ပုဂံေခတ္မွာရွိေသာ မြတ္စလင္မ္မ်ား

ပုဂံေခတ္မွာရွိေသာ မြတ္စလင္မ္မ်ားသည္ ဘုရားကၽြန္မ်ားအျဖစ္သာလွ်င္အမႈ ထမ္းေနတယ္ဆိုတာ လံုး၀နဲ႔အၾကြင္းမဲ့ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ျငင္းဆိုလိုပါတယ္

( အစၥလာမ္ဓမၼကထိက ဆရာဦးေအးလြင္)

====================================================
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၅၊ ၂၀၁၅
ကိုုေပါက္ (Myanmar Muslim Media CJ)

အစၥလာမ္ဆန္႔က်င္ေရးစာေရးဆရာတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ေမာင္ေသြးခၽြန္ေရးသားတဲ့ သာကီေသြးဂ်ာနယ္ပါ ေဆာင္းပါးတစ္ပုုဒ္မွာ ပုုဂံေခတ္အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြဟာ ဘုုရားကၽြန္ဆိုုတဲ့ လူတန္းစားတစ္ရပ္အျဖစ္သာ ရွိသေယာင္ေယာင္ အမ်ားျပည္သူ ထင္မွတ္မွားေအာင္ ေရးသားထားပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္လိုု႔ အစၥလာမ္ဘာသာ ဓမၼကထိက ဆရာ ဦးေအးလြင္ကိုု Myanmar Muslim Media CJ တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ကိုုေပါက္က ေတြ႔ဆံုုေမးျမန္းထားပါတယ္။

ေမး။ ေဒါက္တာတိုးလွရဲ႕ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို ကိုးကားၿပီးေရးထားတဲ့ ေမာင္ေသြးခၽြန္ရဲ႕ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္မွာဆိုရင္ ပုဂံေခတ္မွာရွိတဲ့ မြတ္စလင္မ္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဟာ ဘုရားကၽြန္ လူတန္းစားထဲမွာပဲ ေတြ႔ရတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးရွိတယ္။ ဒီအေပၚမွာ ဆရာ့ရဲ႕ သံုးသပ္ခ်က္ေလးေျပာျပေပးပါဦး။

ေျဖ။ တစ္ပိုင္းတစ္စ Half True ေတြက သိပ္အႏာၱရယ္ရွိတယ္ဗ်ာ အထူးသျဖင့္ သမိုင္းမွတ္တမ္းတင္တဲ့ ေနရာမွာေနာ္ အဲ့ေတာ့ ပုဂံေခတ္မွာ ျမန္မာမြတ္စလင္မ်ား အတည္တက်ရွိေနၿပီဆိုတာေတာ့ ဘယ္လိုမွျငင္းလို႕မရတဲ့အခ်က္ ပုဂံေက်ာက္စာအသီးသီးမွာ တစ္ခုတည္းမဟုတ္ဘူး။ ေဒါက္တာတိုးလွဟာ ပုဂံေက်ာက္စာတစ္ခုကို သူက ကိုးကားၿပီးေတာ့ ေျပာတယ္ သူဟာအင္မတန္သမာသမတ္က်တဲ့ သိပၸံနည္းက် သမိုင္းသုေတသီတစ္ေယာက္ ျဖစ္တယ္။
သို႔ေသာ္ သူရဲ့တင္ျပခ်က္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က အျမွီးျဖတ္ ေခါင္းျဖတ္ (Out of Contect) လုပ္လိုက္ရင္ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ေကာက္ခ်က္ေတြကို ဆြဲယူလိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ သမိုင္းဟာေျပာင္းျပန္ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။ေနာ္။

အဲ့ေတာ့ ဒီဘုရားကၽြန္ဆိုတဲ့ ကိစၥနဲ႕ပတ္သတ္ျပီး ကၽြန္ေတာ္ဘယ္လိုတင္ျပခ်င္လဲဆိုလို႔ရွိလွ်င္ ဘုရားကၽြန္မ်ားသည္ ဗုဒၶသာသနာရဲ့ သာသနာ့အေဆာက္အဦးမ်ားျဖစ္တဲ့ ေစတီပုထိုးမ်ားမွာ ေ၀ရာ၀ိစၥလုပ္ျခင္း ဆြမ္းကြမ္း၊ ေနာ္ ဒီပန္းေတြတင္တယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥရပ္မ်ားလုပ္ျခင္းဆိုတဲ့ကိစၥ ဒါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာမွေျပာစရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။

သို႔ေသာ္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ားသည္ တိုင္းျပည္အေပၚမွာ သစၥာရွိတယ္ မိမိနဲ႔အယူခ်င္းမတူတဲ့ လူေတြအေပၚမွာလည္းပဲ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကူညီပံပိုးမႈမ်ားျပဳလုပ္တယ္။ သို႔ေသာ္ ကိုးကြယ္မႈလို႔ ယူဆရေသာ ကိစၥရပ္မ်ားမွာ တိုက္ရိုက္ပါ၀င္ပတ္သတ္မႈလံုး၀ မရွိပါဘူး။ ဒါဟာ ပုဂံေခတ္မွာပဲ ရွိခဲ့တဲ့ မင္းညီေနာင္ရဲ႕ သမိုင္းအရ ကၽြန္ေတာ္တို႔သိရပါတယ္။ဘုရားတည္တဲ့အခါမွာ အုတ္ႏွစ္ခ်ပ္လြတ္ေနျခင္းသည္ မင္းႏွစ္ပါးက အဲ့ဒီကိစၥရပ္သည္ ဘာသာေရးမွာ တိုက္ရိုက္ သူတို႔စြတ္ဖက္ရာ ေရာက္မွာစိုးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူတို႔သည္ အစၥလာမ့္သြန္သင္ခ်က္အရ ဒါကိုေရွာင္ရွားခဲ့ျခင္း ျဖစ္တယ္ေနာ္။ အဲ့တာေၾကာင့္ ဘုရားေ၀ရာ၀ိစၥမွာ လုပ္ေသာကၽြန္အျဖစ္ႏွင့္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ားရွိတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။

ႏွစ္အခ်က္က ဘာေျပာခ်င္လဲဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီနာမည္ေတြေပါ့ေနာ္ ေဒါက္တာတိုးလွက သူက နာမည္ေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ သူကကၽြန္စာရင္းမွာ အစၥလာမ္နာမည္ ရဟမန္ဆိုတဲ့ နာမည္မ်ိဳးပါတယ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဘာနဲ႔သက္ေသျပခ်င္လဲဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျမာက္ဦးေခတ္မွာရွိတဲ့ ေနာ္ ဒါကၽြန္ေတာ္တို႔ ၁၄ရာစု ၁၅ရာစုက ဗုဒၶဘာသာ ရခိုင္မင္းမ်ား ေနာ္ သာသနာကိုခ်ီးေျမွာက္ခဲ့တဲ့ အင္မတန္ကိုဘာသာတရားကိုင္းရွိဳင္းတဲ့ ရခိုင္မင္းမ်ားသည္ အစၥလာမ္နာမည္ေတြရွိက်တယ္ သို႔ေသာ္ သူတို႔သည္ ဗုဒၶဘာသာမ်ားပါ။ အဲ့ေတာ့ ဆရာႀကီးဦးတိုးလွရဲ့ အဲ့ဒီမွတ္ခ်က္မွာ ဘာပါလဲဆိုလွ်င္ အဲ့လိုဟိႏၷဴေတြရဲ့ ပါဋိနာမည္ေတြ အစၥလာမ္နာမည္ေတြဟာတဲ့ ျမန္မာေတြကဒါကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္လို႔ ယူၿပီးသံုးထားတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္လို႔ သူ႔ရဲ့ ဒီ အင္မတန္ပညာရွိပီသလွေသာ ေကာက္ခ်က္ကေလးကို ေတြ႔လိုက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒါဟာ ဘုရားကၽြန္မ်ားအျဖစ္ႏွင့္ မြတ္စလင္မ်ား အမႈထမ္းခဲ့တယ္ဆိုတာ လံုး၀မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခိုင္အမာေျပာလို႔ရပါတယ္။

ေနာက္ အဲ့ဒီက်မ္းထဲမွာပဲ ပုဂံေခတ္မွာရွိတဲ့ အျခားေသာ ပုဂံရဲ႕လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းမွာ အမႈထမ္းေဆာင္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြအေၾကာင္းေဖာ္ျပထားတယ္။ ဟို ပန္းပဲတို႔၊ ပန္းပုတို႔ စသည့္ျဖင့္ေပါ့ေနာ္။ အဲ့လိုလုပ္ငန္း ေတြမွာ ပန္းရံတို႔ အဲ့ဒီလိုလုပ္ငန္းေတြမွာက ဒီကၽြမ္းက်င္ Skill Worker ေတြ အျဖစ္နဲ႔ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ားဟာ အမႈထမ္းခဲ့တယ္ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္သလို တပ္မေတာ္မွာ အမႈ ထမ္းခဲ့တယ္။ အေထာက္အထားအခိုင္အလံုက မိတၳီလာကန္ႀကီးကို ဆယ္တဲ့အခါမွာ ဗမာမြတ္စလင္မ္ ပသီတပ္သားမ်ား တစ္ေထာင္ေက်ာ္ပါခဲ့တယ္ဆိုတာ က်မ္းေတြမွာ အခုိင္အခန္႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ Cross Rference ေပါ့ေလ ေခတ္ျပိဳင္သမိုင္းေတြနဲ႔ ျပန္လည္ႏႈိင္းဆပ္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္လို႔ရတဲ့အတြက္ ေနာ္ ပုဂံေခတ္မွာရွိေသာ မြတ္စလင္မ်ားသည္ ဘုရားကၽြန္မ်ားအျဖစ္သာလွ်င္အမႈ ထမ္းေနတယ္ဆိုတာ လံုး၀နဲ႔အၾကြင္းမဲ့ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ျငင္းဆိုလိုပါတယ္။

ေမး။ ဒါဆိုရင္ ပုဂံေခတ္မြတ္စလင္မ္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဟာ တုိင္းျပည္အတြက္ ဘယ္လုိေနရာေတြမွာ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့တာလဲ။

ေျဖ။ အစၥလာမ္ပထမဦးဆံုးျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ စထိေတြ႔တာက အာရပ္နဲ႔ ပါးရွားက စထိေတြ႔တာ အိႏိၵယက မဟုတ္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္ အိႏၵိယက ပုဂၢိဳလ္ေတြလဲ မလာဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္မေျပာဘူး။ အိႏၵိယက ပုဂၢိဳလ္ေတြလာမယ္ ဆရာတိုးလွကိုးကားသြားတာ ကုလားဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းနဲ႔ ပါတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒါကို ခုန္ပ်ံေက်ာ္လႊားၿပီးေကာက္ခ်က္ေတြ ခ်လိုက္တယ္။ေနာ္။ ကုလားျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကုလားထဲမွာ ဟိႏၷဴပါမယ္၊ မြတ္စလင္ပါမယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ေျပာတာေပါ့ေလ။ အဲ့ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ားက ဒီကၽြန္ေတာ္တို႔ အာရပ္ကၽြန္းဆြယ္က၊ ပါရွားကေန ကုန္သြယ္စီးပြားအတြက္ ေရလမ္းေၾကာင္းနဲ႔လာတယ္ အဲ့ေတာ့ သူတို႔ကဘာလဲဆိုလွ်င္ သေဘၤာအမႈ ထမ္းေတြရွိမယ္ တစ္ျခားကၽြမ္းက်င္ ၀န္ထမ္းေတြအျဖစ္နဲ႔ အမႈထမ္းခဲ့တာ ရွိမယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သူရသတၱိနဲ႔ တိုင္းျပည္အေပၚမွာ သစၥလာရွိတဲ့အတြက္ ဥပမာဆိုလွ်င္ ဦးဗ်တၱဆိုလွ်င္ ျမန္မာျပည္ရဲဲ့သမိုင္းမွာ ေမာ္ကြန္းတင္ေလာက္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ပါ။

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ရွင္အရဟံက ပုဂံကိုေရာက္ၿပီးတဲ့အခါမွာ ေထရ၀ါဒရဲ့တရားကို ေဟာေတာ့ မဟာယနနဲ႕ ဟိႏၷဴလႊမ္းမိုးေနတဲ့ ပုဂံေခတ္က အေနာ္ရထာဟာ ပရိယတိက်မ္းစာေတြလိုတယ္ ပိဋိကတ္သံုးပံုပင့္ဖို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သထံု မြန္အင္ပါယာႀကီးရွိတဲ့ေနရာကိုသြားတယ္။ မႏူဟာမင္းဆီကိုသြားတယ္ အဲ့ေတာ့ဟိုက ဘာျပန္ေျပာလိုက္ဆိုေတာ့ ` အရိုင္းတို႔၏အရာေလာ´တဲ့ အဲ့ဒီအခါမွာ အႏုနည္းနဲ႔မရတဲ့ အခါက်ေတာ့ တပ္နဲ႔ခ်ီတက္ရတယ္။ တပ္နဲ႔ခ်ီတက္ရေတာ့ သထံုကိုလူေတြက၀ိုင္းထားတယ္ သထံုကို ဒီစစ္တပ္က ၀ိုင္းထားတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုမွ အထဲကို၀င္လို႔ မရတဲ့အခါမွာ ဦးဗ်တၱက စြန္႔စြန္႔စားစားနဲ႔ သူအထဲကို၀င္ခဲ့တယ္ ပဋိကတ္သံုးပံုကိုပင့္ၿပီးေတာ့ ေပးခဲ့တယ္။ ဒါ ကိုးကြယ္မႈ နဲ႔တိုက္ရိုက္မပတ္သတ္တဲ့ အခါမွာ ဦးဗ်တၱက အဲ့လို႔ဗုဒၶဘာသာရဲ႕အက်ိဳးကို အဲ့လိုစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေသာနည္းနဲ႔ သာသနာကခြင့္ျပဳထားေသာ ေဘာင္အတြင္းကေနၿပီးေတာ့ သယ္ပိုးခဲ့တာရွိတယ္။ အေထာက္အထားျပပါဆိုလွ်င္ ဒီေန႔သထံုရဲ႕ၿမိဳ႕အ၀င္ မုဒ္ဦး၀မွာ ဦးဗ်တၱရဲ႕နတ္နန္းဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ အဲ့ဒီအတိုင္းပဲ သူ႔သားေတြကလည္းပဲ ဒီသူရဲေကာင္း ပုဂံရဲ႕သူရဲေကာင္းမ်ားအျဖစ္နဲ႔ ရြတ္ရြတ္ခၽြံခၽြံတိုင္းျပည္ကို အမႈထမ္းေဆာင္ခဲ့တယ္။ ကာကြယ္ေရးတာ၀န္ေတြလုပ္ခဲ့တယ္ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ အတတ္ပညာရွင္ အသိပညာရွင္မ်ားအျဖစ္လဲ လုပ္ခဲ့တယ္။ အဲ့ေတာ့ ဆရာႀကီးတိုးလွရဲ့က်မ္းထဲမွာပဲ ဒီ ရမံ ဆိုတဲ့စကားနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီးေတာ့ က်န္စစ္သားနဲ႔ ႏို႔စို႔ဖက္ ငရမံ(ကန္း)လို႔ သမိုင္းမွာသိတယ္ ရဟ္မန္ခန္း။ ရဟ္မန္ခန္းလိုု ပုဂၢဳိလ္က ဘာလုပ္တာလဲဆိုေတာ့ ဘုရင္နဲ႔ မင္းညီမင္းသားေတြကို သင္ေပးရတဲ့ မင္းဆရာ စစ္ပညာ အတတ္ပညာမ်ားကို သင္ေပးရတယ္ မင္းဆရာအျဖစ္နဲ႔ အမႈထမ္းေဆာင္ခဲ့တာျဖစ္တယ္။ အဲ့ေတာ့ ပုဂံမွာရွိတဲ့ ျမန္မာမြတ္စလင္ရဲ့သမိုင္းကို ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အဲ့ဒီလိုကၽြမ္းက်င္ ဒီ ကၽြန္ေတာ္တို႔ပညာရွင္မ်ားအျဖစ္နဲ႔ တစ္ခါ မင္းကို ပညာသင္ၾကားေပးရတဲ့ အျဖစ္နဲ႔ ေနာက္တစ္ခါ မင္းညီေနာင္ဆိုလွ်င္လဲပဲ သူတို႔ကြယ္လြန္သြားတဲ့အခါမွာ သူတို႔ကိုနတ္စာရင္းထဲမွာ သြင္းၿပီးေတာ့ ကိုးကြယ္ရာလူတန္းစားအျဖစ္နဲ႔ ဒါထင္ရွားေသာသမိုင္းပါ။ တစ္ခ်ိဳ့က ဒါကို ဒ႑ာရီပံု႔ျပင္လို႔ေျပာမယ္ သို႔ေသာ္ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ပင္လွ်င္ မဘသ ပထမဦးဆံုးညီလာခံမွာ အဲ့တာနဲ႔သူက နီဂံုးခ်ဳပ္သြားတယ္။ မြတ္စလင္ေတြကို ကိုးကြယ္ရာထဲမွာ ထည့္ထားပါတယ္ မြတ္စလင္ေတြက ဗမာေတြကို အျပန္အလွန္တန္ဖိုးထားပါဆိုတဲ့ သူရဲ့ေမတၱာရပ္ခံခ်က္သည္ အဲ့ဒီသမိုင္းနဲ႔သူက နိဂံုးခ်ဳပ္သြားတယ္။ ဒါ ဒ႑ာရီလို႔ေျပာေပမဲ့လည္း ဒီဟာေပါ့ေလ ေခတ္အဆက္ဆက္ကျပတ္ေတာက္မႈ မရွိတဲ့ Living Tridition လို႔ေခၚတယ္။သမိုင္းကဘယ္လိုပဲ သိပၸံနည္းက် မွတ္တမ္းတင္လို႔မရဘူးဆိုေပမဲ့လည္း လူေတြရဲ့ လူမႈ႔ဆက္ဆံေရး သမိုင္းမွာ Social Science မွာ ကြင္းဆက္ျပတ္ေတာက္မႈမရွိပဲ အဲ့ဒီကိုးကြယ္မႈအစဥ္အလာက အခုထက္ထိေတာင္ျပံဳးမွာရွိေနတယ္။ အဲ့တာသည္ သမိုင္းထဲမွာ အခိုင္အခန္႔ဆံုးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။

ေမး။ ။ တစ္ျခားတစ္ဘက္မွာလည္းေ၀ဖန္ေထာက္ျပမႈတစ္ခ်ိဳ႕က ဘာရွိေနလဲဆုိေတာ့ ပုဂံေခတ္လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းမွာ ဒီေလာက္ခုိင္ခိုင္မာမာရွိခဲ့တဲ့ မြတ္စလင္မ္ကြန္ျမဴနတီနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အေထာက္အထားေပါ့ ဥပမာ ဘုရားေက်ာင္း(ဗလီ)လိုဟာမ်ိဳးရဲ႕ အပ်က္အစီးလိုဟာမ်ိဳးေတြကို ယခုလက္ရွိအခ်ိန္အထိေတာ့တူးေဖၚေတြ႕ရွိရတာမရွိေသးဘူးလို႔ ေျပာတဲ့ အယူအဆေတြလည္းရွိပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ေရာဆရာ့အေနနဲ႔ ဘာမ်ားေျပာဖုိ႔ရွိပါသလဲ။

ေျဖ။။ ဟုတ္ကဲ့ ။ပုဂံေခတ္က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ တည္တည္တံ့တံ့ရွိခဲ့ပါတယ္ သို႔ေသာ္ တရုတ္ေတြ၀င္တိုက္တဲ့အခါမွာ ပုဂံပ်က္သြားတယ္။ ပုဂံပ်က္သြားေတာ့ ပုဂံမွာရွိတဲ့လူေတြဟာ အဲ့ဒီမွာမေနက်ဘူး။ သို႔ေသာ္ ဘုရားပုထိုးေတြ က်န္ခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီဘုရားပုထိုးေတြမွာ မဟာယနဘုရားပုထိုးေတြရွိတယ္၊ ဟိႏၷဴဘုရားပုထိုးေတြရွိတယ္ အဲ့ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဒီမွာ ဘာေျပာခ်င္လဲဆိုေတာ့ အစၥလာမ္ရဲ့ ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္ မစ္ဒ္ဂ်ိအေပၚမွာထားတဲ့ ခံယူခ်က္နဲ႔ ဗုဒၶဘာသာက ေစတီပုထိုးအေပၚမွာထားတဲ့ ခံယူခ်က္ မတူဘူး။ အစၥလာမ္ရဲ့ မစ္ဒ္ေဂ်႕ဆိုတာက အဲ့ဒီမွာသြားၿပီး၀တ္ျပဳတာ ဟိုမွာက်ေတာ့ ေစတီပုထိုးသည္ပင္လွ်င္ ကိုးကြယ္ရာအျဖစ္နဲ႔ သတ္မွတ္တယ္ အဲ့ေတာ့ လူေတြမေနေပမဲ့လဲ ရပ္ေ၀းမွာေရာက္ေနက်တဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားဟာ ပုဂံဘုရားမ်ားသြားၿပီးေတာ့ ျပဳျပင္တယ္ မြမ္းမံတယ္ အကုန္လံုးေတာ့မဟုတ္ဘူး တန္ခိုးႀကီးတယ္လို႔ထင္ရတဲ့ ဘုရားမ်ားကို ျပဳျပင္တယ္ မြမ္းမံတယ္။ အဲ့ဒီအခါမွာ မဟာယနရဲ့လက္ရာမ်ား ဟိႏၷဴရဲ့လက္ရာမ်ားမွာ ေထရ၀ါဒလႊမ္းမိုးလာၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲ့ဒီသာသနာမ်ားရဲ့ သာသနိကအေဆာက္အဦးမ်ားရဲ့အေပၚမွာ ဘာေတြကလႊမ္းျခံဳသြားသလဲဆိုေတာ့ ေထရ၀ါဒသာသနိကအေဆာက္အအံုမ်ား လႊမ္းျခံဳသြားတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ႔ရတယ္။ဒါ ကေမၼာဒီးယားမွာလဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ႔ရတယ္ ကေမၼာဒီးယားက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆင္ပရူရပ္ၿမိဳ႕ မွာ ရွိတဲ့ အန္ေကာ၀ပ္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွာဆို အခုထက္ထိ ရွီဗားတို႔ ဗစ္ရွ္စႏူးတို႔ရဲ႕အရုပ္ေတြဟာ ရွိေသးတယ္။ ခမာဘုရင္ေတြက ဟိႏၷဴကေနၿပီး ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္သြားေတာ့ အဲ့ဒီေက်ာင္းေဆာင္ေတြဟာ ေထရ၀ါဒရဲ့ေက်ာင္းေဆာင္ေတြ ပုထိုးေတြျဖစ္သြားတယ္။ ဒီလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အင္ဒိုနီးရွားက ဘူရိုပတို ဟာလည္းပဲ မဟာယနနဲ႔ ဟိႏၷဴကို အေျခခံပါတယ္။အဲ့ဒီလိုေပါ့ေလ သို႔ေသာ္ အစၥလာမ္က်တဲ့အခါက်ေတာ့ ေစတီပုထိုးနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာခံယူသလို အစၥလာမ္က ဗလီလို႔ေခၚတဲ့ မစ္ဒ္ေဂ်႕ေက်ာင္းေတာ္မ်ားကို ခံယူခ်က္မရွိဘူး အဲ့ဒီမွာ စုရံုးၿပီး၀တ္ျပဳတဲ့ေနရာ အဲ့တာသည္ကိုးကြယ္ရာမဟုတ္ဘူး အဲ့ေတာ့ အဲ့နားမွာလူသူမရွိေတာ့တဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါကိုဆက္ၿပီးေတာ့ မြမ္းမံဖို႔ကအေၾကာင္းမရွိေတာ့ဘူး အခ်ိန္ရဲ့ တိုက္စားမႈေၾကာင့္ ဟိုေခတ္က ေျမအုတ္ေတြေလ အခ်ိန္ရဲ့တိုက္စားမႈေၾကာင့္ဆိုေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းလက္ခ်ိဳးေရလိုက္တဲ့ အေရအတြက္အတြင္းမွာပဲ သူကပ်က္စီးသြားတာ အဲ့လိုျဖစ္တာပါ။

ဥပမာဆိုလို႔ရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီ ေရႊဘို ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆရာႀကီးေလးပါးနဲ႔ပတ္သတ္လို႔ ဦးေအာင္ေဇယ်ေနာ္ လက္ထက္မွာ ဒီလိုပဲ အဲ့ဒီသခင္ႀကီးမ်ား ပညာရွင္ႀကီးမ်ားကို အထင္လြဲတယ္ အထင္လြဲတဲ့အခါက်ေတာ့ ဘုရင္ကေျပာတာတစ္မ်ိဳး သူတို႔လုပ္လိုက္တာ တစ္မ်ိဳး အဲ့ေတာ့ ဒီသခင္ ပညာရွင္ႀကီးေလးပါးကို ဦးေအာင္ေဇယ်ကပဲ အမိန္႔ေပးသလိုလိုနဲ႔သတ္ပစ္လိုက္တယ္ သတ္ပစ္လိုက္ခါက်တဲ့အခါမွပဲ သခင္ႀကီးမ်ားရဲ့အျဖစ္မွန္ကို သိတဲ့အခါက်ေတာ့ ဦးေအာင္ေဇယ် အေလာင္းမင္းတရားႀကီးဟာ မွန္စီေရႊခ်ဗလီႀကီးေလးလံုး ေဆာက္လုပ္ေပးခဲ့တယ္ ဒါကေနာ္ သဟဇတျဖစ္ေနတဲ့ပံုစံ သို႔ေသာ္ခုနစကားနဲ႔ျပန္ဆက္ေျပာရင္ သာသနိကအေဆာက္အအံုေတြကို ဟုိေခတ္ဗိသုကာ လက္ရာနဲ႔ ဟိုေခတ္မွာရွိတဲ့ Materials(တည္ေဆာက္ရာတြင္ အသံုုးျပဳေသာ ပစၥည္း) ေတြဟာ တာရွည္မခံဘူး အဲ့ေတာ့ အဲ့ဒီမွန္စီေရႊခ်ဗလီႀကီးေလးခုေနာ္ ေျမဒူးပတ္၀န္းက်င္မွာရွိတယ္ အုတ္ျမစ္ေတြပဲက်န္ေတာ့တယ္ ဘာေတြက်န္ခဲ့လဲဆိုလွ်င္ သခင္ႀကီးေလးပါးရဲ့ ဗိမၼာန္ေတာ္ေတြဟာ က်န္ခဲ့တယ္ ဒါေၾကာင့္မို႔ ပုဂံေခတ္က အစၥလာမ္ရဲ့သာသနိက အေဆာက္အအံုမ်ားမေတြ႔ရဘူးဆိုတာ အဲ့ဒီအခ်က္ေတြပါ အေထာက္အထားေတြအေနနဲ႔က ဘာေတြ႕ရလဲဆိုရင္ ဒီသူေတာ္စင္မ်ားရဲ့ ဗိမၼာန္ေတြ သူေတာ္စင္မ်ားတရားထိုင္ခဲ့တဲ့ဟာက ပုဂံေခတ္ေနာက္ပိုင္းမွာ ကမ္းရိုးတန္းတေလ်ာက္မွာ အတည္တက် အခုထက္ထိေတြ႔ရပါတယ္။

ကိုုေပါက္ (Myanmar Muslim Media CJ)

COMMENTS and MY REPLIES>>>

Khine Htun ျမန္မာရာဇဝင္မွာအေသာကမင္းႀကီးလက္ထက္ကစၿပီးအစၥလာမ္ဘာသာကိုေတြ႕ရတာထင္တယ္ ေသခ်ာေတာ့မသိဘူး Peace Seeker

Dr KKG>>>အေသာကမင္းႀကီး or King Ashoka was from India and much earlier….about 1300 years before Bagan Period….Ashoka Maurya (/əˈʃoʊkə/; Sanskrit: अशोक मौर्य; 304–232 BCE), commonly known as Ashoka and also as Ashoka the Great, was an Indian emperor of the Maurya Dynasty who ruled almost all of the Indian subcontinent from circa 269 BCE to 232 BCE. @ Here in Wiki

Soe Moe Htwe >>>မင္းညီေနာင္ကမြတ္ကုလားဆိုရင္ဘာျဖစ္လို့မြတ္ကုလားေတြမကိုးကြယ္ျကတာလဲ

Ko Ko Gyi Because Muslims prayed to ONE and ONLY God. There is NO God except Allah. And we don’t pray to ANY one or anything except our God. Even we never pray to our Prophet Muhammed (Peace be Upon him) …we even pray for him.

Kyaw Win မြတ္စ္လင္မ္ေတြက ဖန္ဆင္းရွင္မွ အပ မည့္သည့္ ဖန္ဆင္းခံ သက္ရွိ၊ သက္မဲ့ကုိ မ်ွမကုိးကြယ္ပါ။

မ်ိဳးခ်စ္ သီဟ>>> ..ျပီးေတာ့ အစၥလာမ္ဘာမွာ နတ္ဆုိတာ မရွိဘူးဆုိရင္ ဦးဗ်တ္တ ဟာ အစၥလာမ္ကုလားျဖစ္ျပီး ဘာလုိ႔ နတ္ျဖစ္ရတာလည္း .

Tin Kyx ဗ်ဝိ ဗ်သ က နတ္ ျဖစ္ သြားသာ မဟုတ္ဘူး။ ဗမာေတြက နတ္ အျဖစ္နဲ႔ ကိုးကြယ္သာ။

WHY the Muslims became Nats….READ my theory published in Wiki for 7 yrs…No one refuted….The royal raft could not move after that, may be the silent protest against the killing by the friends who were not happy with the execution. The royal sailors at that time were mostly known to be Muslims. The witty, white and black Indian Brahmans, royal consultants interpreted that, the two brothers were loyal faithful servants but unjustly punished, became Nat (spirit) and they pulled the rudder of the royal boat to show their displeasure. Then only, Anawratha ordered the building of the spirit-palace at Taung Byone and ordered the people to worship the two brothers.[28] This was the clever Royal trick used to be played by the Burmese kings to execute the powerful rivals and posthumously elevated them to the level of Nats or powerful Spirits or local gods, just to please their followers or the people who love the executed heroes. @ Here in Wiki

Ko Ko Gyi I MYSELF had searched and put in with numerous references that EVEN BEFORE the first Bagan Bama empire…Islam arrived there. It is CONFIRMED by numerous Wiki-editors in last EIGHT YEARS…..Please read the paragraph below which I published earlier.

In early Bagan era (AD 652-660) Arab Muslim merchants landed at the ports such as Thaton, Martaban etc. Arab Muslim ships sailed from Madagascan island to China and they used to go in and out of Burma. [3] [U Kyi (B.A.) History honours, “General Knowledge in Burmese History” Published by Tri-pedaka Propagating Press, Mandalay. (1950)]The Muslims arrived in Burma’s Ayeyarwady River delta, on the Tanintharyi coast and in Rakhine in the 9th century, prior to the establishment of the first Burmese empire in 1055 AD by King Anawrahta of Bagan.[4][5][6][7][8][9] [4=Yegar 1972, p. 2][5= Tun 2006, pp. 3–4. Ref 6= Luce & Tin 1960. Ref 7= Tun 2008, p. 42] Ref 8 =Dr. Tin Hlaing, leader of Myanmar delegates, at the Dialogue on Interfaith Cooperation at Yogyakarta on 6 & 7 December 2004, attended by 124 delegates from different religious traditions from 13 countries including 9 ASEAN members, organized by the Dept. of Foreign Affairs of the Republic of Indonesia and the Dept. of Foreign Affairs and Trade of Australia, in cooperation with the Islamic Central Committee of Muhammadiyah of Singapore.[1] [2]…Ref 9 = hikmah.info 2008….I MYSELF had searched and put in as references that EVEN BEFORE the first Bagan Bama empire…Islam arrived there. It is CONFIRMED by numerous Wiki-editors in last EIGHT YEARS…@ Wikipedia

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: