမ္းတမ္းတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတြနဲ႔ ေဝဖန္ တိုက္ခိုက္ခဲ့တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စံုစမ္းၾကည့္မယ္ လို႔ ျမန္မာ အစိုးရဘက္က ေျပာဆိုေၾကာင္း၊ ဒါေပမဲ့ အေရးယူ လို႔ေတာ့ ရႏိုင္ဖြယ္မရွိေၾကာင္း အရိပ္ အျမြက္ေျပာဆိုေၾကာင္း AFP သတင္းက ေဖာ္ျပပါတယ္။

    သမၼတရံုးေျပာခြင့္ရသူ ဦးေဇာ္ေဌးက ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ ၿပီး ေမးျမန္းစံုစမ္းဖို႔ သာသနာေရး၀န္ႀကီးဌာနကို ညႊန္ ၾကားထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီကိစၥအေပၚ တရားဝင္ တိုင္တန္းခ်က္ မရရွိေသးပါဘူး၊ ၿပီးေတာ့ ဒီကိစၥဟာ သံဃာ့ကိစၥျဖစ္ေနတာမို႔၊ မိမိတို႔အေနနဲ႔ တိုက္ရိုက္ကိုင္ တြယ္လို႔ မရပါဘူးလို႔ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း AFP သတင္းက ဆိုပါတယ္။

    ရခိုင္ျပည္နယ္ပဋိပကၡနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကုလသမဂၢ လူ႔အခြင့္အေရးအထူးကိုယ္စားလွယ္ မစၥရန္ဟီးလီ ကို ဦးဝီရသူက လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေဝါဟာရေတြသံုးစြဲ တိုက္ခိုက္ခဲ့ပါတယ္။

    ဦးဝီရသူကို AFP က ေမးျမန္းခဲ့ရာမွာ ဦးဝီရသူက ဒီ့ထက္ျပင္းထန္တဲ့ ေဝါဟာရ စကားလံုးရွာေတြ႔ရင္၊ အဲဒီ့ အတိုင္းေျပာလိုက္မွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာျပည္အေပၚ မစၥရန္ဟီးလီ လုပ္ခဲ့တာေတြနဲ႔ ညီမွ်တဲ့စကားလံုးမရွိေၾကာင္း တုန္႔ျပန္ခဲ့တယ္လို႔လည္း ေဖာ္ျပပါတယ္။

    RFA (ျမန္မာပိုင္း) မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။
    http://www.rfa.org/…/president-office-say-not-take-action-u…

  2. drkokogyi Says:

    Myanmar Muslim Media
    22 hrs ·

    ဦးဝီရသူကို ခုလုိ ဆက္ခြင့္ျပဳထားရင္ ဘာျဖစ္လာႏုိင္မလဲ
    ———————————————————

    Written by စည္သူေအာင္ျမင့္

    အခု ရက္ပိုင္းအတြင္း ဗုဒၶဘာသာအႏြယ္ဝင္ သူေတာ္စင္အေပါင္းကို စိတ္ညစ္ညဴးသြားေစတဲ့ သတင္းတစ္ပုဒ္ကေတာ့ အမ်ဳိးဘာသာသာသနာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး အဖြဲ႔ (မဘသ) ေခါင္းေဆာင္ မႏၲေလး မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ ဆရာေတာ္ အရွင္ဝီရသူက ကုလသမဂၢ လူ႔အခြင့္အေရးဆုိင္ရာ အစီရင္ခံစာေရးသူ မစၥရန္ဟီလီ၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ အင္န္ဂ်ီအိုအဖြဲ႔ဝင္ အမ်ဳိးသမီးေတြကို ႐ိုင္းျပတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတြနဲ႔ ဆဲဆိုလိုက္ျခင္းပါပဲ။

    ဆႏၵျပလူထု အစည္းအေဝးပြဲႀကီးမွာ ခုလိုဆဲဆိုလိုက္တာ ျဖစ္ၿပီး အဲလိုဆဲဆိုထားတဲ့ ႐ုပ္သံဖိုင္ဟာ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာေတြမွာလည္း အလြန္ပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့ပါတယ္။ ခုဆိုရင္ ႏိုင္ငံတကာသတင္း စာမ်က္ႏွာေတြမွာ ဦးဝီရသူက အဲလိုညစ္ညမ္းတဲ့ အသံုးအႏႈန္းနဲ႔ ဆဲဆိုလိုက္တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းပ်ံ႕ႏွံ႔သြားပါၿပီ။ ဦးဝီရသူ ေျပာဆိုလိုက္လို႔ ဗုဒၶဘာသာ ပံုရိပ္ ထိခိုက္သြားသလား၊ ႏိုင္ငံ့ပံုရိပ္ ထိခိုက္သြားသလား၊ ဒီျပႆနာမရွင္းရင္ ဘာေတြ ဆက္ျဖစ္လာႏိုင္မလဲ ဆိုတာ ဒီကေန႔ ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားပါ့မယ္။

    ဦးဝီရသူ ေျပာဆိုခဲ့တဲ့ စကားအျပည့္အစံုကေတာ့ “အမ်ဳိးေစာင့္ ဥပေဒ ဒီေလာက္ခ်ျပထားတာ ဒီေကာင္မက တစ္ခုမွ မေလ့လာဘဲနဲ႔ ဟိုစြာက်ယ္မေတြ တင္ျပတာနဲ႔တင္ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ မညီဘူးဆိုၿပီးေတာ့ လိုက္ကန္႔ကြက္ေနတဲ့ ေကာင္မေရာ အမ်ဳိးေကာင္း သမီးဟုတ္ပါ့မလား။ ကုလသမဂၢ ထုိင္ခံုေပၚမွာ ေရာက္တယ္ဆိုၿပီး ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္လူႀကီးလူေကာင္းလို႔ ေအာက္ေမ့မေနနဲ႔။ ခင္ဗ်ားဟာက်ဳပ္တို႔ႏိုင္ငံအတြက္ေတာ့ -ာ သယ္မပဲဗ်။ ခင္ဗ်ား စိတ္ပါလို႔ခင္ဗ်ား ကုလားကို -င္ ေပးပါ။ က်ဳပ္တို႔ ရခိုင္ျပည္ကိုေတာ့ခင္ဗ်ား ေရာင္းစားမယ္ မလုပ္ပါနဲ႔။ ရခိုင္ျပည္ဟာ က်ဳပ္တို႔ရဲ႕ခံတပ္ႀကီး။ ရခုိင္ျပည္ဟာ က်ဳပ္တို႔ရဲ႕ အေနာက္တံခါးဝ၊ တံခါးကို ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဝင္ေရာက္ခ်ဳိးဖ်က္မယ္ မႀကံပါနဲ႔။ ခ်ဳိးဖ်က္ရင္ေတာ့ ထုိးႏွက္ပစ္မွာ” ဆိုၿပီးျဖစ္ပါတယ္။

    ပထမဦးဆံုး စဥ္းစားဖို႔လိုတာက ေအးခ်မ္းပါတယ္၊ ေမတၱာတရား လက္ကိုင္ထားပါတယ္ဆိုတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတစ္ပါးက ခုလို ႐ုန႔္ရင္းၾကမ္းတမ္းတဲ့ စကားေျပာဖို႔ သင့္မသင့္ပါ။ အခုဆိုရင္ဒီသတင္း၊ သတင္းစာဂ်ာနယ္ေတြမွာ အက်ယ္တဝင့္ ေဖာ္ျပေနၾကၿပီး ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းေတာ္ေတြကေတာ့ အဲဒီလို႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းတာ မေျပာသင့္တဲ့အေၾကာင္း၊ ရဟန္းဝိနည္းနဲ႔ မညီတဲ့အေၾကာင္း၊ သံဃာေတာ္ေတြ ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ သိကၡာပုဒ္၂၂၇ သြယ္ထဲမွာပါတဲ့ ဒုကၠ႒ အာပတ္သင့္တဲ့အေၾကာင္း စသျဖင့္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုထားၾကၿပီလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဦးဝီရသူ ကိုယ္တုိင္ကေတာ့ သူ႔အေနနဲ႔ အဲဒီထက္ ျပင္းထန္တဲ့စကားလံုး ရွိရင္ေတာင္ ေျပာခ်င္တဲ့အေၾကာင္း ဆိုလိုက္ျပီး သူေျပာခဲ့တာ မွန္တယ္လို႔ ကာကြယ္လိုက္ပါေသးတယ္။

    ဦးဝီရသူဟာ ႐ိုး႐ိုးရဟန္း တစ္ပါးမဟုတ္ဘဲ မဘသ ေခါင္းေဆာင္သံဃာလည္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီေျပာဆုိခ်က္ေတြဟာ မဘသ အဖြဲ႔ႀကီးကိုလည္း ထိခုိက္မွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ အခုဆိုရင္ အဲဒီသတင္း ႏုိင္ငံတကာသတင္း စာမ်က္ႏွာေတြမွာ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနၿပီမို႔ မဘသဆိုတဲ့ အဖြဲ႔ႀကီးရဲ႕ပံုရိပ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံက ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ပံုရိပ္၊ ရဟန္းသံဃာေတြရဲ႕ ပံုရိပ္ကို စြန္းထင္းေစခဲ့ပါၿပီ။ တကယ္ေတာ့ အခုလို ရင့္သီးတဲ့ အသံုးအႏႈန္းနဲ႔ ဆဲေရးမႈ မလုပ္ခင္ကတည္းက ဦးဝီရသူဟာ အမုန္းတရား ျဖန္႔ျဖဴးေနသူပါ။ သူ႔ကိုယ္ပိုင္ Facebook စာမ်က္ႏွာကေန အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြ က်ဴးလြန္တယ္ဆိုတဲ့၊ တခ်ဳိ႕စြပ္စြဲခံရတဲ့ အမႈေတြကို လိုက္လံစံုစမ္းေဖာ္ျပၿပီး မြတ္စလင္ေတြကို မုန္းတီးစိတ္ ျဖစ္ေပၚေစေအာင္ ဝါဒျဖန္႔ေနသူ ျဖစ္ပါတယ္။

    ၿပီးခဲ့တဲ့ မႏၲေလးၿမိဳ႕ အဓိက႐ုဏ္းဟာလည္း တမင္လုပ္ႀကံဖန္တီးလို႔ ျဖစ္ခဲ့ရတာဆိုၿပီး မႏၲေလးၿမိဳ႕ခံေတြက ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ အဲဒီ ပဋိပကၡရဲ႕ အစျဖစ္တဲ့ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ပိုင္ရွင္ ညီအစ္ကိုႏွစ္ေယာက္က မုဒိန္းက်င့္ပါတယ္ဆိုၿပီး ပ်ဥ္းမနားမွာ အမႈဖြင့္ထားတယ္ဆိုတဲ့ လူမသိသူမသိ ကိစၥတစ္ခုကို အရွင္ဝီရသူက ပ်ဥ္းမနားမဘသအဖြဲ႕ကို စံုစမ္းခိုင္း၊ အမႈနံပါတ္ရတဲ့အခါ Facebook ထဲကေန ေဖာ္ျပၿပီး၊ တကယ္ပဲ အဲဒီညီအစ္ကိုႏွစ္ေယာက္က မုဒိန္းမႈ က်ဴးလြန္ခဲ့ သေယာင္ေရးသား၊ ဘာသာေရး မုန္းတီးမႈေတြ ျဖစ္ေအာင္စနစ္တက် လႈံ႔ေဆာ္ခဲ့သူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း တကယ္ပဲ မႏၲေလးမွာ ဘာသာေရး လူမ်ဳိးေရးဆန္တဲ့ အၾကမ္းဖက္မႈျဖစ္ပြားၿပီး လူႏွစ္ေယာက္ အသက္ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရပါတယ္။

    အရွင္ဝီရသူရဲ႕အဲဒီအမုန္းတရား ျဖန္႔ျဖဴးမႈလုပ္တာ၊ အၾကမ္းဖက္ဖို႔ လႈံ႔ေဆာ္တာေတြကို Facebook စာမ်က္ႏွာေတြမွာတင္မက သတင္းစာ ဂ်ာနယ္ေတြရဲ႕ တရားဝင္ စာမ်က္ႏွာေတြမွာလည္း ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အာဏာပိုင္ေတြဟာ အျခားသူေတြကို ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်တာေတြ လုပ္ခဲ့ေပမယ့္ ဦးဝီရသူကိုေတာ့ တစ္စံုတစ္ရာစံုစမ္းေမး ျမန္းတာမ်ဳိးေတာင္ မလုပ္ခဲ့ပါဘူး။ အခုဆိုရင္ ေနာက္တစ္ဆင့္တက္ၿပီး ကမၻာ့ကုလသမဂၢလို အဖြဲ႔ႀကီးရဲ႕ဂုဏ္သေရရွိ ပုဂၢိဳလ္ကိုေတာင္ ကမၻာသိ ဆဲျပခဲ့ပါၿပီ။

    ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေမးစရာရွိတာက ျမန္မာႏိုင္ငံက သံဃအဖြဲ႔အစည္းေတြဟာ ဒီလိုအျပဳအမူမ်ဳိးကို ခြင့္ျပဳထားသလား ဆိုတာပါ။ သာသနာေရး ဝန္ႀကီးဌာန တာဝန္ရွိသူ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဒါမ်ဳိးလာတိုင္ရင္ အေရးယူမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ ျပႆနာကို ေရွာင္လဲႊသြားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဦးဝီရသူရဲ႕ ေဟာေျပာခ်က္ ဗီဒီယိုဖိုင္ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာေတြထက္မွာ အလြန္႔အလြန္ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားၿပီမို႔ အာဏာပိုင္ေတြ သိရွိၿပီးၾကပါၿပီ။

    အမုန္းတရား ျဖန္႔ျဖဴးေနတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သက္ဆိုင္ရာ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာန လိုမ်ဳိးက အေရးမယူတာကိုလည္း စဥ္းစားဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ သာမန္ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ ၾကည့္ရင္ေတာင္ ဦးဝီရသူဟာ ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ဆန္႔က်င္သူ၊ အင္န္အယ္လ္ဒီအဖြဲ႔ကို ဆန္႔က်င္သူျဖစ္ေၾကာင္း သိၾကပါတယ္။ အခုဆႏၵျပပြဲ ေျပာဆုိခ်က္မွာလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုရည္ရြယ္ၿပီး ႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းစြာ ေျပာထားတာမ်ဳိး ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ဦးဝီရသူအေနနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ အင္န္အယ္လ္ဒီကို ဆန္႔က်င္သူမို႔လို႔ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးဌာန အေနနဲ႔ အမုန္းတရား ျဖန္႔ျဖဴးေနတာေတြကို ခုလိုပဲ လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားဦးမယ္ဆိုရင္ ေနာင္ပိုၿပီးဆိုးရြားတဲ့ ဘာသာေရး လူမ်ဳိးေရးဆိုင္ရာ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ေပၚေပါက္လာစရာရွိပါေၾကာင္း၊ ဗုဒၶဘာသာ ပံုရိပ္လည္း ဒီထက္ညႇိဳးႏြမ္းဂုဏ္မဲ့စရာ ရွိပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။

    စည္သူေအာင္ျမင့္
    >>> မဇၥ်ိမ သတင္းစာမ်က္ႏွာမွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။

  3. drkokogyi Says:

    President Thein Sein had already have given blanket-cover and full protection by declaring officially that Wirathu is the son of Buddha. This stupid words have SELF-INCRIMINATION effect and would put a noose around his neck at ICC. He would be guilty of charges on Omission of duty and Command Responsibility.

  4. drkokogyi Says:

    သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္
    သာသနာ ညိႈးႏြမ္းေစသူမ်ားကို မည္သူ အေရးယူမည္နည္း

    ျမတ္ဆုုမြန္
    ဇန္န၀ါရီ ၂၃၊ ၂၀၁၅

    ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္လာခဲ့သည့္ မိသားစု တခုတြင္ လူျဖစ္ခြင့္ ရရွိခဲ့ေသာ က်မသည္ အလိုေလွ်ာက္ မိ႐ိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ ဝင္တေယာက္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။

    နယ္တြင္ေမြးကာ နယ္တြင္ ႀကီးျပင္းခဲ့သည့္ က်မသည္ လူႀကီးမိဘမ်ားႏွင့္ အတူေနရခ်ိန္က ပိုမ်ားသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ လူႀကီးမိဘမ်ား၏ ဘာသာေရး အဆံုးအမမ်ားၾကားတြင္ လူျဖစ္လာခဲ့သည္။ ဝါတြင္းကာလ ဥပုဒ္ေန႔မ်ားတြင္ ျဖစ္ေစ၊ ဝါပကာလ လျပည့္လကြယ္ ဥပုဒ္ေန႔မ်ား၌ ျဖစ္ေစ လူႀကီးမိဘမ်ားႏွင့္အတူ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသို႔ သြားရသည္။ ဥပုဒ္သီလ ေဆာက္တည္ရသည္။

    က်မတို႔ နယ္ၿမိဳ႕ကေလးတြင္ တန္ခိုးၾသဇာ ႀကီးမားသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ တရားပြဲမ်ားတြင္ ဓမၼေဒသနာေတာ္မ်ားကို နာၾကားရျခင္းသည္ ရေတာင့္ရခဲ့ အခြင့္အေရး ျဖစ္သည္။ ပါဠိဘာသာစကားမ်ားျဖင့္ ေဟာေျပာသည့္ တရားမ်ားကို နားမလည္ေသာ္လည္း လူႀကီးသူမမ်ားႏွင့္ ထိုတရားပြဲမ်ားသုိ႔ သြားသည္။ တရားစခန္းဖြင့္လွ်င္ က်မ တရားစခန္းဝင္သည္။

    ဘာသာတရား၏ အႏွစ္သာရကို ကိုယ္တိုင္ေက်က်ညက္ညက္ နားလည္ေအာင္ ေလ့လာျပီး ကိုးကြယ္ရျခင္း မဟုတ္ေသာ္လည္း မိ႐ိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ က်မသည္ အသက္အရြယ္ႏွင့္ သိနားလည္သေလာက္ ဘာသာတရားကို ႐ိုေသကိုင္း႐ိႈင္းခဲ့သည္။

    ဖန္ရည္ဆိုးထားသည့္ သကၤန္းေတာ္မ်ားကို ဆင္ျမန္းထားသည့္ ဗုဒၶ၏ သားေတာ္မ်ားအား က်မတို႔၏ မြန္ျမတ္လွေသာ စားဦးစားဖြယ္မ်ားကို ဆက္ကပ္လႉဒါန္းခဲ့ၾကသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ အိမ္ဦးခန္းတြင္ ထုိင္ၾကရသည္။ မာတုကာမ ဟုေခၚသည့္ က်မတို႔ မိန္းကေလးမ်ားသည္ ထိုဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ၾကမ္းတေျပးတည္း မထိုင္ရ။

    ေလသင့္ရာအရပ္တြင္ မထိုင္ရ။ လမ္းမေပၚတြင္ ဆြမ္းခံႂကြေနသည့္ သံဃာေတာ္မ်ားကို ေတြ႔ရလွ်င္ ဖိနပ္ကေလးခၽြတ္၊ လမ္းေဘးသို႔ ကပ္ခါ၊ သံဃာေတာ္မ်ား၏ အရိပ္ကုိ မနင္းမိေစရန္ ေရွာင္က်ဥ္ရသည္။ ကိုယ္က စက္ဘီးေပၚမွ ျဖစ္ေနလွ်င္ စက္ဘီးကိုရပ္ကာ ေျမႀကီးသုိ႔ ဆင္း၍ ဂါရဝတရား ထားခဲ့သည္။

    သံဃာေတာ္မ်ားက ဆိုဆံုးမလွ်င္ မ်က္ႏွာငံု႔ကာ နာခံခဲ့ရသည္။ သံဃာေတာ္မ်ားသည္ ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ရာ သာမက လမ္းမွန္ေရာက္ေအာင္ ဆိုဆံုးမတတ္ေသာ ဆရာသမားမ်ားအျဖစ္ ခ်စ္ေၾကာက္႐ိုေသခဲ့သည္။

    စဥ္းစားတတ္သည့္ အရြယ္ေရာက္လာသည့္အခါ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ ေလာကီေရးရာ တာဝန္ဝတၱရားမ်ားႏွင့္ သံသရာလည္ေနရသည့္ က်မတို႔လို သာမာန္လူသားမ်ားအတြက္ ဘုရားရွင္၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖစ္သည္ဟု ေတြးမိသည္။

    က်မတို႔ မလုပ္ႏိုင္သည့္ ဆံကို ပယ္ျခင္း၊ မြန္းလႊဲညစာ မသံုးေဆာင္ျခင္း၊ အပြင့္အခက္ အေပ်ာက္အမြန္းမ်ား မပါသည့္ ဖန္ရည္ဆိုး သကၤန္းမ်ားကိုသာ ဆင္ျမန္းျခင္း စသည့္ ေရာင့္ရဲျခင္း တရားမ်ားအျပင္ လူအမ်ား မလုပ္ႏိုင္သည့္ က်င့္ဝတ္ သိကၡာပုဒ္မ်ားကို လက္ကိုင္ထားၾကသူမ်ားျဖစ္၍ က်မတို႔က ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကသည္။ အိမ္တြင္ စားစရာ မရွိလွ်င္ ေနပါေစ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ လႉၾကမည္ဆိုသည့္ စိတ္ဓာတ္ကို ေမြးျမဴႏိုင္ၾကသည္။

    က်မတို႔သည္ က်မတို႔ထက္ ျမင့္ျမတ္သည္ဟု ယံုၾကည္၍ သံဃာေတာ္မ်ားကို ေလးစားစြာ ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ျခင္းပင္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ဘာသာ၊ သာသနာကို အရွည္တည္တံ့ႏိုင္ေစရန္ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳကာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသူမ်ားျဖစ္၍ ယံုၾကည္ကိုးစားၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သကၤန္းျမင္လွ်င္ အလိုလို ေခါင္းငံု႔ဝပ္က်ိဳးၿပီးသား ျဖစ္သည္။

    သုိ႔ေသာ္ က်မသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ေရာက္ခါစ လြန္ခဲ့သည့္ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ကပင္ စတင္၍ သကၤန္းၿခံဳထားသည့္ ဘုန္းႀကီးအခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ နယ္တြင္ႀကီးျပင္းခဲ့စဥ္က ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားအား ႐ိုေသကိုင္း႐ိႈင္းမႈ ဒီဂရီသည္ အနည္းငယ္ ေလွ်ာ့က်သြားခဲ့သည္ဟု ဝန္ခံရေပမည္။

    ရန္ကုန္သို႔ ေရာက္လွ်င္ သကၤန္းဝတ္တို႔၏ မတင့္တယ္ေသာ ျမင္ကြင္းမ်ားကို ေရႊတိဂံုေစတီတြင္ စတင္ျမင္ေတြ႔ ခဲ့ရသည္။ က်မ တသက္တာလံုး ႐ိုေသကိုင္း႐ႈိင္း ခဲ့ရသည့္ သကၤန္းဆင္ျမန္းေသာ သံဃာေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးတဦး တို႔သည္ အလြန္နီးကပ္စြာ ေဘးခ်င္းကပ္ ထိုင္ေနသည့္ ျမင္ကြင္းသည္ က်မအတြက္ လြန္စြာ ထူးဆန္းလွသည္။ အလားတူ ေရႊတိဂံုဘုရား အေရွ႕ဘက္မုဒ္ရွိ ကားမွတ္တိုင္တြင္ ဘုန္းႀကီးႏွင့္ မိန္းမ ေဘးခ်င္းကပ္ထုိင္ကာ လူငယ္စံုတြဲမ်ားလို စကားတြတ္ထိုးေနသည့္ ျမင္ကြင္းသည္ က်မအတြက္ စိတ္ပ်က္စရာ ျဖစ္သလို ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ကလည္း ထိုအျမင္မတင့္တယ္ေသာ လုပ္ရပ္ကို တခြန္းတပါဒမွ် ဝင္ေရာက္ဟန္႔တားျခင္း၊ သတိေပးျခင္း မျပဳသည္ကို ပို၍ စိတ္ထိခိုက္မိသည္။ က်မအေနႏွင့္လည္း ေျပာရဲသည့္ သတိၱမရွိ။

    က်မတို႔ နယ္မွာဆိုလွ်င္ ထိုသို႔ လူျမင္မတင့္တယ္ေသာ အလုပ္ကို လုပ္ပါက ထိုဘုန္းႀကီးလည္း လူထြက္ရမည္။ ထိုအမ်ိဳးသမီးလည္း လူတို႔၏ ကဲ့ရဲ႕ သၿဂၤ ိဳဟ္ျခင္းကို ခံရမည္။ သို႔ေသာ္ ရန္ကုန္တြင္ ထိုသို႔မဟုတ္။ ထိုအေၾကာင္းကို ရန္ကုန္သား မိတ္ေဆြတေယာက္ကို ျပန္ေျပာျပေတာ့ သူက ျပန္ေျပာသည္။ “ရန္ကင္းက မိုးေကာင္းဘုရားဝင္းထဲမွာဆို အဲလိုေတြအမ်ားႀကီးပဲ” ဆိုသည့္ သူ႔စကားေၾကာင့္ ရဟန္းႏွင့္ မိန္းမ ၾကမ္းတေျပးတည္း မထိုင္အပ္ ဆိုေသာ အသိတရားသာ ရွိခဲ့သည့္ က်မသည္ ပါးစပ္အေဟာင္းသား ျဖစ္ရသည္။

    ထပ္၍ ႀကံဳရသည္က သမၼတ႐ုပ္ရွင္႐ံု အနီးရွိ ခံုးေက်ာ္တံတားေပၚမွ ဖိနပ္ျပတ္ေနေသာ ဘုန္းႀကီးႏွစ္ပါး ျဖစ္သည္။ သူတို႔အပါးမွ ျဖစ္သြားသည့္ က်မကို ဖိနပ္ဖိုး အလႉခံသည္။ ပထမဆံုးအႀကိမ္ျဖစ္ရာ က်မ ေငြအနည္းငယ္ လႉဒါန္းခဲ့သည္။ ဖိနပ္တရံစာေတာ့ မရွိ။ ထို ဘုန္းႀကီးမ်ားသည္ က်မ၏ ေနာက္မွ လမ္းသြားလမ္းလာလူမ်ားကိုလည္း ဖိနပ္ဖိုး အလႉခံသည္ကို ျပန္ၾကည့္၍ ျမင္ရသည္။

    ေနာက္ေန႔တြင္ ထိုဘုန္းႀကီးမ်ားကို ထိုေနရာ၌ပင္ ထပ္၍ ေတြ႔ျပန္သည္။ သည္တႀကိမ္တြင္ ဆြမ္းဖိုး အလႉခံသည္။ က်မက လႉရန္ ေငြမပါေၾကာင္း ျပန္ေျပာရာ သာမာန္လူ တေယာက္ထက္ပင္ ညစ္ညမ္းေသာ စကားလံုးျဖင့္ ဆဲဆိုသည္။ ကြမ္းခ်ိဳးမ်ား ကပ္ေနသည့္ သြားမ်ားႏွင့္ လက္ေမာင္းတခုလံုးတြင္ ေဆးမင္ေၾကာင္ ထိုးထားေသာ ထိုဘုန္းႀကီးမ်ားကို က်မ ေၾကာက္လန္႔ခဲ့ရသည့္ ထိုအခ်ိန္ကို ယေန႔တိုင္ မွတ္မိေနဆဲျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လူစည္ကားရာ အရပ္မ်ားတြင္ ထိုသို႔ေသာ ဖိနပ္ျပတ္ေနသည့္ ဘုန္းႀကီးမ်ား၊ ဆြမ္းမစားရေသးသည့္ ဘုန္းႀကီးမ်ားကို ျမင္တိုင္း က်မ ေဝးေဝးမွ ေရွာင္ကြင္း၍ သြားမိသည္အထိ ျဖစ္ခဲ့သည္။

    ေနာက္အေတြ႔အႀကံဳတခုမွာ လူေနတိုက္ခန္းမ်ားေပၚသို႔ တက္ခ်ည္ဆင္းခ်ည္ျပဳကာ တခန္းခ်င္းစီ တံခါးေခါက္လွ်က္ ဝါဆိုသကၤန္းအတြက္ဟုဆိုကာ အလႉခံသည့္ ဘုန္းႀကီးမ်ားေၾကာင့္ ဝါတြင္းကာလတိုင္း စိတ္ပ်က္ရျခင္းျဖစ္သည္။ သံဃာေတာ္တို႔မည္သည္ ထိုသို႔ တအိမ္တက္ဆင္း အလႉလိုက္ခံပိုင္ခြင့္ရွိပါ၏ေလာ။

    ရန္ကုန္တြင္ ျမင္ေတြ႔ရသည့္ ဘုန္းႀကီးမ်ားသည္ သာမာန္လူမ်ားကဲ့သုိ႔ပင္ ေဆးလိပ္ေသာက္၍ ကြမ္းစားကာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ထိုင္ၾကသည္။ တီဗီ၊ ေရခဲေသတၱာ၊ အဲယားကြန္း စသည့္ ဇိမ္ခံပစၥည္းမ်ားကို သံုးၾကသည္။

    လြန္ခဲ့သည့္ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ကတည္းက ထိုသို႔ေသာ ျမင္ကြင္းမ်ားသည္ ယေန႔တိုင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ျမင္ေနေတြ႔ေန ရဆဲျဖစ္ရာ ထိုဘုန္းႀကီးမ်ားသည္လည္း ပထမ ဘုန္းႀကီးေတြလိုပင္ တားျမစ္မည့္သူ မရွိေၾကာင္း ေပၚလြင္ေနသည္။ က်မငယ္စဥ္က တေလွ်ာက္လံုး အထြဋ္အျမတ္ထားရာ ျမတ္ေသာသကၤန္းသည္ ေနရာမွား၍ ေရာက္ေနသည့္ အဝတ္အထည္ တစံုသာျဖစ္ေၾကာင္း ထိုအျဖစ္အပ်က္မ်ားက ေပးသည့္ သင္ခန္းစာအရ သိခဲ့ရသည္။

    ထို႔ျပင္ က်မသည္ အလုပ္ကိစၥျဖင့္ ခ်င္းျပည္နယ္သို႔ ေခတၱခဏ ေရာက္ခဲ့ဖူးစဥ္က ၾကားသိခဲ့ရသည့္ အေတြ႔အႀကံဳ တခုကိုလည္း ခ်န္ထား၍ မရေပ။ ခ်င္းျပည္နယ္သည္ ခရစ္ယာန္ ဘာသာကို ကိုးကြယ္ယံုၾကည္သည့္ တုိင္းရင္းသား အမ်ားစု ေနထုိင္သည့္ ျပည္နယ္တခု ျဖစ္သည္။ က်မကဲ့သုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္သူမွာ လူနည္းစုျဖစ္သည္။
    ခ်င္းျပည္နယ္တြင္ ေျမျပန္႔မွလာ၍ မူလတန္းျပ အျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသည့္ ေက်ာင္းဆရာမေလး တဦးႏွင့္ ခင္မင္ခြင့္ရသည္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ မိတ္ေဆြမ်ား၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္လည္း ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဆိုင္ရာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေမးျမန္းေျပာဆိုခြင့္ ရခဲ့သည္။

    ထို႔ေနာက္ စကားစပ္ကာ ဘာသာေရး အေၾကာင္းကို ေရာက္သြားသည္။ ထိုဆရာမေလး တာဝန္က်ခဲ့သည့္ ရြာသည္ ၿမိဳ႕ေပၚမွ ၇ မိုင္ခန္႔ လမ္းေလွ်ာက္၍ သြားရသည့္ ေတာင္ေပၚရြာေလးတခု ျဖစ္သည္။ ထိုရြာတြင္ ေက်ာင္းထိုင္သည့္ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္ႏွင့္ မညီေသာ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳ ရဟန္းပ်ိဳတပါး အေၾကာင္းကို ေျပာျပသည္။ ငါးပါးသီလကိုပင္ အျပည့္အဝ ေစာင့္စည္းလိုက္နာႏိုင္ျခင္းမရွိသည့္ ထိုရဟန္းအား ရြာသူရြာသားမ်ားက ထိုေဒသတြင္ ၾသဇာရွိသည့္ ေထရ္ႀကီးဝါႀကီး သံဃာေတာ္မ်ားအား တိုင္ၾကားစာ အႀကိမ္ႀကိမ္ပို႔ေသာ္လည္း ထိေရာက္စြာ ေျဖရွင္းမေပးႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ဘာသာျခားမ်ား အၾကားတြင္ မ်က္ႏွာငယ္စရာ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေျပာျပသည္။

    “ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္နဲ႔ ညီတဲ့ ေတာင္တန္းေဒသ သာသနာျပဳ ဘုန္းဘုန္းေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ အဲလိုပဲ သကၤန္း ဝတ္ထားၿပီး လူလိုေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြေၾကာင့္ ဒီက လူေတြက ေတာင္တန္းသာသနာဖ်က္ေတြလို႔ ေခၚတဲ့ အေျခအေန ျဖစ္ေနတယ္။ တာဝန္ရွိတဲ့ လူႀကီးေတြက ဒီကိစၥေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ စိစစ္သင့္တယ္”ဟု ထိုဆရာမေလးက ေျပာသည္။
    အလားတူ ကိုယ္ေတြ႔ႀကံဳခဲ့ရသည့္ ေက်ာင္းဆရာႀကီး တဦးကလည္း ရင္ဖြင့္ျပန္သည္။ ထိုေက်ာင္းဆရာႀကီး၏ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားသည္ ခရစ္ယာန္ ဘာသာဝင္မ်ား ျဖစ္သည္။ သူ႔မိဘမ်ားသည္ နတ္ကိုးကြယ္ၾကသည္။ သူတို႔မိသားစုကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္ၾကသည္။

    “က်ေနာ္တို႔ ကိုးကြယ္တဲ့ ဦးဇင္းက ရန္ကုန္က လာတာ။ အိမ္မွာ အၿမဲပင့္ၿပီး ဆြမ္းေကၽြးတယ္။ မိသားစုနဲ႔လည္း ခင္ေနတယ္။ တေန႔က်ေတာ့ က်ေနာ့္အိမ္က တူမနဲ႔ အဲဒီဘုန္းႀကီး ပက္ပင္းတိုးတယ္။ က်ေနာ္ေဒါသထြက္တာ တဆတ္ဆတ္တုန္တယ္။ သကၤန္းဝတ္ႀကီးနဲ႔ ဒီလိုမလုပ္ဖို႔၊ အိမ္ေထာင္ျပဳခ်င္ရင္ လူဝတ္လဲဖို႔ က်ေနာ္ေျပာတယ္။ ေနာက္တပတ္က်ေတာ့ အဲဒီဘုန္းႀကီး က်ေနာ္တို႔ရြာက ထြက္ေျပးသြားတယ္။ အဲဒီဘုန္းႀကီးျပန္လာရင္ ဓားနဲ႔ခုတ္မယ္လို႔ က်ေနာ္ က်ိန္းထားတယ္”ဟု သူက ေျပာျပသည္။

    အျခားေသာ ဘာသာဝင္မ်ားအၾကား ထိုသို႔ေသာ က်င့္ဝတ္ႏွင့္မညီသည့္ ေတာင္တန္း သာသနာျပဳမ်ားေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ သိကၡာက်ဆင္းေစေၾကာင္း၊ က်င့္ဝတ္သိကၡာႏွင့္ က်င့္ႀကံေနထိုင္သည့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားအား လူအၾကည္အညိဳ ပ်က္ေစေၾကာင္း သူက စိတ္တိုလာသည့္ အမူအယာျဖင့္ ဆက္ေျပာျပသည္။

    ထို႔အတူ သူတို႔ေဒသကို လာေရာက္ကာ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္သည့္ NGO တခုမွ မိတ္ေဆြတဦး၏ အကူအညီျဖင့္ ကာယကံရွင္မ်ားကို အင္တာဗ်ဴးလုပ္ထားသည့္ အသံဖိုင္မ်ားကို CD ေခြျဖင့္ ထည့္ထားသည္ကို ထုတ္ျပသည္။

    “ဒီက ဆင္းရဲႏြမ္းပါးတဲ့ ကေလးေတြ၊ မိဘမဲ့ကေလးေတြကို ပညာသင္ေပးမယ္ဆိုၿပီး လာေခၚသြားတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြ ရွိတယ္။ ဟုိေရာက္ေတာ့ ကေလးေတြက စာမသင္ရဘဲ တေန႔ကို ၃၀၀၀ ရေအာင္ အလႉခံရမယ္ဆိုၿပီး ခိုင္းခံေန ရတယ္။ ျပန္ေရာက္လာတဲ့ ကေလးေတြက ျပန္ေျပာျပလို႔ မိဘေတြက ျပန္သိရတာ။ မိဘေတြက ေနာက္ကလည္း မလုိက္ႏိုင္ၾကဘူး။ ဒါက ကာယကံရွင္ေတြကို အင္တာဗ်ဴး လုပ္ထားတဲ့ အသံဖိုင္ မူရင္းေခြ။ အခုက ဘာသာေရး ပဋိပကၡေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ ပိုဆိုးမွာစိုးလို႔ က်ေနာ္ ဒါကို မထုတ္ေသးတာ။ NGO က အကိုကလည္း မီဒီယာေတြကို ထုတ္မျပေသးနဲ႔လို႔ မွာထားတယ္ ”ဟု ထိုေက်ာင္းဆရာႀကီးက ဆိုသည္။

    ထိုစကားမ်ားကို ၾကားရေသာ က်မသည္ ကိုယ့္နားကိုပင္ ကိုယ္မယံုၾကည္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ရသည္။ ၾကက္ေသေသသည္ဆိုသည့္ အဓိပၸါယ္ကို ထိုအခ်ိန္တြင္ က်မ ျပည့္ျပည္ဝဝ နားလည္ခဲ့သည္။ က်မတြင္ ေျပာစရာ စကားမရွိ။ သို႔ေသာ္ တခ်ိန္တြင္ ထိုအေၾကာင္းကို ဖြင့္ခ်ရမည္၊ ဘာသာ သာသနာကို ညႈိးႏြမ္းေစသည့္ ထိုသကၤန္းဝတ္မ်ား အေၾကာင္းကို တေန႔တြင္ စာျပန္ေရးကာ တိုက္ဖ်က္ရမည္ဆိုသည့္ အေတြးျဖင့္ ေတးထားခဲ့သည္။ စာျဖင့္ ေရးမျပႏိုင္သည့္တိုင္ ဘာသာေရးတြင္ ၾသဇာအာဏာရွိသည့္ ေထရ္ႀကီးဝါႀကီး သံဃာေတာ္မ်ားထံသုိ႔ စာျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ လူကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေစ ေလွ်ာက္ထားရန္ တာဝန္ရွိသည္ဟု ဗုဒၶဘာသာဝင္တဦး ပီသစြာ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ထားခဲ့သည္။

    ထိုစဥ္က ျမန္မာျပည္အတြင္း ဘာသာေရး၊ လူမ်ိဳးေရး ပဋိပကၡမ်ား ဆက္တိုက္ဆိုသလို ျဖစ္ပြားေနသျဖင့္ ထိုအေၾကာင္းကို စာမေရးခဲ့။ အစမေဖာ္ခဲ့။ ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ ေနခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ မိမိကိုယ္ကို လိပ္ျပာမလံု။ အမွားလုပ္ေနသည့္သူကို ေထာက္မျပ၊ မဖယ္ရွားႏုိင္သည့္တိုင္ ကိုယ့္အတြက္ အႏၱရာယ္ျဖစ္မည္စုိး၍ ထိန္ခ်န္ထားရသည္ကို စိတ္မသန္႔ခဲ့ေပ။ သာသနာညႈိးႏြမ္းေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနသူမ်ားကို ျမင္ေတြ႔ၾကားသိရပါလွ်က္ မသိဟန္၊ မျမင္ဟန္ေဆာင္၍ ႏႈတ္ပိတ္ေနျခင္းသည္ အျပစ္က်ဴးလြန္ေနသူမ်ားထက္ ပို၍အျပစ္ရွိသည္ မဟုတ္ပါလား။

    ယခုရက္ပိုင္းတြင္ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းမ်ားထံမွ အမ်ားဆံုး ၾကားရသည့္ စကားလံုးမွာ “ဘုန္းႀကီးျမင္တိုင္း မၾကည္ညိဳေတာ့ဘူး” ဆိုသည့္ စကားလံုးျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္ကတည္းက လူႀကီးသူမမ်ား၏ ဆံုးမပဲ့ျပင္မႈေၾကာင့္ ဘာသာတရားကို ေလးစားသည့္၊ ငါးပါးသီလကို တတ္ႏိုင္သေရႊ႕ ထိန္းသိမ္းခဲ့သည့္ က်မ၏ ခံစားခ်က္သည္ ယခု ထိုမိတ္ေဆြမ်ား၏ ခံစားခ်က္ႏွင့္ တထပ္တည္း ျဖစ္ေနသည္။

    ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္ပိုင္းအတြက္က ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအတြက္ အမွန္ကို လမ္းျပေပးရန္ တာဝန္ရွိသည့္၊ သာမာန္လူမ်ား မက်င့္ႀကံႏိုင္သည့္ ေလာကုတၱရာ အက်င့္ျမတ္မ်ားကို ဘုရားေဟာ တရားေတာ္ႏွင့္အညီ ေနထိုင္က်င့္ႀကံရန္ တာဝန္ယူထားသည္ဟုဆိုေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတပါးက ကမၻာတဝွမ္းကပင္ ၾကားသိရေလာက္ေအာင္ပင္ ယုတ္မာ႐ိုင္းစိုင္းေသာ စကားတို႔ျဖင့္ လူလယ္ေခါင္တြင္ ဆဲေရးျပဳခဲ့သည္။

    က်မတို႔လို သာမာန္လူအဖို႔ပင္ ထိုမွ်ယုတ္မာ႐ိုင္းစိုင္းေသာ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ဆဲဆိုရန္ လြယ္ကူသည့္ ကိစၥဟုတ္ရာ၊ က်မတို႔ ႐ိုေသေလးျမတ္သည့္ သကၤန္းဝတ္တဦးက ထိုသို႔ ျပဳမူျခင္းအတြက္ လြန္စြာရွက္မိသည္။ လြန္စြာ ဝမ္းနည္းမိသည္။

    ပို၍ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရသည္မွာ ထိုသကၤန္းဝတ္အား “မွန္ပါသည္၊ ေထာက္ခံပါသည္၊ အားေပးပါသည္”ဟု ဆိုေနသည့္ လူဝတ္ေၾကာင္မ်ား၏ ေျမွာက္ပင့္ေျပာဆိုသည့္ စကားမ်ားကို ၾကားရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ သာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ားကို ဖ်က္ဆီးသမႈျပဳေနသည့္ ထိုလူဝတ္ေၾကာင္မ်ားကို လြန္စြာအံ့ၾသ ရြံရွာမိေလသည္။

    တဆက္တည္းတြင္ ထိုသို႔ သာသနာကို ညိႈႏြမ္းေစသည့္ လုပ္ရပ္အတြက္ ဘုရားေဟာ တရားေတာ္ႏွင့္အညီ က်င့္ႀကံေနထိုင္သည့္ ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ႀကီးမ်ားက ေခၚယူဆံုးမျခင္း၊ အေရးေပၚ သံဃာ့အစည္းအေဝး ေခၚယူကာ ထိုကိစၥအတြက္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားခ်ျခင္းတို႔ကို လုပ္ေဆာင္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္သည္။

    သို႔ေသာ္ ယေန႔မနက္တြင္ မီဒီယာအသီးသီးတြင္ ေရးသားေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္းတို႔ကို ဖတ္မိျခင္းေၾကာင့္ က်မလြန္စြာ စိတ္ထိခိုက္ နာက်င္မိသည္။ ကမၻာသိေအာင္ အယုတၱအနတၱ ဆဲဆိုခဲ့သည့္ ထိုသကၤန္းဝတ္အား “တိုင္ၾကားမည့္သူ မရွိ၍ အေရးမယူႏိုင္ေၾကာင္း” မဟာသံဃာ့နာယက အဖြဲ႔က ေျဖၾကားသည့္ သတင္းျဖစ္သည္။

    က်မတို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ မိမိတို႔ မလုပ္ႏုိင္ေသာ သာသနာ စည္ပင္ထြန္းကားေရး၊ သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္းေရးမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ရန္ တာဝန္ယူထားသည့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို စားဦးစားဖ်ား အမြန္အျမတ္ ဆြမ္းခဲေဘာစဥ္ မ်ားကို လႉတန္းၾကသည္။ အရိပ္ကုိပင္ မနင္းမိေအာင္ ေရွာင္က်ဥ္၍ ႐ိုေသကိုင္း႐ိႈင္းၾကသည္။ ဘုရားေဟာ တရားေတာ္ႏွင့္အညီ စိတ္ခ်မ္းသာစြာ က်င့္ႀကံေနထိုင္ရန္ လြန္စြာႀကီးက်ယ္ ခမ္းနားေသာ၊ လြန္စြာခမ္းနား ထည္ဝါေသာ ေက်ာင္းသခၤန္းမ်ားကို လႉဒါန္းၾကသည္။ ယုတ္စြအဆံုး လူတကိုယ္စာပင္ မနည္းတိုးေဝွ႔ကာ စီးနင္းေနရေသာ ဘတ္စ္ကားမ်ားေပၚ၌ပင္လွ်င္ သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ သီးသန္႔ေနရာထိုင္ခင္းကို လႉတန္းၾက ေပသည္။

    သို႔ေသာ္ သကၤန္းဝတ္တဦး၏ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္တို႔ကို မေထာက္ထား မငဲ့ကြက္ပဲ သာမာန္လူတို႔ထက္ပင္ သိမ္ဖ်င္းသည့္ ဆဲေရးသမႈ ျပဳျခင္းကို လူတို႔ကလည္း ေထာက္ခံၾကသည္၊ အားကိုးအားထားရာ ေထရ္ၾကီးဝါၾကီး သံဃာေတာ္မ်ားကလည္း မသိက်ိဳးကၽြံျပဳေနလွ်င္ က်မတို႔ မည္သူ႔ကို ဆက္၍ အားကိုးရမည္နည္း။ က်မတို႔ သာသနာေတာ္ညႈိးႏြမ္းေအာင္ ျပဳမႈေနသည့္ ရဟန္းတု၊ ရဟန္းေယာင္မ်ားကို မည္သူက သန္႔ရွင္းေပးမည္နည္း။ ပစၥည္းေလးပါး ဒါယိကာ၊ ဒါယိကာမမ်ားက တာဝန္ေက်ပြန္ၾကေသာ္လည္း၊ သာသနာ့ဝန္တာကို ထမ္းရြက္ရန္ တာဝန္ယူထားသည့္ ရဟန္းမ်ားဘက္က တာဝန္မေက်လွ်င္ ပရိနိမၺာန္ျပဳသြားၿပီျဖစ္သည့္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္က သေဘာက်လိမ့္မည္ဟု က်မေတာ့ နည္းနည္းမွ မထင္ေပ။

    မာတုကာမဟုေခၚသည့္ မိန္းမမ်ားႏွင့္ မတင့္တယ္သည့္ အျပဳမူမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ သကၤန္းဝတ္မ်ား၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လူစည္ကားရာ အရပ္မ်ားတြင္ ေတြ႔ရသည့္ ဖိနပ္ျပတ္ ကိုယ္ေတာ္မ်ား၊ ဆြမ္းမစားရေသးသည့္ ကိုယ္ေတာ္မ်ား၊ ေတာင္တန္းသာသနာဖ်က္ဟု နာမည္တပ္ခံေနရေသာ သကၤန္းဝတ္မ်ားသည္ က်မတို႔ ဗုဒၶဘာသာအတြက္ ဆြမ္းဆန္ထဲတြင္ ေရာေနသည့္ ႂကြက္ေခ်းမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ႂကြက္ေခ်းမ်ားလာမွာ စိုးပါသည္။ ယခင္က သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ဘာသာတရားကို ၾကည္ညိဳစိတ္ ဒီဂရီ တျဖည္းျဖည္း က်ဆင္းလာရျခင္း တရားခံမ်ားဟု စြပ္စြဲရေပလိမ့္မည္။

    ယခုဆိုလွ်င္ ဘုရား၏ သားေတာ္တပါးဆိုသူက ကမၻာသိေအာင္ ႐ိုင္းစိုင္းစြာ ဆဲေရးျပဳခဲ့သည့္ ရက္မွာ လက္ခ်ိဳး ေရတြက္ရသည္။ ယခုခ်ိန္အထိ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ အမွားကို ေထာက္ျပသည့္ သံဃာေတာ္မ်ား ေပၚထြက္မလာေသး။ ဘာသာ၊ သာသနာေတာ္ကို ညႈိးႏြမ္းေစမည့္သူမ်ား၏ ေညာင္ေစ့ေလာက္ရွိေသာ လုပ္ရပ္မ်ားမွသည္ ေညာင္ပင္ႀကီးအထိ ႀကီးထြားကာ ဝါးၿမိဳသြားသည့္ အဆင့္အထိ မေရာက္ေစရန္ ကာကြယ္ ေစာင့္ထိန္းမည့္ သာသနာ့ အာဇာနည္မ်ား မၾကာမီ အျမန္ဆံုး ေပၚထြက္လာမည္ဟု လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ယံုၾကည္မိသည္။ အျမန္ဆံုး ေပၚထြက္လာေစဖို႔ ေလးနက္စြာ ဆုေတာင္းမိသည္။

    က်မတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ မွားမွားမွန္မွန္ ေဝဖန္ေထာက္ျပသံ ဆိတ္သုဥ္းေနသည့္ တိုင္းျပည္ျဖစ္သည္။ က်မတို႔ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္သည့္ ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရားရွင္သည္ ထိုသို႔ေသာ အေျခအေနကို ေက်နပ္ႏိုင္မည္ ထင္ပါသလားဟု က်မကိုယ္က်မ ေမးခြန္းထုတ္မိ၍ ဤစာကို ေရးမိျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
    —————————————————————————————-

    မူရင္း http://burma.irrawaddy.org ပါ အထက္ပါေဖၚျပခ်က္ကိုု Myanmar Muslim Media က ကူးယူေဖၚျပသည္။

  5. drkokogyi Says:

    Aung Ko
    Yesterday at 1:04am ·

    ဗိုလ္ခ်ဳပ္တင္မဟုတ္ဖူး
    ဘုရားပါ သူ႔အမႈ့ထဲဆြဲထည့္ေနၿပီ ဖ်ာ ဖ်ာ ………

    သိခ်င္ဒီမွာၾကည့္ ………

    မိမိ၏ မြန္ျမတ္သည့္ေစတနာေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုုရား႐ွင္နားလည္ခြင့္လြတ္လိမ့္မည္ဟုု ဦး၀ီရသူမိန္႔

    ဟိန္းေအာင္
    ဇန္န၀ါရီ ၂၂ ၊ ၂၀၁၅

    ျမတ္စြာဘုုရား႐ွင္ ႐ွိေနလွ်င္ပင္ မိမိ၏ မြန္ျမတ္သည့္ေစတနာျဖင့္ ကုုလသံအမတ္ကိုု ဖာသည္မဟုု ႐ုုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းစြာဆဲဆိုုမႈအား ခြင့္လြတ္လိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း မႏၱေလးမစိုုးရိမ္တိုုက္သစ္ဆရာေတာ္ ဦး၀ီရသူက မိန္႔ၾကားေၾကာင္း ျမန္မာပိုု႔စ္ဂလိုုဘယ္သတင္းဂ်ာနယ္တြင္ေဖၚျပထားသည္။

    “…ဦးဇင္းက ကိုုယ့္တုုိင္းျပည္လူမ်ိဳးကိုု ကာကြယ္တဲ့အေနနဲ႔ပဲ ရင့္ရင့္သီးသီးေျပာလုုိက္တာပါ။ဦးဇင္းရဲ႕ ေစတနာမြန္ျမတ္တယ္။ျမတ္စြာဘုုရား႐ွိရင္ ဦးဇင္းကိုု ခြင့္လြတ္နားလည္ေပးလိမ့္မယ္”ဟုု မဘသ ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္ ဦး၀ီရသူက မိန္႔ၾကားေၾကာင္း ျမန္မာပုုိ႔စ္ဂလုုိဘယ္ သတင္းဂ်ာနယ္တြင္ေဖၚျပထားသည္။။

    ကုုလအထူးသံအမတ္ မစၥယန္ဟီးလီအား ဖာသည္မဟုုတစ္ဖံုု၊ကုုလားကိုုဖင္ေပးလိုုက္ဟုုတစ္သြယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးဆဲေရးတုုိင္းထြာခဲ့သည့္ နိင္ငံေတာ္အသိအမွတ္ျပဳ ဗုုဒၶသားေတာ္ ဦး၀ီရသူသည္ မိမိေျပာၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္းၿပီး တစ္စံုုတစ္ရာ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ျခင္းမ႐ွိသည့္အျပင္ မိမိလုုပ္ရပ္မွန္ကန္ေၾကာင္း မီဒီယာမ်ားသိုု႔အစဥ္တစ္စိုုက္ေျဖၾကားလွ်က္႐ွိသည္။

    ကိုုရီးယားနိင္ငံသူ ကုုလအထူးသံအမတ္ မစၥယန္ဟီးလီအား ဖာသည္မဟုု သံုုးႏႈန္းျခင္းသည္ပင္လွ်င္ ထုုိစကားလံုုးထက္ၾကမ္းတမ္းသည့္စကားလံုုးမ႐ွိသျဖင့္သံုုးႏႈန္းရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ျဖစ္နိင္လွ်င္ ထိုုစကားလံုုးထက္ျပင္းထန္သည့္စကားလံုုးသံုုးႏႈန္းလိုုၿပီး ယခုုကဲသုုိ႔ေသာအသံုုးအႏႈန္းျဖင့္ဆဲဆိုုရျခင္းကိုုပင္အားရေက်နပ္မႈမ႐ွိဟုု ဦး၀ီရသူက မိန္႔ၾကားေၾကာင္း ဇန္န၀ါရီ ၂၁ ရက္ေန႔ထုုတ္ 7 Day Daily သတင္းစာတြင္ေဖၚျပထားသည္။

    ကိုုးကား။ ။ ျမန္မာပိုု႔စ္ဂလုုိဘယ္ သတင္းဂ်ာနယ္၊ အမွတ္ (၁၉၅) အခ်ပ္ပိုု(ခ)၊ ဇန္န၀ါရီ ၂၃ ရက္၊ ၂၀၁၅ ခုုႏွစ္။

  6. drkokogyi Says:

    “လူေတာင္ အဲ့လိုမေျပာရဘူး။ ရဟန္းတစ္ပါးဟာဆိုရင္ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံကို သီလနဲ႔ ေစာင့္ေရွာက္ ၿခံရံေနတာကို သံဃာလို႔ေခၚတယ္။ ဒါကိုမွ မထိန္းႏုိင္ရင္ေတာ့ ရဟန္းလို႔ မေခၚဘူး။ လူရဲ့ႏႈတ္ကေတာင္ မေျပာသင့္တာကို ထင္ရွားတဲ့ရဟန္းက ျဖစ္ေနေတာ့ မသင့္ေလ်ာ္ဘူး” ဟု ေရႊညဝါဆရာေတာ္ အရွင္ပညာသီဟက မိန္႔ၾကားသည္။
    သိမ္ေမြ႔ေသာဗုဒၶဘာသာ၏ ဘာသာဝင္တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ယခုကဲ့သုိ႔ မေျပာဆုိသင့္ဟု အစၥလာမ္ဓမၼဗိမာန္ေတာ္ ေဆာ္ၾသေရးမွဴး ဟာဂ်ီဦးေအးလြင္က ေျပာသည္။
    ဦးဝီရသူ၏ ေျပာဆိုခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာအစိုးရအပါအဝင္ သံဃဥေသွ်ာင္ျဖစ္သည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကႏွင့္ သာသနာေရး၀န္ႀကီးဌာနတို႔သည္ ရက္သတၱပတ္တစ္ပတ္ ၾကာခ်ိန္အထိ တစ္စံုတစ္ရာ ထုတ္ျပန္၊ ေျဖရွင္းမႈ မရွိေသးေပ။
    မဇၥၽိမ

  7. drkokogyi Says:

    Tin Nyunt

    ကၽြန္ေတာ့္ကိုမွားလွ်င္ ျပင္ေပးပါ

    ကၽြန္ေတာ္ ဦးဝီရသူ ဘာေတြ ေျပာေနသည္ကို စိတ္မဝင္စားပါ။ ေသခ်ာတာတစ္ခုက ဘာသာေရးဆိုသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္ခံယူထားသလို ဘာတစ္ခုမွ်ပိုမလာေၾကာင္း သူေကာင္းစြာ သက္ေသျပသြားခဲ့သည့္အတြက္ ေက်းဇူးတင္ ခဲ့ရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဗုဒၶဘာသာဆိုသည္ကို ဘာမွန္းမသိမီ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းထဲလာၿပီး What is Buddhism ? ဆိုကာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေကာင္းစြာ ရွင္းျပသြားႏိုင္သူမွာ သဲကုန္း သပိတ္အိုင္ဆရာေတာ္ႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ကို ေလးစားပါသည္။ ၾကည္ညိဳပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ေကာင္ေတြကို ဗုဒၶဘာသာဆိုတာ ဘာမွန္းမသိဘဲ မယံုနဲ႔။ ဗုဒၶဘာသာဆိုတာကို ဘာမွန္းမသိဘဲ မယံုဘူးလို႔ မေျပာနဲ႔ဆိုကာ သြန္သင္သြားခဲ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဗုဒၶဘာသာတြင္ လြတ္လပ္စြာ ဆဲေရးဆိုခြင့္ရွိ သည္ ဆိုသည့္အေၾကာင္းေတာ့ တစ္လံုးမွ် ေျပာမသြားခဲ့ပါ။ ေျပာလွ်င္လည္း ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္မည္ မဟုတ္ပါ။

    စာေရးဆရာ ထင္လင္းဦး အေျပာ႐ိုင္းသည္ဆိုၿပီး တရားစြဲခံရသည္။ လက္ထိပ္ခတ္သည္၊ ႐ံုးထုတ္သည္၊ ကံေဆာင္ျခင္းမွ ပယ္ဖ်က္ရန္ ေတာင္းပန္လိုက္ရသည္။ စိတ္ဓာတ္ေရးရာအရၾကည့္လွ်င္ အခ်ိဳးႏွိမ္ခံလိုက္ရျခင္း၊ ပဲ့ေႂကြသြားျခင္း၊ ဆံုး႐ႈံးသြားျခင္းတစ္ခုဟု ယူဆပါသည္။ ႐ိုင္းသည္ဟုဆိုကာ အတင္းရွိခိုးေတာင္းပန္ခိုင္းသူမ်ား ႐ိုင္းစိုင္းသည့္အခါတြင္ မည္သူ႔ကိုမွ် ေတာင္းပန္စရာမလိုဆိုသည့္ သေဘာတရား အယူအဆမ်ိဳးကို ဗုဒၶက ေဟာၾကားခဲ့မည္ေတာ့မထင္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္း ေကာင္းစြာ မသိေသးသူျဖစ္သျဖင့္ နားလည္သူမ်ား ေထာက္ျပေစခ်င္ပါသည္။

    ကၽြန္ေတာ္ ဗုဒၶကို လက္ခံသည္မွာ ေမတၱာရွင္၊ က႐ုဏာရွင္၊ ေစတနာရွင္၊ သတၱဝါမ်ားအက်ိဳးကိုသာၾကည့္ၿပီး လူသားတို႔အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေစမည့္ ေမတၱာစကားတို႔ကိုသာ ေဟာၾကားေတာ္မူတ⁠တ္ေသာအရွင္ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ပင္။ အကယ္၍သာ ဗုဒၶသည္ ဦးဝီရသူကဲ့သို႔ ေျပာဆိုတတ္သူမ်ိဳးျဖစ္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ဗုဒၶဘာသာဟု အမည္ခံခ်င္မည္ မထင္ပါ။

    ၂၃.၁.၂၀၁၅

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: