“Animism” ဆိုတာ ဘာမွန္း မသိ..၊ ဘာသေဘာလဲဆိုတာ နားမလည္..၊ ဆိုင္လား မဆိုင္လား မသိ..၊ သူတပါး ကိုးကြယ္ ယံုၾကည္မႈ ကို ေစာ္ကားခ်င္တာနဲ႕ ရမ္းသံုး..။ ဘာသာျပန္ ရမ္းျပန္ေတာ့ တိရိစာၦန္ဝါဒတဲ့..။
အျပစ္ တင္ခ်င္တဲ့ ဘာသာ နဲ႕ “Animism” နဲ႕ “ျပဒါးတလမ္း၊ သံတလမ္း” လားလားမွ မဆိုင္ဆိုတာလဲ မသိ..။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ဘဂၤလားေဒ႔ရွ္သံ႐ံုးေရွ႕တြင္ သံဃာေတာ္မ်ား ဆႏၵထုတ္ေဖာ္စဥ္ ကိုင္ေဆာင္ထားသည့္ ပိုစတာ
ကိုယ္ ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ဘာသာ ရဲ႕ အခြဲေတြ နဲ႕ သေဘာ၊ လုပ္နည္း၊ လုပ္ဟန္၊ ဓေလ့ ထံုတမ္း တခ်ိဳ႕ မွာ “Animism” သေဘာ ပါတယ္ ဆိုတာလည္း ဘာသာ ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ လို႕ ခံယူထားေပမယ့္ နားမလည္..။
“စိတ္ နဲ႕ ငါ နဲ႕ ညစ္ တယ္” လို႕ပဲ ဆိုရေတာ့မယ္..။
ဒီလို ေသာက္တလြဲ ေတြခ်ည္းပဲ လုိက္ေျဖရွင္း ေနရသလို ျဖစ္ေနတယ္..။
ဒါက “Animism” ရဲ႕ အက်ဥ္းခ်ဳပ္..။
“Animism” သေဘာ မွာ လူ၊ တိရိစာၦန္၊ သတၱ ေလာက၊ ကမၻာ့ ပထဝီ ေျမႀကီး၊ ေရ၊ ေျမ၊ ေတာေတာင္ သဘာဝ ျဖစ္စဥ္ အားလံုးမွာ ရုပ္/နမ္ မခြဲဘဲ (spiritual ေရာ physical ႏွစ္မ်ိဳးလံုးမွာ) ဝိညဥ္ တည္ရွိ ႏိုင္တယ္..။ ဒီလို ဝိညဥ္ က ဝတၳဳ ပစၥည္း တိုင္း မွာ တည္ရွိၿပီး တည္ရွိမႈ ျဖစ္စဥ္ကို ခ်ဳပ္ထိန္းႏိုင္တယ္..၊ လူသား ဘဝ နဲ႕ ျဖစ္စဥ္ ေတြကို လႊမ္းမိုးႏိုင္တယ္ လို႕ ယံုၾကည္တာမ်ိဳးဟာ “Animism” သေဘာ ျဖစ္တယ္..။
ဒီလို သေဘာ၊ အယူ နဲ႕ ဆက္စပ္တဲ့ သေဘာထား၊ ျဖစ္ရပ္ ေတြကို ရွင္တို ဘာသာ၊ ဟိႏၵိဴ ဘာသာ၊ ဗုဒၶဘာသာ၊ ဂ်ိန္းဘာသာ ေတြမွာလည္း ေတြ႕ႏိုင္တယ္..။
တကယ္ေတာ့ “Animism” သေဘာက ကမၻာဦး ေရွး လူသားေတြ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ ဘာသာတရား ကို စတင္ လိုအပ္၊ ဖန္တီး လာတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္တယ္..။ သဘာဝ တရား နဲ႕ ေနစဥ္ ဘဝ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းမႈေတြကို ရင္ဆိုင္ ေျဖရွင္းရာမွာ တခုခုကို ယံုၾကည္ဖို႕ လိုလာတယ္..။ တခုခုကို အားကိုးရာရွာဖို႕လိုလာတယ္..။ ဒါေၾကာင့္ ေတာင္အႀကီးႀကီး (သို႕) ေက်ာက္တံုးအႀကီးႀကီး (သို႕) ေနမင္း စတဲ့ အရာဝတၳဳ တခုခု မွာ မျမင္ႏိုင္တဲ့ (တန္ခိုးလည္းရွိတဲ့) တစံုတရာ ရွိတယ္..။ သူက ေန႕စဥ္ လူသားဘဝ ကို တခုခု လႊမ္းမိုးတယ္ လို႕ ယံုၾကည္လာတယ္..။ ဒါေၾကာင့္ သူ႕ကို ပူေဇာ္တယ္..။ သူ႕ရဲ႕ အေစာင့္အေရွာက္ကို ခံယူတယ္.. စတဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္တယ္..။
ဒါဟာ အလြယ္ေျပာရရင္ ဘာသာတရား၊ ကိုးကြယ္ ယံုၾကည္မႈေတြ စေပၚလာတဲ့ အဆင့္လို႕ ဆိုႏိုင္တယ္..။
ဒီသေဘာဟာ ကမၻာ့ ေရွးေဟာင္းလူ႕အဖြဲ႕အစည္းတိုင္းမွာ ရွိတယ္…။ ဌာေန အေမရိကန္ ေတြရဲ႕ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ ေတြ ဆိုရင္ “Animism” လို႕ ေျပာလို႕ ရတယ္..။ ခုအခ်ိန္ ထိ “Animism” ကို အမ်ားစု က်င့္သံုးေနၾကတဲ့ အထဲက ကိုယ္နဲ႕ နီးစပ္တဲ့…၊ ျမင္သာတဲ့ ႏိုင္ငံ ျပရရင္ အာဆီယံ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံ ျဖစ္တဲ့ လာအိုး(စ္) ကို ျပရမယ္..။ သူ႕ဆီမွာ ဆိုရင္ ဗုဒၶဘာသာ ၿပီးရင္ ဒုတိယ အမ်ားဆံုးက “Animism” လို႕ ဆိုႏိုင္တယ္..။
နိဂံုးခ်ဳပ္ရရင္.. အေမွာင္တကာ အေမွာင္မွာ အဝိဇၨာ အေမွာင္ က အႀကီးဆံုးပါ..။ အဝိဇၨာ “မသိမႈ” က ေလာကမွာ အဆိုးဆံုးပဲ..။ “မသိမႈ” ကို “သိမႈ” ျဖစ္ေစတဲ့ ပညာ မ်က္စိ ကန္းရင္ ဘာဆို ဘာမွ မျမင္ႏိုင္ေတာ့ဘူး..။ အက်ိဳးအေၾကာင္း မစဥ္းစားတတ္ေတာ့ဘူး..။ အဲ့လို ျဖစ္ရင္ လုပ္တဲ့ အလုပ္၊ က်င့္တဲ့ အက်င့္၊ ယူတဲ့ အယူ ကလည္း မမွန္ေတာ့ဘူး..။
အားလံုး “အဝိဇၨာ အေမွာင္” ဖယ္ရွားႏိုင္ၿပီး “ပညာ အလင္း” ရပါေစ..။
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
၀၆ ၊ ေအာက္တိုဘာ ၊ ၂၀၁၂
ေဆာင္းပါးတိုကို ေဆာင္းပါးရွင္း ျငိမ္းခ်မ္းေအးရဲ႕ FB စာမ်က္ႏွာမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
Animism (FROM WIKIPEDIA) (from Latin anima “soul, life“)[1] is a set of beliefs based on the existence of non-human “spiritual beings” or similar kinds of embodied principles.[2]
Animism encompasses the beliefs that there is no separation between the spiritual and physical (or material) world, and souls or spirits exist, not only in humans, but also in all other animals, plants, rocks, geographic features such as mountains or rivers, or other entities of the natural environment.[3] Animism may further attribute souls to abstract concepts such as words, true names, or metaphors in mythology. Examples of Animism can be found in forms of Shinto, Serer, Hinduism, Buddhism, Jainism, Pantheism, Paganism, and Neopaganism.
Throughout European history, philosophers such as Aristotle and Thomas Aquinas, among others, contemplated the possibility that souls exist in animals, plants, and people; however, the currently accepted definition of animism was only developed in the 19th century by Sir Edward Tylor, who created it as “one of anthropology‘s earliest concepts, if not the first”.[4]
According to the anthropologist Tim Ingold, animism shares similarities to totemism but differs in its focus on individual spirit beings which help to perpetuate life, whereas totemism more typically holds that there is a primary source, such as the land itself or the ancestors, who provide the basis to life. Certain indigenous religious groups such as the Australian Aborigines are more typically totemic, whereas others like the Inuit are more typically animistic in their worldview.
Tags: Animism, Australia, Buddhism, Hinduism, Jainism, Paganism, Pantheism, Shinto
October 6, 2012 at 2:11 pm |
Sai Mg Mg ဒီေလာက္ေတာင္ဘဲ ညံ့ၾကသလားဗ်ာ ။ ရွက္ေတာင္႐ွက္မိပါတယ္
Nur Islam အဓိက ကေတာ့စာမတတ္လို့ပဲဗ်ာ့ နာလည္ေပးလိုက္ပါ စာမတတ္တဲ့လူေတြကို သူမ်ားေတြၾကည့္ႃပီဘယ္ေလာက္ေတာင္ကဲ့ရဲ့မလဲဆိုတာမစဉ္းမိဘူးနဲ႔တူတယ္
Sai Mg Mg ဟုတ္ပါ့ စြမ္းအားရွင္ ဆိုတာကို အသံုးခ်သလိုေပါ့
October 6, 2012 at 2:13 pm |
ေဇယ်ာသူ MMM
အခုတေလာ ကၽြန္မလည္း စာမေရးျဖစ္ပဲ စာေတြပဲဖတ္ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီရက္ပိုင္းမွာ ထူးထူးျခားျခား သတိထား ဖတ္မိေနတာက ဘဂၤလားေဒ့႐ွ္ႏိုင္ငံမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြကုိ မီး႐ႈိ႕တဲ့သတင္းကစထြက္ေပၚလာကတည္းက အခုေနာက္ဆုံး အေျခအေနထိကုိ ဆက္တိုက္ဖတ္ျဖစ္ေနတယ္။
ကၽြန္မကေတာ့ ဘယ္လူမ်ဳိး၊ ဘယ္ဘာသာ၀င္ကပဲျဖစ္ျဖစ္ အၾကမ္းဖက္လုပ္ရပ္လုပ္တာမ်ဳိးကုိ မႏွစ္သက္ပါဘူး။
ဘဂၤလားေဒရွ္ ႏိုင္ငံ သတင္းႏွင့္ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ၾကီး ကန္႕ကြက္ ဆႏၵျပေနစဥ္။ (ဓါတ္ပံု- Star)
“ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏုိင္ငံ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးက မိမိတုိ႔ အစိုးရ အဖြဲ႕သည္ ႏုိင္ငံအတြင္းရွိ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားကို အကာအကြယ္ ေပးသြားမည္ဟု အတည္ျပဳ ေျပာၾကားလုိက္သည္။ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ရွိတ္ခ္ခီနာ အစိုးရသည္ ႏုိင္ငံအတြင္းရွိ လူနည္းစုျဖစ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအေပၚ ပစ္မွတ္ထား တိုက္ခုိက္ခဲ့သည့္ အစၥလာမ္မစ္ အစြန္းေရာက္ ဝါဒီမ်ားကို တိုက္ရိုက္ ေဝဖန္မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏုိင္ငံ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးက မိမိတုိ႔ အစိုးရ အဖြဲ႕သည္ ႏုိင္ငံအတြင္းရွိ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားကို အကာအကြယ္ ေပးသြားမည္ဟု အတည္ျပဳ ေျပာၾကားလုိက္သည္။ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ရွိတ္ခ္ဟဆီနာ အစိုးရသည္ ႏုိင္ငံအတြင္းရွိ လူနည္းစုျဖစ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအေပၚ ပစ္မွတ္ထား တိုက္ခုိက္ခဲ့သည့္ အစၥလာမ္မစ္ အစြန္းေရာက္ ဝါဒီမ်ားကို တိုက္ရိုက္ ေဝဖန္မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ေတာင္ပိုင္းတြင္ အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္မ်ားက ဗုဒၶဘာသာ ဘုရားေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္မ်ားကို မီးရိႈ႕ဖ်က္ဆီးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့မႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မိမိတို႔ ရႈတ္ခ်ေၾကာင္း ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီး မိုေဟဒင္ ခန္အလမ္ဂီက သတင္းေထာက္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုစဥ္ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားသြားခဲ့သည္။”
“အတိုက္အခံ ပါတီ၏ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္သူ ခါလီဒါဇီရာကမူ အစိုးရသည္ လူနည္းစု ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားကို အကာအကြယ္ေပးရန္ ပ်က္ကြက္ခဲ့ေၾကာင္း စြပ္စြဲသြားသည္။ သူမက အစိုးရအေနျဖင့္ ယခုကိစၥကို အျမတ္ထုတ္ကာ အတိုက္အခံ အင္အားစုမ်ားကို ၿဖိဳခြဲရန္ ရည္ရြယ္ထားေၾကာင္း အျပစ္ဖုိ႔ခဲ့သည္။ “သိပ္ေကာင္းတဲ့ အစီအစဥ္ တစ္ခုပါပဲ။ ျဖစ္ရပ္အားလံုးရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ ရည္ရြယ္ခ်က္ မေကာင္းတဲ့ လံႈ႕ေဆာ္မႈေတြ ရွိေနပါတယ္”ဟု ဇီရာက ဆိုသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ နယ္နိမိတ္ ထိစပ္ေနေသာ ေနရာေဒသ တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ယခုအခါ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ အစိုးရက လူအမ်ား စုရံုးမႈကို ပိတ္ပင္တားဆီးထားၿပီ ျဖစ္သည္။”
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္တြင္ ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္သူ အေရအတြက္မွာ ႏုိင္ငံလူဦးေရ၏ (၁)ရာခုိင္ႏႈန္း ဝန္းက်င္သာ ရွိၿပီး ယခင္ကမူ မတူညီေသာ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ ႏွစ္ခုၾကား အမ်ားအားျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေနထုိင္ခဲ့ၾကသည္။ တနလၤာေန႔ကလည္း ရြက္ဖ်င္တဲမ်ားျဖင့္ ယာယီေနထုိင္ေနရေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအား အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္ မိသားစုမ်ားက အစားအေသာက္မ်ား လာေရာက္ ကူညီ လွဴဒါန္းခဲ့သလို အိုးမဲ့အိမ္မဲ့ ျဖစ္သြားသည့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အခ်ို႕ကို အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္မ်ား၏ ေနအိမ္ေဘးတြင္ ယာယီအခန္းမ်ား ေဆာက္လုပ္ေပးကာ ေနထိုင္ေနေစေၾကာင္း သတင္းမ်ားက ေဖာ္ျပသြားသည္။
ေနာက္သတင္းတပုဒ္မွာ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားကုိ အကာအကြယ္ေပးမည္ဟု ဘဂၤလားေဒ့႐ွ္ဝန္ႀကီး ေျပာၾကားသြားတဲ့သတင္းကုိ ဖတ္ရေတာ့ ဘဂၤလားေဒ့႐ွ္အစုိးရရဲ႕ ကိုင္တြယ္ေျဖ႐ွင္းပုံကုိ ေလးစားမိတယ္။ ေတာင္ကုတ္မွာ အျပစ္မဲ့ ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ (၁၀) ေယာက္ လူမဆန္တဲ့ နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ေနခင္းေၾကာင္ေတာင္ၾကီး မင္းမဲ့စရိုက္ဆန္ဆန္ ရိုက္သတ္ခံရတံုးက ဘယ္တာဝန္ရိွသူ တစ္ဦးမွ ဝမ္းနည္းေၾကာင္း တရားဝင္မေျပာခဲ့ဘူး။ လူနည္းစုကို ကာကြယ္မယ္ဆိုတဲ့ အသံ မထြက္ခဲ့ဘူး။ ျမန္မာအမ်ားစုရဲ႕ စာနာေဖးမမႈအစား ဆိုရွယ္ မီဒီယာေတြမွာ အဆဲသံေတြ မိုးမႊန္ေနခဲ့တယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ျမန္မာႏိုင္ငံ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥရပ္ဟာ အခုဆုိရင္ ၄-လအထိ ၾကာျမင့္လာၿပီျဖစ္ေပမယ့္ ဘာတစ္ခုမွ ေရေရရာရာ မထြက္ေပၚလာခဲ့ပါဘူး။ ဒီၾကားထဲ ကုိယ္ခ်င္းစာေမတၱာတရားႀကီးမားပါတယ္ဆုိတဲ့ ျမန္မာအမ်ား(အမ်ားစု)က ဘာမသိညာမသိ ရခိုင္က အေျခအေနေတြကုိ ေသခ်ာမသိပဲ မ်က္ကန္းမ်ဳိးခ်စ္ေတြအျဖစ္ တုိးပြားလာခဲ့ၾကတယ္။ တကယ္တမ္း ရခိုင္မွာျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနေတြဟာ Media ေတြရဲ႕ တဘက္သတ္ဆန္လြန္းတာေတြေၾကာင့္ ျပႆနာေတြပုိႀကီးလာခဲ့တယ္။
တကယ္တမ္းေတာ့ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥရပ္ကုိ ကၽြန္မတုိ႔အေ၀းကေနသူေတြက ဘာကုိမွေရေရရာရာ မသိၾကတာပါ။ ရခိုင္ကျပန္လာသူေတြကုိ သူတုိ႔အေတြ႕အႀကံဳေတြကုိ ကၽြန္မေမးၾကည့္ေတာ့ ဖ်က္ဆီးခံရတဲ့ ဗလီေတြလည္း႐ွိပါတယ္။ မြတ္စလင္မ္အမ်ားစုက ပုိၿပီးဒုကၡေရာက္ေနၾကရပါတယ္။ ကဲ … ဒီလုိျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနေတြကုိ က်န္တဲ့ျမန္မာျပည္သူျပည္သားေတြ ဘာေၾကာင့္ျမင္ေအာင္ မၾကည့္တတ္ၾကတာလဲ။ မျမင္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနၾကတာလဲ။ ခုိး၀င္လာတဲ့ ဘဂၤါလီေတြလုိ႔ပဲ ဘာေၾကာင့္ တထစ္ခ် စြတ္စြဲေနၾကတာလဲ။ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ဘုိးဘြားစဥ္ဆက္ ေနထိုင္လာၾကတဲ့ မြတ္စလင္မ္ေတြ ႐ွိေနတယ္ဆုိတာကုိ ဘာလုိ႔လက္မခံၾကတာလဲ။ ေျမၿမိဳလုိ႔လူမ်ဳိးမျပဳတ္၊ လူၿမိဳမွ လူမ်ဳိးျပဳတ္မယ္ ဆုိတဲ့စကားကုိ လက္ကိုင္ထားၿပီး လူသားခ်င္းစာနာမႈကုိ ဘာလုိ႔မ်က္ကြယ္ျပဳၾကတာလဲ။ ဒါက ရခိုင္ျပည္နယ္မွာျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကိစၥရပ္ပါ။ အခု ဘဂၤလားေဒ့႐ွ္မွာ ျဖစ္သြားတဲ့ကိစၥရပ္ဟာလည္း ရခိုင္ကိစၥနဲ႔ေျပာင္းျပန္ အခ်ဳိးက်ေနတယ္လုိ႔ ကၽြန္မသုံးသပ္မိတယ္။ ဒီလုိအေျခအေနမွာ ဘဂၤလားေဒ့႐ွ္ အစုိးရနဲ႔ ျပည္သူေတြက ဘယ္လုိတုန္႔ျပန္ေျဖ႐ွင္းေနၾကသလဲ။ ကၽြန္မတုိ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ ကြာျခားခ်က္ကေတာ့ သိသိသာသာႀကီးကုိ ျမင္လိုက္ရပါတယ္။ ေမတၱာတရား ႀကီးမား ပါတယ္ဆုိတဲ့ ျမန္မာတုိ႔ရဲ႕ ေမတၱာတရားေတြ ဘယ္မွာလဲ။
ကဲ – အဓိကေျပာခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာကုိ ဆက္ေျပာပါ့မယ္။
အဲဒါေတြကုိေတြ႕ေတာ့ ကၽြန္မ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ရီခ်င္တယ္။ ကုိယ့္အမိျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ကုိယ့္လူအမ်ားစုက လူနည္းစုကုိ အႏိုင္ထက္စီးနင္းလုပ္ေနတာကုိ တစ္ျခားသူေတြက ေျပာေတာ့ ဟုိလူ႔ကန္႔ကြက္၊ ဒီလူကန္႔ကြက္နဲ႔ လုပ္လုိလုပ္။ အမ်ဳိးခ်စ္ေနရင္ ေခၚသြားၾကဆုိၿပီးေတာ့ေတာင္ ေျပာလိုက္ၾကေသးတယ္။ ထားပါေတာ့။ ‘ဂ်ဴးမား၊ မရမာႀကီးမ်ားသင္တုိ႔ႏွင့္ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ထပ္တူ႐ွိပါသည္။’ ‘လူနည္းစုတုိ႔၏ အခြင့္အေရးကုိ ေလးစားပါ’တဲ့ တကယ္ေကာင္းတဲ့ ေဖးမမႈေလးပါပဲ။ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ကၽြန္မလည္း ကုိယ့္အမိျမန္မာႏိုင္ငံကုိ ထိပါးေစာ္ကားလာရင္ အားလုံးနဲ႔တစ္သားတည္း အဲလုိပဲ ႐ွိမွာပါပဲ။ မေကာင္းမႈလုပ္ရင္ ၀ဋ္ဆုိတာလည္တတ္တယ္၊ သံသရာရဟတ္ တပတ္လည္တတ္တယ္ဆုိတာကုိ ကၽြန္မတုိ႔ လုံး၀မေမ့သင့္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ကုိယ့္ကုိ ထိေတာ့ နာတတ္ၾကသလုိ “ေၾသာ္ သူတုိ႔မွာလည္း ……….” ဆုိတဲ့ ကုိယ္ခ်င္းစာစိတ္ေလး႐ွိခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ………………………. ။
http://news.mmsy.info/news/6191