မ.ဘ.သ စာေရးဆရာ ေမာင္ေသြးခြ်န္ဦးစီးတဲ့ ဗုုဒၶသာသနာျပဳဂ်ာနယ္ေတြရဲ႕ ေစာ္ကားေရးသားမႈေတြအေပၚ သက္ဆုုိင္ရာက ပါအားေပးကူညီသူေတြ႐ွိေန

 

“ သူတို႔ပဲေျမာက္ေပးေနတာလားလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔အဲ့သလိုုထင္ရတယ္ “

(အစၥလာမ္အေပၚေစာ္ကားေရးသားမႈေတြအေပၚ အေရးယူျခင္းမ႐ွိတာနဲ႔ ပတ္သက္လိုု႔ ခလီဖႊာဦးသိန္း၀င္းေအာင္ရဲ႕ မွတ္ခ်က္စကား)

ကိုုေပါက္(Myanmar Muslim Media CJ)
မတ္ ၂ ၊ ၂၀၁၅

အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြအေပၚအေပၚ မ.ဘ.သ စာေရးဆရာ ေမာင္ေသြးခြ်န္ဦးစီးတဲ့ ဗုုဒၶသာသနာျပဳဂ်ာနယ္ေတြရဲ႕ ေစာ္ကားေရးသားမႈေတြအေပၚ သက္ဆုုိင္ရာက တစ္စံုုတစ္ရာအေရးယူေဆာင္႐ြက္ျခင္းမ႐ွိတာဟာ သက္ဆိုုင္ရာထဲမွာပါအားေပးကူညီသူေတြ႐ွိေနတာေၾကာင့္လိုု႔ ထင္ျမင္ရေၾကာင္းနဲ႔အဆိုုပါကိစၥရပ္ေတြကိုု ကိုုခ်င္းစာနာစိတ္နဲ႔ မွ်တစြာအေရးယူေပးဖိုု႔လိုုအပ္တယ္လုုိ႔ ခလီဖႊာဦးသိန္း၀င္းေအာင္က ေျပာၾကားလိုုက္ပါတယ္။(ထင္႐ွားတဲ့ ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ခလီဖႊာဦးသိန္း၀င္းေအာင္(K A F T G ဃာရာနာရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္အျပည့္အစံုုကိုု ေအာက္ပါ႐ုုပ္သံဖုုိင္မွာ ဆက္လက္ၾကည့္႐ႈ႕ နိင္ပါတယ္)


ေမး။ ။ ဟုတ္ကဲ့ဆရာ အခုလက္ရွိကၽြန္ေတာ္ ပထမဆံုးေပါ့ စၿပီးေမးခ်င္တာက အခုလက္ရွိ ဒီျမန္မာႏိုင္ငံမွာဆိုရင္ အစၥလာမ္ဘာသာနဲ႔ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ကို တလြဲပံုေဖာ္ၿပီးေတာ့ ေရးသားေနတဲ့ ေအာင္ေဇယ်တုဂ်ာနယ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ဖက္က အစၥလာမ္ဘာသာေရးအဖြဲ႕ႀကီးေတြက အႀကိမ္ႀကိမ္တိုင္ၾကားမႈ ျပဳခဲ့တယ္ အခုလက္ရွိထိ သံုးႀကိမ္ရွိၿပီ။ ဒါေပမဲ့ အခုလက္ရွိထိကို အစိုးရဘက္ကေနၿပီးေတာ့ တစ္စံုတစ္ရာ အေရးယူေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈမရွိေပါ့ေနာ္။ အဲ့ေတာ့ ဒီအေပၚမွာ အစၥလာမ့္ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္လဲျဖစ္တဲ့ ဆရာ့အေနနဲ႔ ဘာမ်ားေျပာဖို႔ရွိပါသလဲ။

ေျဖ။ ။သူတို႔ ဒီ ေၾကြးေၾကာ္ေနတာက ေအးခ်မ္းသာယာေရး ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ေအးခ်မ္းသာယာေရးနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဆိုတာ ဘာသာေတြကိုေစာ္ကားၿပီးေတာ့က်မွ ဒီလို Conflict(ပဋိပကၡ)ေတြ ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ့ေအးခ်မ္းသာယာေရးလဲ ျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးလဲ ျဖစ္လာမွာမဟုတ္ဘူး။ေနာ္။ အဲ့ေတာ့ ဒါမ်ိဳးေတြေစာ္ကားေနတယ္ ဒါမ်ိဳးေတြေရးေနတယ္ဆိုတာက တိုင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို ေႏွာင့္ေႏွးေစတဲ့ အျဖစ္ေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒါမ်ိဳးေတြကို မလုပ္သင့္ဘူး။ေနာ္။
အဲ့တာမ်ိဳးေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေကာင္းမြန္စြာနဲ႔ သတင္းစာလြတ္လပ္ခြင့္ မီဒီယာလြတ္လပ္ခြင့္ ကို အခြင့္အေရးယူၿပီး သူတစ္ပါးကိုေစာ္ကားတယ္ဆိုတာ ဘယ္ဟာမွခြင့္မလႊတ္ဘူး ဘယ္ဥပေဒကမွလဲခြင့္မလႊတ္ဘူး။ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေနာ္ ဒီ ျပဌာန္းဥပေဒ ၂၉၅(ခ)မွာလဲ ဒါမ်ိဳးေတြကိုေစာ္ကားရင္ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား ယံုၾကည္ခ်က္ကိုေစာ္ကားတာ (Believing) ေနာက္က်ေတာ့ Assembling ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီ အုပ္စုကိုေစာ္ကားတာ Place ေပါ့ေနာ္ ေနရာေတြကိုေစာ္ကားတာေတြက ၂၉၅ အရ ေထာင္ဒဏ္(၂)ႏွစ္ထိ အျပစ္ေပးလို႔ရတာေတြ ပါေပမဲ့လဲ အဲ့ဒီဟာ ဥပေဒထဲက ရွိၿပီးေတာ့က်မွ ဒါမ်ိဳးေတြကိုဆက္လက္ၿပီးေတာ့ လုပ္ေနတယ္ဆိုတာဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္စလင္ကိုေျပာၿပီးေတာ့က်မွ မဲရေအာင္ဖန္တီးေနတာလား။ မဲကိုလိုခ်င္ၿပီးေတာ့မွ မြတ္စလင္ေတြကိုေျပာၿပီးက်မွ ဒီေန႔ဒါေတြလုပ္ေနတာလား။အဲ့လိုျဖစ္ေအာင္ပဲ သူတို႔ပဲ ဖန္တီးေနတာလားလို႔ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္တယ္။ ဘာလို႔တုန္း အႀကိမ္ႀကိမ္တိုင္ၿပီးၿပီး အႀကိမ္ႀကိမ္ေျပာဆိုၿပီးၿပီ ဒါေပမဲ့ ဒါေတြအေရးမယူဘူးဆိုတာက သူတို႔ပဲေျမာက္ေပးေနတာလားလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဲ့လိုထင္ရတယ္။

ေမး။ ။ အဲ့ေတာ့ ဆရာအေနနဲ႔ဆုိရင္ ဆရာရဲ့သေဘာထားအရာဆိုရင္ ဒီလိုမ်ိဳးကိစၥေတြဟာ ဘယ္အတိုင္းအတာထိ ဆိုးက်ိဳးေတြျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ သံုးသပ္မိသလဲ။ ၿပီးရင္ ဒီကိစၥေတြကို ႏိုင္ငံေတာ္အေနနဲ႔ဆိုရင္ ဘယ္လိုမ်ိဳးေဆာင္ရြက္ေပးသင့္တယ္္လို႔ ဆရာ့အေနနဲ႔ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ေပးဖို႔ရွိပါသလဲ။

ေျဖ။ ။အဲ့ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီဟာေတြက ဘယ္လိုအေျခအေနလဲဆို ဒီ ကၽြန္ေတာ္ေျပာျပမယ္ မိထီၱလာၿမိဳ့မီးေလာင္သြားၿပီးေတာ့ ျပန္ၿပီးနလန္မထူေတာ့ဘူးဗ်ာ လာရွိဳးၿမိဳ့လဲနလန္မထူေတာ့ဘူး ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား အဲ့ေတာ့ ဒါမ်ိဳးေတြဟာ တိုင္းျပည္ကို ဆုတ္ယုတ္ၿပီးေတာ့က်မွ တိုင္းျပည္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေနာက္ျပန္ဆြဲတဲ့အေျခအေနထိ ေရာက္သြားႏိုင္တယ္။ဒါေတြက ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား ေနာက္ျပန္လွည့္ၿပီးေရာက္သြားႏိုင္တယ္။အဲ့တာမ်ိဳးေတြကို မျဖစ္ေစဖို႔အတြက္က ဒါမ်ိဳးေတြကို တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ကို မေစာ္ကားဖို႔ ဘာသာတစ္ခုနဲ႔တစ္ခုလြတ္လပ္ခြင့္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့က်မွ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အဲ..ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီ တစ္ေယာက္ယံုၾကည္တဲ့ ျမတ္ႏိုးတဲ့ဟာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေစာ္ကားဖို႔ေပါ့ဗ်ာ ေနာ္ ထိခိုက္ၿပီးမေရးဖို႔ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား တစ္ခ်ိဳ႕ဆိုရင္ စာေရးဆရာထင္လင္းဦးကိုလဲ သူတို႔ ဒီလိုလုပ္လိုက္တယ္ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား အဲ့ေတာ့ အဲ့လိုနာသလို တစ္ခ်ိဳ႕ဘာသာေတြမွာလဲ နာမွာပဲ အဲ့ေတာ့ အဲ့လိုနာတဲ့ဟာေတြကို ကိုယ္ခ်င္းစာနာၿပီးေတာ့ မွ်တစြာ အေရးယူဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္။ေနာ္။

Leave a Reply

