Aung Naing Moe “ကၽြႏ္ုပ္ကလည္း အလြတ္က်က္ရမည္ဆို လာထား။ လူရည္ခၽြန္စာေမးပြဲမွာလည္း ဒါမ်ိဳးေတြသာေမး၍ အေခ်ာင္လူရည္ခၽြန္ ျဖစ္ခဲ့ရေသးသည္”

“ကၽြႏ္ုပ္ကလည္း အလြတ္က်က္ရမည္ဆို လာထား။ လူရည္ခၽြန္စာေမးပြဲမွာလည္း ဒါမ်ိဳးေတြသာေမး၍ အေခ်ာင္လူရည္ခၽြန္ ျဖစ္ခဲ့ရေသးသည္။

တခ်ိဳ႕ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာမ်ား စကၤာပူရွိ NUS ၊ NTU စသည့္ တကၠသိုလ္ႀကီးမ်ားတြင္ မာစတာတက္ၾကသည့္အခ်ိန္အထိ စာကို ၇ အိမ္ၾကား ရွစ္အိမ္ၾကား ေအာ္က်က္တတ္ၾကဆဲ ျဖစ္၏။ (စကၤာပူမွာေတာ့ ထိုနည္းသည္ အလုပ္ျဖစ္ဆဲ။)


ယခုျပန္စဥ္းစားေသာ္ မွတ္ဉာဏ္ကို ဗဟိုျပဳၿပီး ၾကက္တူေရြးမ်ားကို ေမြးထုတ္ေသာ ပညာေရးစနစ္ႀကီး ျဖစ္ေန၏။ ေတြးေတာစဥ္းစားျခင္းအေလ့၊ စိတ္ကူးစိတ္သန္းအသစ္မ်ားကို ကြန္႕ျမဴးသည့္အေလ့၊ တီထြင္ဖန္တီးလိုစိတ္၊ မိမိဘာသာ လြတ္လပ္စြာ ရပ္တည္လိုစိတ္ႏွင့္ ကိုယ္တိုင္ ေလ့လာသင္ယူျခင္းအေလ့မ်ားကို သင္းကြပ္ေပးသည့္ ပညာေရးစနစ္ ျဖစ္ေနေလသည္။”

Ko Aung Naing-Moe you write like a Khit Thit Shwe U Daung. (Ko Lin Htin, Aung Myo Tun and Goshal Lay and you should publish your Facebook timelines as a collection of intelligent rants! I love reading them – they are biting and insightful at the same time: true marks of education and irreverent independent thinking. Thank you. I couldn’t type Burmese; otherwise I would join your gang).

“ႀကိဳးစားတဲ့သူ ေတာ္မွာပဲ။ မႀကိဳးစားရင္ ညံ့မွာပဲ။ပညာေရးစနစ္နဲ႔ မဆိုင္ဘူး” စသျဖင့္ ေျပာသံဆိုသံမ်ားကို ၾကားရသည့္အခါ ကၽြႏ္ုပ္ ျပဳံးမိပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႕ ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ပညာေရးစနစ္သည္ အလြတ္က်က္ ပညာေရးတပိုင္း ျဖစ္ေနေၾကာင္း ကၽြႏ္ုပ္ေကာင္းေကာင္း သိေသာေၾကာင့္ပင္။ အလြတ္က်က္ ဆိုသည့္အတိုင္း ဆရာမ်ားထုတ္နႈတ္ေပးလိုက္ေသာ မွတ္စုကို ေၾကာင္ပုစြန္စား ႂကြပ္ႂကြပ္ဝါးသို႕ ျဖစ္ေအာင္ အာဂုံေဆာင္ၾကေလရာ မွတ္ဥာဏ္ေကာင္းသူမ်ားက အစဥ္လိုလို တပန္းသာလ်က္ရွိသည့္ ပညာေရးပင္တည္း။

ကၽြႏ္ုပ္ငယ္စဥ္က မွတ္ဉာဏ္ေကာင္းသျဖင့္ သမိုင္း၊ ပထဝီ၊ သိပၸံ၊ ျမန္မာစာ စသည့္ မွတ္စုမ်ားကို တပုဒ္ သုံးေလးေခါက္ က်က္မွတ္ကာမွ်ျဖင့္ အလြတ္ရသည္။ ငါးေခါက္ေျခာက္ေခါက္က်က္လွ်င္ “၏၊သည္ မလြဲ” မွန္ေအာင္ ေဒါင္းေဒါင္းေျပး အလြတ္ရြတ္ႏိုင္သျဖင့္ ေတာ္႐ုံဝါယမႏွင့္ပင္ အတန္းထဲတြင္ လူေတာ္ေလး (စာေတာ္သူ) လုပ္ခြင့္ရ၏။ ၇ တန္း ႏွစ္တြင္ လူရည္ခၽြန္ေျဖရ၏။ ဆရာမွတ္စုထုတ္ေပးထားေသာ အေထြေထြ ဗဟုသုတမ်ားကို က်က္မွတ္ရပါ၏။

ဇိုင္ယာသမၼတ ဘယ္သူလဲ …..
မိုဘူတူ ဆီဆီေဆကို။

ပါကစၥၥတန္သမၼတ ဘယ္သူလဲ…..
ဇီယာအူလ္ဟတ္။

ျပန္ေပးဆြဲခံရေသာ သေဘၤာအမည္….
အာခ်ိလိ ေလာ္႐ို။

စသည့္ ထိုေခတ္က သတင္းစာထဲပါသမွ် အေထြေထြ ဗဟုသုတကို တေရးႏိုးလာေမးလွ်င္ပင္ ေျဖႏိုင္ေအာင္ က်က္ထားရပါ၏။ ကၽြႏ္ုပ္ကလည္း အလြတ္က်က္ရမည္ဆို လာထား။ လူရည္ခၽြန္စာေမးပြဲမွာလည္း ဒါမ်ိဳးေတြသာေမး၍ အေခ်ာင္လူရည္ခၽြန္ ျဖစ္ခဲ့ရေသးသည္။ တခ်ိဳ႕ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာမ်ား စကၤာပူရွိ NUS ၊ NTU စသည့္ တကၠသိုလ္ႀကီးမ်ားတြင္ မာစတာတက္ၾကသည့္အခ်ိန္အထိ စာကို ၇ အိမ္ၾကား ရွစ္အိမ္ၾကား ေအာ္က်က္တတ္ၾကဆဲ ျဖစ္၏။ (စကၤာပူမွာေတာ့ ထိုနည္းသည္ အလုပ္ျဖစ္ဆဲ။)

ယခုျပန္စဥ္းစားေသာ္ မွတ္ဉာဏ္ကို ဗဟိုျပဳၿပီး ၾကက္တူေရြးမ်ားကို ေမြးထုတ္ေသာ ပညာေရးစနစ္ႀကီး ျဖစ္ေန၏။ ေတြးေတာစဥ္းစားျခင္းအေလ့၊ စိတ္ကူးစိတ္သန္းအသစ္မ်ားကို ကြန္႕ျမဴးသည့္အေလ့၊ တီထြင္ဖန္တီးလိုစိတ္၊ မိမိဘာသာ လြတ္လပ္စြာ ရပ္တည္လိုစိတ္ႏွင့္ ကိုယ္တိုင္ ေလ့လာသင္ယူျခင္းအေလ့မ်ားကို သင္းကြပ္ေပးသည့္ ပညာေရးစနစ္ ျဖစ္ေနေလသည္။

တေလာက ေဖ့စ္ဘြတ္ေပၚတြင္ တေယာက္ေရးထားသည္ ဖတ္ရ၏။ အစိုးရေက်ာင္းမ်ားတြင္ ရမွတ္စုစုေပါင္း အနည္းအမ်ားအေပၚ မူတည္ကာ အဆင့္သတ္မွတ္ျခင္း၏ မွားယြင္းပုံ။ ျဖစ္တတ္သည္မွာ အဆင့္ ၁ ရေသာ ေက်ာင္းသားႏွင့္ အဆင့္ ၁၀ ခ်ိတ္ေသာ ေက်ာင္းသားအၾကား ဘာသာရပ္အလိုက္ အမွတ္ကြာဟမႈမွာ အလြန္ဆုံး သုံးေလးငါးမွတ္မွ်သာ ျဖစ္ေသာ္လည္း အဆင့္ေပးစနစ္ေၾကာင့္ စာေတာ္သူႏွင့္ သာမန္ေက်ာင္းသားဟူ၍ အခြဲျခားခံေနၾကရသည္။ အဆင့္ ၁၊ ၂၊ ၃ မွာ အနည္းစုျဖစ္၍ က်န္ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ လူညံ့မ်ားသဖြယ္ ျဖစ္ေန၏။

ယခုအခါ International School မ်ား ေပၚေပါက္လာရာ ထိုေက်ာင္းမ်ား၏ Report card မ်ားကို အတုယူသင့္သည္ ထင္၏။ ထိုေက်ာင္းမ်ားတြင္ ျမန္မာအစိုးရေက်ာင္းမ်ားကဲ့သို႕ ပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယ စသည့္ အဆင့္မ်ား မသတ္မွတ္။ ဘာသာရပ္အလိုက္ A+, A, B+, B စသျဖင့္ Grade မ်ားသာ သတ္မွတ္ ေပးသည္။ Report card သည္ ေက်ာင္းသားတဦးခ်င္းအတြက္ႏွင့္ ယင္း၏မိဘအတြက္ သီးသန္႔ျဖစ္သည္။ မိမိမေျပာလိုလွ်င္ မိမိ၏ grade ကို အတန္းထဲမွ ဘယ္သူမွ သိခြင့္မရွိ။ အဆင့္ ၁ ဘယ္သူဆိုသည့္ ခြဲျခားမႈမ်ိဳးမရွိေတာ့။ ေက်ာင္းသားအေနႏွင့္လည္း မိမိအားနည္းသည့္ဘာသာကို ပိုအားထုတ္ႀကိဳးစားရန္သာ ရွိသည္။

ကၽြႏ္ုပ္တို႕ ပညာေရးတြင္ ေနာက္တခ်က္ ဆိုးသည္က ဒ႑ာရီမ်ား၊ ဇာတကမ်ား၊ ဇာတ္ႀကီးဆယ္ဖြဲ႕ စသည္မ်ားကို စာေပအဖြဲ႕အႏြဲ႕ သင္ၾကားသလိုလိုျဖင့္ အတည္ေပါက္ႀကီး ေခါင္းထဲ ႐ိုက္သြင္းျခင္းျဖစ္သည္။

ထိုပညာေရးစနစ္သည္ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုသာမက တျပည္လုံး၏ ေန႕စဥ္ဘဝမ်ားကို ဆိုးက်ိဳး႐ိုက္ခတ္ေန၏။ ေျပာစကားအဓိပၸါယ္ႏွင့္ေမးခြန္းကို ေသခ်ာစြာ မေစ့ငုႏိုင္သူမ်ား၊ ေျမပုံ၊ေဆးစာအၫႊန္း၊ ပစၥၥည္းတပ္ဆင္အသုံးျပဳပုံ အၫႊန္း မဖတ္တတ္သူမ်ား၊ ဘာမဆို ျပေပးမွ လုပ္တတ္သူမ်ား၊ စဥ္းစားေတြးေခၚဆင္ျခင္ျခင္းမျပဳတတ္သူမ်ား မ်ားျပားလာျခင္းသည္ ပညာေရးစနစ္ ညံ့ဖ်င္းျခင္းႏွင့္လည္း သက္ဆိုင္သည္။ မဘသ ထြက္ေပၚလာျခင္းသည္လည္း ပညာေရးစနစ္ႏွင့္ဆိုင္သည္။ ေခါင္းေလာင္းဆယ္ရာတြင္ အလွဴေငြထည့္ျခင္း အစ၊ ေျမမွာလြန္႕လူး နဂါးပူးျခင္းအလယ္၊ စစ္ဗိုလ္ေဟာင္းမ်ား ခ်ိတ္ထမီဝတ္ျခင္းအဆုံး အားလုံးသည္ ညံ့ဖ်င္းေသာ ပညာေရး၏ အက်ိဳးဆက္ပင္တည္း။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: