၈၈ ေခါင္းေဆာင္ ကိုျမေအး တို့အဖြဲ့ႏွင့္ေတြ့ဆံုခဲ့ျခင္း-Racist ဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္း

Source: Maungmaung Skw

၂၁/၂/၂၀၁၃ ရက္ေန့က ကိုျမေအး အပါအဝင္ ၈၈ ေခါင္းေဆာင္ ေလးဦးနဲ့ မႏၱေလးက Edu Zone မွာေတြ့ဆံုျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ေတြ့ဆံုဖို့လာပါလို့ ဖိတ္ၾကားခံရလို့သြားလိုက္တာပါ။
ဘာအေၾကာင္းေတြ ေျပာၾကမယ္ ေဆြးေႏြးၾကမယ္ဆိုတာ မသိခဲ့ပါဘူး။
ညေနခင္း ဘုရားဝတ္ျပဳခ်ိန္နဲ့တိုက္ဆိုင္ေနလို့ အခန္းအနားကို ၁၅မိနစ္ေလာက္ ေနာက္က်ၿပီးမွေရာက္သြားေတာ့ အခန္းအနားစတင္ၿပီး ကိုျမေအးစကားေျပာေနလို့ အခန္းအနားဟာ ဘာေခါင္းစဥ္နဲ့ ျပဳလုပ္တယ္ဆိုတာ မသိခဲ့ပါဘူး။


ဒါေပမဲ့ ကိုျမေအးေျပာေနတဲ့စကားအရေတာ့ လက္ရွိျဖစ္ေနတဲ့ နိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းမွာ လူမ်ားစု ဗုဒၶဘာသာ ဝင္မ်ားက လူနဲစု အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ားအေပၚ အထင္အျမင္လြဲမွားေနမႈမ်ားကို ေျဖေဖ်ာက္-ပေပ်ာက္ေစဖို့- အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြ ဘာလုပ္သင့္တယ္ဆိုတာကို လာေရာက္ေဆြးေႏြးတာလို့ ကၽြန္ေတာ္သေဘာေပါက္မိပါတယ္။
ကိုျမေအးနဲ့အတူ အျခား ဗုဒၶဘာသာဝင္ ၈၈ ေခါင္းေဆာင္သံုးေယာက္ကလည္း သူတို့ရဲ့အျမင္ေတြကို ဝင္ေရာက္ ေဆြးေႏြးတင္ျပၾကပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ အခန္းအနားကိုတက္ေရာက္လာသူမ်ားမွလည္း ရႈေဒါင့္ေပါင္းစံုမွ ဝင္ေရာက္ေဆြးေႏြးၾကပါတယ္။ ေျပာခဲ့ ဆိုခဲ့ၾကတဲ့ အသံဖိုင္ေတြရွိေပမဲ့ အေသးစိတ္ကိုေရးျပမေနေတာ့ပါဘူး။


အဲ့ဒီအခန္းအနားမွာ ကၽြန္ေတာ္ပတ္သက္ခဲ့တာေလးေတြကိုပဲ တင္ျပလိုပါတယ္။
အထက္မွာ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပခဲ့သလိုပဲ လူနဲစုေတြက လူမ်ားစု အျမင္ၾကည္လင္ စိတ္တိုင္းက်ေအာင္ ဘယ္လိုေနသင့္ထိုင္သင့္တယ္ဆိုတာကို ေဆြးေႏြးၾကတဲ့ပြဲပါ။
ကိုျမေအးကေျပာတယ္-ဗလီေတြထဲမွာ ေျမေအာက္ခန္းေတြနဲ့ စစ္စခန္းေတြရွိတယ္ ဆိုတဲ့ စြတ္စြဲေျပာဆိုခံေနရ တာေတြကို ကၽြန္ေတာ္တု့ိဘက္က ရွင္းလင္းရမယ္တဲ့။
မလိုအပ္ပါဘူးခင္ဗ်ာ-အခုစြတ္စြဲေျပာဆိုသလို ဗလီထဲမွာ ေျမေအာက္ခန္းေတြနဲ့ စစ္စခန္းေတြလို တည္ေဆာက္ မထားဘူးဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသိၾကပါတယ္။

ဗလီေတြကိုေဆာက္လုပ္တဲ့အခ်ိန္ ျပင္ဆင္တဲ့ အခ်ိန္ ေၾကြျပားကပ္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ လက္သမား ပန္းရံ ေတြနဲ့ပဲ လုပ္ၾကကိုင္ၾက ျပင္ၾကဆင္ၾကတာပါ။
သူတို့တေတြ ဗလီထဲမွာ ေနရာအႏွံ့ သြားလာျမင္ေတြ့ေနတာပဲ-ဘာရွိတယ္ဘာမရွိဘူးဆိုတာ လူတိုင္းသိႏိႈင္တဲ့ကိစၥတခု ပါ- သာသနာေရးဦးစီးဌာနကလူေတြ-စည္ပင္သာယာကလူေတြ-ရပ္ကြက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႈးရံုးကလူေတြ-ရဲတပ္ဖြဲ့ဝင္ေတြ အားလံုး ဗလီထဲမွာဘာရွိတယ္ ဘာမရွိဘူးသိၾကပါတယ္။
ဒီကေန့ ဗလီေတြမွာ ေျမေအာက္ခန္းေတြ စစ္စခန္းလိုပံုစံမ်ိဳးေဆာက္ထားတယ္တို့-စစ္သင္တန္းေပးတယ္တို့ ေျပာေနတာေတြဟာ မဟုတ္တမ္းတရား စြတ္စြဲေျပာဆိုမႈသက္သက္သာျဖစ္တယ္ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။
ဒီလိုမဟုတ္မမွန္ စြတ္စြဲေျပာဆိုေနတဲ့ အေျခအျမစ္မရွိတဲ့ စကားမ်ိဳးကို အေရးအရာထားၿပီးေျဖရွင္းေနဖို့ လိုအပ္ ပါသလား။မလိုအပ္ပါဘူး။သက္ဆိုင္ရာတာဝန္ရွိသူမ်ား- အေျခခံဥပေဒကို ကာကြယ္ေစာင့္ရွာက္ပါမယ္လို့ သစၥာဆိုထား သူမ်ား ရွင္းၾကပါေစ။လိုအပ္ရင္ စြတ္စြဲေျပာဆိုသူေတြကိုပါေခၚယူၿပီး ႀကိဳက္တဲ့ဗလီထဲကို ဝင္ေရာက္စစ္ေဆးနိုင္တာပဲ။
ကၽြန္ေတာ္တို့က ဘယ္သူ့ကိုေခၚရွင္းျပေနစရာလိုမလဲ- ကၽြန္ေတာ္တို့က ေခၚယူရွင္းျပေတာ့လဲ တရားဝင္မွာလား။
ေနာက္တခု ကိုျမေအးအဓိက ေဇာင္းေပးေျပာဆိုသြားတာက မြတ္စလင္မ္အမ်ိဳးသမီးမ်ား ေခါင္းမီးျခံဳျခင္း နဲ့ အမ်ိဳးသားမ်ား အက်ီရွည္ဝတ္ျခင္း မုတ္ဆိပ္ထားျခင္းေတြဟာ ျမန္မာ့ဝတ္စားဆင္ယင္ပံုေတြနဲ့ကြဲျပားေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေတြဟာ လူမ်ားစုဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ စိတ္တိုင္းမက်စရာ- အထင္အျမင္လြဲမွားစရာေတြ ျဖစ္ေနလို့ ျမန္မာျပည္ မွာေနရင္ ျမန္မာလိုပဲ ဝတ္စားသင့္တယ္-လို့တင္ျပသြားပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ အဲ့ဒီအခ္းအနားကိုတက္ေရာက္လာတဲ့ အစၥလာမ္ သာသနာ့ပညာရွင္လူငယ္ မြဖ္သီအြမ္မာရ္ ရဲ့ ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားတဲ့ အလြန္သဘာဝက်တဲ့ ေဆြေႏြးခ်က္ကေလးတင္ျပလိုပါတယ္။
“ကၽြန္ေတာ္တို့ အစၥလာမ္ဘာသာမွာ သီးျခားဝတ္စံုဆိုတာ မရွိပါဘူး-သီးျခားဝတ္စားရမယ္လို့ သတ္မွတ္ထားတာ လဲ မရွိပါဘူး-သို့ေသာ္လဲ ကၽြန္ေတာ္တို့ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို့သာသနာရဲ့ ဦးစီးေရွ့ေဆာင္ မဟာတမန္ေတာ္ျမတ္ကို ခ်စ္ခင္မႈ ေလးစားမႈ ၾကည္ညိုမႈေတြေၾကာင့္ မဟာတမန္ေတာ္ရဲ့ ဝတ္စားဆင္ယင္ပံုကို အတုခုိုး ဝတ္ဆင္ၾကပါတယ္။ တရားေတာ္ကသတ္မွတ္ျပဌာန္းခ်က္အရ မုတ္ဆိပ္ထားၾကပါတယ္။ဒီအက်ီရွည္ဟာ အိႏိၵယအမ်ိဳးသားေတြဝတ္တဲ့ပံုစံနဲ့သာ တစ္ထပ္ထဲတူေန တာ မဟုတ္ပါဘူး-ေရွးေဟာင္းတရုတ္လူမ်ိဳးမ်ားဝတ္ဆင္ေလ့ရွိၾကတဲ့ အက်ီနဲ့လဲတူပါတယ္- ဒီအက်ီဟာ မဝတ္မေနရ ျပဌာန္းခ်က္မဟုတ္ဘဲ ဖြဲ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကေပးအပ္ထားတဲ့ လြတ္လပ္မႈအရ ကၽြန္ေတာ္တို့ ဝတ္ဆင္ၾကတာ မွန္ေပမဲ့- ကၽြန္ေတာ္တခုေမးလိုပါတယ္-လူမ်ားစုနဲ့ေျပေျပလည္လည္ရွိဖို့အတြက္-ျပသနာရွာေနတာေတြ-စြတ္စြဲေျပာဆိုေနတာေတြ-ရန္ရွာေနတာေတြၿပီးသြားမယ္ဆိုရင္ ဒီအက်ီေတြ ကၽြန္ေတာ္တို့ စြန့္လႊတ္ပစ္လိုက္ပါ့မယ္- အစိုးရက အက်ီရွည္ မဝတ္ရလို့ အမိန့္ေပးလိုက္ပါ-ႏိုင္ငံေတာ္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့အစိုးရရဲ့ အမိန့္ကိုနာခံဖို့က ကၽြန္ေတာ္တို့ သာသနာကသြန္သင္ထား ၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္” -လို့သေဘာရတဲ့ စကားေတြေျပာသြားခဲ့ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ့ေတာ့ အထက္ကေျပာသြားတဲ့ သာသနာ့ပညာရွင္ ညီငယ္ရဲ့စကားကို အၾကြင္းမဲ့ေထာက္ခံ တယ္။
ျမန္မာနိုင္ငံမွာ စစ္အစိုးရဟာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တိုင္းသူျပည္သားအားလံုးကို ဖိႏွိပ္ထားခဲ့တယ္။ဒီအထဲမွာ လူနဲစု အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြဟာ အထူးႏွိပ္ကြပ္ျခင္းခံခဲ့ၾကရတယ္။
လူတိုင္းရဲ့ရင္ထဲမွာ စစ္အစိုးရကို မခံျခင္တဲ့စိတ္-မေက်နပ္တဲ့စိတ္-ေတာ္လွန္လိုတဲ့စိတ္-ပုန္ကန္လိုတဲ့စိတ္ေတြ ရွိၾကတယ္။၈၈ အေရးအခင္းႀကီးက သက္ေသပဲ-နိုင္ငံနဲ့တဝွမ္း လူမ်ိဳးစံု ဘာသာေပါင္းစံု ဟာ စစ္အစိုးရကို ရတတ္သမွ် နည္းေပါင္းစံုနဲ့ ေတာ္လွန္ေရး ဆန့္က်င္ေရး ပုန္ကန္ေရးေတြလုပ္ခဲ့ၾကတယ္။အျပင္းအထန္ ႏွိပ္ကြပ္ျခင္းကိုတျပည္လံုး ခံခဲ့ၾကရတယ္-
အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ေတာ္လွန္ေရးမလုပ္နိုင္တဲ့သူေတြ-မလုပ္ရဲတဲ့သူေတြက သူတို့ရဲ့ စစ္အစိုးရ အေပၚဆန့္က်င္မႈကို မိမိတို့နဲ့ သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာေရးကိုေလးစားလိုက္နာျခင္းေတြနဲ့ျပၾကတယ္။ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ ဘုရားတရားဘက္ပိုလိုက္စားလာၾကသလို အခ်ိဳ့သာသနာ့ေဘာင္ဝင္ၿပီး သဃၤန္းစီးသြားၾကတယ္။ ထိုနည္းတူစြာပဲ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြ ဘာသာေရးဘက္ကို ပိုခ်ဥ္းကပ္သြားၾကတယ္- အက်ီရွည္ေတြဝတ္လာၾကတယ္-ဘာသာေရး အရ မုတ္ဆိပ္ေတြထားလာၾကတယ္။အဓိက ျမစ္ဖ်ားခံလာတာကေတာ့ စစ္အစိုးရဆန့္က်င္ေရးစိတ္ကျဖစ္လာတာေတြပဲ- ဒီဘက္ေခတ္မွာေရာက္ေတာ့ အျမင္ေတြေစာင္းၿပီး အျပစ္တင္စရာေတြျဖစ္သြားတာကေတာ့ ဝမ္းနည္းစရာပါ။
ေနာက္တခုရွိတာက စစ္အစိုးရလက္ထက္မွာ တိုက္ပံုအက်ီဝတ္တဲ့ ျမန္မာလိုေနတဲ့ အစၥလာမ္ဘာသာေရးအဖြဲ့ အစည္းေတြ ဘာလႈတ္ရွားမႈမွ ခြင့္မျပဳခဲ့ဘူး။အ့ံၾသစရာေကာင္းတာက အက်ီရွည္ဝတ္ၿပီး မုတ္ဆိပ္ထားၿပီး လႈတ္ရွားတဲ့ အဖြဲ့အစည္းကိုေတာ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြအမ်ားႀကီးေပးခဲ့တာ ထင္ထင္ရွားရွားေတြခဲ့ရတယ္။
တိတိက်က်ေျပာရရင္ တဗလိဂ္ လို့ေခၚတဲ့ အပတ္စဥ္-လစဥ္-ႏွစ္စဥ္ ခရီးထြက္ၿပီး သာသနာေရးက်င့္ႀကံတဲ့ အဖြဲ့ ကို အထူးအခြင့္အေရးတြေပးခဲ့တယ္။
ႀကိဳက္တာလုပ္ၾက-တိုင္းနဲ့ျပည္နယ္ ႀကိဳက္တဲ့ေနရာမွာ အခန္းအနားေတြလုပ္ၾက-လူတစ္သိန္း ႏွစ္သိန္း စုခ်င္တယ္-စုၾက။ခရီးေတြသြားနိုင္ဖို့ ရထားလက္မွတ္ေတြကို ပါမစ္ေတြနဲ့ အစုလိုက္ အၿပံဳလိုက္ေရာင္းေပးတယ္-က်န္ တဲ့ ပံုမွန္ ေန့စဥ္ခရီးသြားတဲ့လူေတြဒုကၡေရာက္ၾကတယ္-ေရာက္ၾက။
ၿပီးေတာ့မွ ေတြ့လား ဒီကုလားေတြေၾကာင့္မင္းတို့ဒုကၡေရာက္ရတာ-ကုလားေတြဘယ္လိုအခြင့္အေရး ယူသလဲ ၾကည့္-ျမန္မာျပည္ကို ဒီလိုကုလားေတြ အမ်ားႀကီးေရာက္လာၿပီး-ကုလားျပည္ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္-ဆိုတဲ့စကားေတြနဲ့ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒကို မွားယြင္းတဲ့အျမင္ေတြ-အေတြးေတြဝင္သြားေအာင္ ႏိႈးဆြေပးခဲ့တယ္။
ဒါကို အဲ့ဒီအဖြဲ့ကလူေတြကလဲ နားမလည္ၾကဘူး မသိတတ္ၾကဘူး မျမင္ၾကဘူး-ေတြ့တယ္မဟုတ္လား ငါတို့လုပ္ရပ္-ငါတို့လမ္းစဥ္မွန္ကန္လို့ စစ္အစိုးရကေတာင္ ခြင့္ျပဳရတယ္ ဆိုၿပီးစိတ္ႀကီးဝင္ကုန္ၾကတယ္။
စစ္အစိုးရက ျမန္မာျပည္သူျပည္သားအခ်င္းခ်င္း အိုးမဲသုပ္ ေသြးခြဲေနတာကို မျမင္ၾကဘူး။
အဲ့ဒီအဖြဲ့ဝင္ေတြဟာ က်န္တဲ့ဘာသာဝင္ေတြကိုမဆိုထားနဲ့အစၥလာမ္ဘာသာဝင္အခ်င္းခ်င္းနဲ့ေတာင္ အေနအထိုင္ အေျပာအဆို ဝတ္ပံုစားပံုေတြ ကြာဟကုန္တယ္။
သူတို့အဖြဲ့ကလြဲၿပီးေတာ့ က်န္တဲ့အစၥလာမ္ဘာသာေရးအဖြဲ့အစည္းေတြ လႈတ္ရွားမႈလုပ္ခြင့္မေပးေတာ့-လူ့သေဘာသဘာဝအရ လႈတ္ရွားပိုင္ခြင့္ရွိတဲ့ အဖြဲ့အစည္းထဲကို လူေတြစုၿပံဳေရာက္လာၾကေရာ-
လူမ်ိဳးတိုင္းလူမ်ိဳးတိုင္း-ဘာသာတိုင္းဘာသာတိုင္းမွာ ေကာင္းတဲ့သူရွိသလို ဆိုးတဲ့သူလဲရွိတယ္-စည္းကမ္း ရွိတဲ့သူရွိသလို စည္းကမ္းမဲ့တဲ့သူလဲရွိတယ္-ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ့တဲ့သူေတြရွိသလို အေျပာအဆို အေနအထိုင္ကအစ မိုက္ရိုင္းတဲ့သူေတြလဲ ရွိတာပဲ။
ဒီလိုဘဲ လႈတ္ရွားခြင္းရတဲ့အဖြဲ့ထဲမွာ လူစံုတက္စံုပါလာေတာ့တယ္။
အခ်ိဳ့အခ်ိဳ့ေသာသူေတြရဲ့ ေတြးေခၚေမွ်ာ္ျမင္မႈအားနဲတာ-ဆင္ျခင္တုန္တရားမရွိတာေတြေၾကာင့္ ယဥ္ေက်းမႈျခင္း ထိပ္တုိက္ေတြ့တာ-ဘာသာအခ်င္းခ်င္း သဟဇာတ မျဖစ္တာေတြ ေပၚေပါက္လာရတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ျမင္တာကေတာ့ ဒီျပသနာဟာ ေခတ္-စနစ္ရဲ့ျပသနာပါ-
ဒီကေန့ ပြင့္လင္းလြတ္လပ္လာတာသာ တကယ္မွန္ၾကည့္ပါ -ကၽြန္ေတာ္တို့ လူေတြအားလံုး ပံုမွန္ျဖစ္သြားမွာပါ။
ေရြးခ်ယ္ လႈတ္ရွားစရာ အဖြဲ့အစည္းေတြလည္း ေပါမ်ားလာပါလိမ့္မယ္-တစ္ေနရာထဲ စုၿပံဳေနတာ ေလ်ာ့သြားပါ လိမ့္မယ္။
မိမိတို့ အျပဳအမူ အေလ့အက်င့္တခုေၾကာင့္ မိမိတို့နဲ့အတူ တစ္ေျမထဲေန-တစ္ေရထဲေသာက္-ေအးအတူ ပူအမွ် ေနၾကတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြရဲ့ စိတ္ထဲမွာ ဘယ္လိုထင္ျမင္ရတယ္-ဘယ္လိုခံစားရတယ္ဆိုတာေတြကို သိလာၾကရင္-နားလည္လာၾကရင္-အခ်င္းခ်င္းထိမ္းေက်ာင္းၿပီး အားလံုးအဆင္ေျပသြားၾကမွာပါ။
လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ ဒီအေျခအေနေတြကို နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ အစၥလာမ္ဘာသာေရးအဖြဲ့ႀကီးမ်ား မွ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက တဗလိဂ္ အဖြဲ့က တာဝန္ရွိသူေတြကို ရွင္းလင္းေဖ်ာင္းဖ်သင့္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီျပသနာဆိုတဲ့ဟာကိုေျဖရွင္းဖို့ ဒီေလာက္ပဲ လုပ္ဖို့ လိုအပ္တယ္လို့ ထင္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခု ကိုျမအးတင္ျပတာက-
ဗလီေတြကေန-ဗုဒၶဘာသာျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားကို လက္ထပ္ယူၾကဖို့ေဆာ္ၾသတယ္-ဆရာဝန္သမီးယူရင္ ဘယ္ေလာက္- စစ္ဗိုလ္သမီးယူရင္ဘယ္ေလာက္ ေထာက္ပ့ံမယ္ဆိုတာေတြဟာ လံုးဝမဟုတ္မမွန္ပါဘူး-မဟုတ္မမွန္ ေၾကာင္း အမ်ားကို ရွင္းလင္းျပရမယ္ လို့ေျပာပါတယ္။
ဒီလိုမဟုတ္မမွန္ စိတ္ကူးေပၚရာ ရမ္းသမ္း စြတ္စြဲတိုင္း-အေျခအျမစ္မရွိအျပစ္တင္တိုင္း လိုက္ရွင္းေနရရင္-ဒီလို ရွင္းရတဲ့အလုပ္ တစ္သက္လံုးလုပ္လို့ၿပီးမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူးဗ်ာ။
ဒီစကားဟာ တရားမဝင္ျဖန့္ခ်ီေနတဲ့ အစၥလာမ္ဘာသာ ဆန့္က်င္ေရးစာအုပ္ “အမ်ိဳးေပ်ာက္မွာ စိုးေၾကာက္ပါ သည္” ထဲက စကားလံုးေတြပါ။
ကၽြန္ေတာ္တို့ရဲ့ညီအစ္ကိုေတာ္ေတြက ဆိုရွယ္မီဒီယာမွာေရာ-ပံုႏွိပ္မီဒီယာေပၚမွာပါ အႀကိမ္ႀကိမ္ရွင္းၿပီးသား- ေျခေျချမစ္ျမစ္ရွင္းၿပီးသားေတြပါ-ဘာမွေနာက္ထပ္ေျပာေနရမဲ့ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး။
အဲ့ဒီေနာက္ေတာ့ ကိုျမေအးက အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြအေနနဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားနဲ့ပူးေပါင္းၿပီး-နိုင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ေရးေတြမွာ တက္တက္ၾကြၾကြပါဝင္ၾကဘို့-နိုင္ငံေတာ္ ေခတ္မွီဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးမွာ အေထာက္အကူျဖစ္ ေအာင္ ဘာသာေပါင္းစံု ခ်စ္ၾကည္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကိုေဆာင္ရြက္သြားဘို့ မွာၾကားပါတယ္။
ျပသနာကို မီးထြန္းရွာေနတဲ့သူေတြဟာ လူနဲစုကေလးသာျဖစ္ပါတယ္-ရဟန္းသံဃာ ေတြနဲ့ လူပုဂၢိဳလ္ေတြအမ်ား စု ဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာေနလိုၾကတဲ့ သူေတြျဖစ္ၾကပါတယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္းေျပာျပသြားပါတယ္။
သိတာေပါ့ဗ်ာ-ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းေနလိုၾကတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတြ-လူပုဂၢိဳလ္ေတြအမ်ားစုရွိလို့သာ ဒီတုိင္းျပည္ႀကီး ဒီလိုေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနလို့ရေနတယ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို့ သိပ္သိတာေပါ့။
ကၽြန္ေတာ္တို့မႏၱေလးမွာ အစၥလာမ္ကို ဘက္ေပါင္းစံုကေန ျပသနာရွာေနတဲ့ ဆရာေတာ္ တစ္ပါးထဲရွိလို့သာေပါ့ – မ်ားမ်ားမဟုတ္ဘူး-အဲ့ဒီဆရာေတာ္လိုမ်ိဳး သံုးပါးေလာက္ရွိၾကည့္လိုက္ -မႏၱေလးၿမိဳ့ ပ်က္သြားတာၾကာလွၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္တို့က သေဘာထားေပ်ာ့ေျပာင္းတဲ့ ေထႀကီးဝါႀကီး သံဃာေတာ္ႀကီးမ်ားထံ ခ်ဥ္းကပ္ၾသဝါဒခံၿပီး ဘာသာေပါင္းစံု ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးေရးကိုေဆာင္ရြက္ေနသလို အစၥလာမ္ဘာသာအေပၚမွာ သေဘာထားတင္းမာပါတယ္ ဆိုတဲ့ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူ တို့လို ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားနဲ့လဲ ဘာသာေပါင္းစံုခ်စ္ၾကည္ေရး- ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေတြ လုပ္ေန ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို့လုပ္တဲ့အခန္းအနားေတြဟာ-ကၽြန္ေတာ္တို့လုပ္တဲ့အစီအစဥ္ေတြဟာ-ေဒသခံ တာဝန္ရွိသူ ေတြရဲ့ တားဆီးျခင္းကိုခံရပါတယ္-တခါတရံ တားဆီးတာထက္ဆိုးတာက ပြဲမိန့္ေပးၿပီး အခ်ိန္နီးမွ ပါမစ္ျပန္ရုတ္သိမ္းတာ ျဖစ္ပါတယ္။ဒီလုပ္ရပ္ေတြဟာ ျပသနာကို ထပ္ဆင့္ပြားမ်ားလာေအာင္လုပ္သလိုျဖစ္ေနပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ေစာေစာက ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားတဲ့ သာသနာ့ပညာရွင္ မြဖ္သီ အုမ္မာရ္ ရဲ့စကားေလးကို ျပန္ကိုးကား ခ်င္ပါတယ္။
“ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္-ဆိုၿပီး ျမန္မာနိုင္ငံသမိုင္းမွာ ေျပာင္ေျမာက္စြာ ေပၚထြက္လာတာဟာ-ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လို ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းရွိလို့-” ဆိုတဲ့စကားပါ။
သိပ္ကို မွန္ကန္တဲ့စကားပါ။
လူတစ္ေယာက္-ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးရဲ့ အစြမ္းအစကို ျပနိုင္ဖို့ဆိုတာဟာ လုပ္ပိုင္ခြင့္-လုပ္နိုင္ခြင့္ ရွိဖို့ လိုအပ္ပါတယ္။
ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္ဟာ သူတိုင္းျပည္အေပၚမွာေစတနာရွိသေလာက္-သူ့ ကိုယ္စြမ္းဥာဏ္စြမ္းရွိသေလာက္-တိုင္းျပည္ကိုခ်စ္နိုင္ခြင့္ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လို ေခါင္းေဆာင္က ေပးခဲ့လို့သာ-ဒီအခြင့္အေရးရခဲ့တာေပါ့။
စစ္အစိုးရေခတ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြလိုမ်ိဳးဆိုရင္ ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္ဘာမွလုပ္ပိုင္ခြင့္ရမွာမဟုတ္ပါဘူး။
ဒီေနရာမွာ ကိုျမေအးတို့အဖြဲ့ကို ကၽြန္ေတာ့္အေတြ့အႀကံဳေလးတင္ျပျဖစ္ပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၆-၂-၂၀၁၃ ရက္ေန့က ျမမႏၱလာဟိုတယ္မွာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းနဲ့ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းတို့ႏွင့္ေတြ့ဆံုခြင့္ ရခဲ့တုန္းကအျပန္အလွန္ေျပာဆိုျဖစ္ခဲ့တာေလးေတြကိုပါ။
ဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္းကို ကၽြန္ေတာ္က ယေန့ျမန္မာနိုင္ငံထဲမွာျပန့္ပြားေနတဲ့ (Hate Speach) ေတြကို တားျမစ္ ေပးဖို့တင္ျပခဲ့ပါတယ္။မဟုတ္မမွန္ လုပ္ႀကံစကားေတြ -စြတ္စြဲခ်က္ေတြနဲ့ အမုန္းတရားေတြေဟာေျပာ ျဖန့္ေဝေနတာေတြ ကို နိုင္ငံေတာ္အစိုးရက တားဆီးေပးသင့္ပါတယ္-နိုင္ငံေတာ္မဟာသံဃနာယကဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကိုလဲ ဒီေဟာေျပာခ်က္ ေတြကို ဟန့္တားေပးပါမည့္အေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားသင့္ပါတယ္- လို့ေျပာလိုက္ေတာ့။
ဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္းရဲ့အေျဖက ကၽြန္ေတာ့္ကို ေတာ္ေတာ္အ့ံအားသင့္သြားေစခဲ့ပါတယ္။
ဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္းအေျဖေပးခဲ့တာက “ဟုတ္တယ္-မြတ္စလင္နိုင္ငံေတြက-ကၽြန္ေတာ္တို့ကို-ပရက္ရွာေတြ- ေတာ္ေတာ္ေပးတယ္-ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ဘာသာေရးလြတ္လပ္ခြင့္မရွိဘူးဆိုၿပီးေတာ့-ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေျပာလိုက္တယ္-ဆူးေလ ဘုရားနားကိုလာၾကည့္ပါ-ဘုရားရယ္-ဗလီရယ္-ခ်ခ်္ရယ္-ဘာသာစံု-တစ္ေနရာထဲမွာ-ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနႏိႈင္တာ-ဘယ္ နိုင္ငံမွာရွိလဲ-ကၽြန္ေတာ္တို့ ျမန္မာနိုင္ငံမွာပဲ ဒါမ်ိဳးရွိတယ္-ခင္ဗ်ားတို့နိုင္ငံမွာ ကၽြန္ေတာ္ဘုရားလာတည္မယ္-ရမလား-လို့ ျပန္ေမးလိုက္တယ္” တဲ့ဗ်ား။
ကၽြန္ေတာ္တင္ျပတာကတျခား-သူေျဖတာကတလြဲ။ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္စိတ္ပ်က္သြားမိတယ္။
ဒါနဲ့ကၽြန္ေတာ္လဲဝန္ႀကီးကိုျပန္လည္ရွင္းလင္းတင္ျပမိတယ္။
“ ဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္းခင္ဗ်ား-ကၽြန္ေတာ္ေျပာတဲ့စကားအဓိပၼါယ္ကို-ဝန္ႀကီးသေဘာမေပါက္ဘူးထင္ပါတယ္- ကၽြန္ေတာ္ျပန္ရွင္းျပပါရေစ—-ကၽြန္ေတာ္တို့ျမန္မာနိုင္ငံထဲမွာ-အစၥလာမ္ဘာသာကိုဆန့္က်င္တဲ့ စာရြက္စာတမ္းေတြဟာ ဆိုရွယ္မီဒီယာမွာေရာ-ပံုႏွိပ္မီဒီယာမွာပါျပန့္ႏွံ့ေနၿပီး တရားပြဲေတြမွာ ေဟာေျပာေနတာတြလဲ ေတြ့ေနရပါတယ္ ”-ဆိုေတာ့
ဝန္ႀကီးက “မရွိပါဘူး ” တဲ့ဗ်ာ-
ကၽြန္ေတာ္က“ဟာ-ဝန္ႀကီးရယ္-ရွိပါတယ္ခင္ဗ်ာ-လူသိရွင္ၾကားပါ-ဂ်ာနယ္ေတြထဲမွာပါပါတယ္-ကရင္ျပည္နယ္မွာ- မြန္ျပည္နယ္မွာ-တာခ်ီလိတ္မွာ-ဧရာဝတီတိုင္းမွာ ေနရာအႏွ့ံ ထင္ထင္ရွားရွားျဖစ္ေနတာပါ-ရန္ကုန္ၿမိဳ့လည္ေခါင္မွာ- တရားပြဲေတြလုပ္ၿပီးေဟာေျပာေနသလို-မႏၱေလးမွာလဲ ၿမိဳ့အႏွ့ံ မြတ္စလင္မ္ဆန့္က်င္ေရးစာရြက္စာတမ္းတြ ေဝေနပါတယ္” ဆိုေတာ့ ဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္းက လက္ခံလိုပံုမရေပမဲ့ ဝန္ႀကီးဦးစိုးသိန္းက “ဟုတ္ပါတယ္-ျဖစ္ေနပါတယ္ ”-လို့ လွမ္းေျပာ လိုက္ေတာ့မွ မျငင္းေတာ့ပါဘူး။
ဒါနဲ့ကၽြန္ေတာ္က ဆက္ၿပီးေတာ့- “ ဒီကိစၥေတြကို-သက္ဆိုင္ရာတာဝန္ရွိသူမ်ားကေန တားဆီးေပးေစခ်င္ပါတယ္- ဒီစာရြက္ေတြေဝတာ-တရားေတြေဟာတာဟာ- ကၽြန္ေတာ္တို့အတြင္ေတာ့ ျပသနာမရွိပါဘူး- ကၽြန္ေတာ္တို့ အေရထူေနပါ ၿပီ -ကၽြန္ေတာ္တို့မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာေနလိုၾကတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတြ-လူထုေတြအမ်ားႀကီးရွိေနပါတယ္- ဒါေပမဲ့-ဒီေဟာေျပာ ခ်က္ေတြ- ေၾကာ္ျငာခ်က္ေတြဟာ-ျမန္မာျပည္ထဲတင္ျပန့္တာမဟုတ္ပါဘူး-နိုင္င့တကာမီဒီယာေတြကတဆင့္-အဂၤလိပ္ဘာ သာျပန္ၿပီး-တကမၻာလံုးကိုျပန့္ေနပါတယ္-ဒီလို တကမၻာလံုးကိုျပန့္ေတာ့-မြတ္စလင္မ္နိုင္ငံေတြက ျမန္မာနိုင္ငံအေပၚဖိအား ေပး-ဒီလိုဖိအားေပးေတာ့-မင္းတို့မြတ္စလင္မ္နိုင္ငံေတြက တို့နိုင္ငံကိုဖိအားေပးတယ္ဆိုၿပီး-ကၽြန္တာ္တို့ မြတ္စလင္မ္ေတြ ကိုပဲအျပစ္ျမင္-ျဖစ္ရလို့ပါ-ျမန္မာနိုင္ငံရဲ့ နိုင္ငံတကာ ပံုရိပ္ကိုလည္း ထိခိုက္ေစတဲ့ကိစၥမို့ပါ” —လို့ရွင္းျပေတာင္းဆိုခဲ့ရ ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့လည္း-ဝန္ႀကီးမ်ားဘက္ကေန တတ္နိုင္သမွ် တားီး ဟန့္တားေပးပါ့မယ္-ဆိုတဲ့ အေျဖ-မရခဲ့ပါဘူး။
အဆိုပါ ကိစၥေတြဟာ-လြတ္လပ္တဲ့သတင္းမီဒီယာေခတ္ေရာက္လာလို့ပဲ ျဖစ္ရသေယာင္ေယာင္-ဒါေတြကို တားဆီးလိုက္ရင္ပဲ-မီဒီယာ လြတ္လပ္ခြင့္ကိုထိပါးသြားမွာ ျဖစ္သေယာင္ေယာင္ ေျပာၾကားသြားခဲ့ပါတယ္။
သူတို့က Hate Speach ေတြေျပာရင္- ခင္ဗ်ားတို့က Love Speach ေတြမ်ားမ်ားေျပာေပါ့ဗ်ာ-ခင္ဗ်ားတို့ ေျပာခြင့္ရဘို့- ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးရဲျမင့္ကိုလည္း တင္ျပေပးပါ့မယ္- ဆိုတာေလာက္ပဲ -အေျဖရခဲ့ပါတယ္။
တကယ္ဆိုရင္ လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုခြင့္ -ဆိုတာထဲမွာ-ဖြဲ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ထိပါးဆန့္က်င္ေျပာဆိုလို့ မရပါဘူး။
အခုလို ဘာသာရားတခုခုကို မုန္းတီးလာေအာင္- မဟုတ္မမွန္ စြတ္စြဲေျပာဆို ေရးသား ေဟာေျပာမႈေတြဟာ ဖြဲ့စည္းပံုအျခခံဥပေဒကို ဆန့္က်င္ေနတာ အထင္အရွားပဲျဖစ္ပါတယ္။ တာဝန္ရွိသူအစိုးရအေနနဲ့ မျဖစ္မေန ဟန့္တား အေရးယူရမဲ့ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တင္ျပေတာင္းဆိုတဲ့အထဲမွာ-အေရးယူဖို့ မပါပါဘူး-ဒါေပမဲ့ ဝန္ႀကီးမင္းမ်ား-ဘာမွလုပ္မေပးခဲ့ပါဘူး။ လုပ္ေပးပါ့မယ္-လို့လဲ ကတိမေပးခဲ့ပါဘူး။
အဲ့ဒီေတာ့-ကိုျမေအးတို့အဖြဲ့နဲ့ ေတြဆံုတဲ့ အခန္းအနားမွာ -ကၽြန္ေတာ္က ဒီအျဖစ္အပ်က္ကိုေထာက္ျပၿပီးေတာ့-
ျငိမ္းခ်မ္းေရး-ဘာသာေပါင္းစံုခ်စ္ၾကည္ေရး-ျပည္ေထာင္စုႀကီးဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးတို့အတြက္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္တဲ့ ေနရာမွာ- လူနဲစုေတြအားထုတ္တာထက္-လူမ်ားစုက အားထုတ္တာ ပိုမိုိထိေရာက္ပါတယ္-ဒါေၾကာင့္ လူမ်ားစုကလည္း ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ၾကရပါမယ္- ဒီလိုပါပဲ- တိုင္းသူျပည္သားေတြက ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္တာထက္- အစိုးရက ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္တာက ပိုမိုထိေရာက္ပါတယ္- ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ဖို့ အစိုးရမွာ အဓိကတာဝန္ရွိပါတယ္။
ကိုျမေအးတို့ အဖြဲ့ဟာ အစိုရအဖြဲ့ဝင္လူႀကီးမ်ားကို လက္လွမ္းမီွပါတယ္- အစိုးရအဖြဲ့ဝင္ေတြကို Educate လုပ္ ေပးၾကပါ- တာဝန္ရွိတာေတြ ေျပာျပေပးၾကပါ။
ကၽြန္ေတာ္တို့ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို့ၿမိဳ့ ကၽြန္ေတာ္တို့ အတိုင္းအတာနဲ့- ဘာသာေပါင္းစံု ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးေရး လုပ္ငန္းရပ္ေတြကို ယခင္ကလည္းလုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္-လက္ရွိလည္းက်ိဳးစားေနၾကသလို- သဟဇာတ အဖြဲ့ႀကီးကို လူမ်ိဳးစံုဘာသာစံုပါဝင္ၿပီးဖြဲ့စည္းနိုင္ဖို့အတြက္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားၾသဝါဒခံယူလ်က္ ျပင္ဆင္ေနၾကပါတယ္-ေနာက္ေနာင္ လည္း ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္-လို့ တင္ျပျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

Tags:

6 Responses to “၈၈ ေခါင္းေဆာင္ ကိုျမေအး တို့အဖြဲ့ႏွင့္ေတြ့ဆံုခဲ့ျခင္း-Racist ဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္း”

  1. drkokogyi Says:

    Dear Mg Mg, Ko Mya Aye and friends. What you all are saying is right. We need to try various ways. To expose the LIES and to pressure the government to take action on Hate Speeches and Hate Mongers. As they are using Muslims of Myanmar as a scapegoat or sacrificial lamb for their political gains they will keep on searching LAME EXCUSES life the WOLF who was determined to eat a poor lamb in “The Wolf and the Lamb” fable of Aesop. A wolf comes upon a lamb and, in order to justify taking its life, accuses it of various misdemeanours, all of which the lamb proves to be impossible. Losing patience, it says the offences must have been committed by someone else in the family and that it does not propose to delay its meal by enquiring any further about the matter. The morals drawn are that the tyrant can always find an excuse for his tyranny and that the unjust will not listen to the reasoning of the innocent.Read this>http://en.wikipedia.org/wiki/The_Wolf_and_the_Lamb
    BUT WE MUSLIMS of Myanmar are strong…We will resist by various means as Mg Mg, Ko Mya Aye and my friends commented. At last those RACISTS will end up with failure, In Sya Allah.

  2. drkokogyi Says:

    TQ all esp Mg Mg. We need to discuss BUT need not fight amongst ourselves. We need brain storming and think about ALL the ideas. NO NEED to ridicule others. Those with same thoughts could combine forces and work together. Those not agree could do in different ways. WE ALL need to agree to disagree but must have a UNITY in DIVERSITY. Please read this>>>Brainstorming is a group or individual creativity technique by which efforts are made to find a conclusion for a specific problem by gathering a list of ideas spontaneously contributed by its member(s). The term was popularized by Alex Faickney Osborn in the 1953 book Applied Imagination. Osborn claimed that brainstorming was more effective than individuals working alone in generating ideas, although more recent research has questioned this conclusion.[1] Today, the term is used as a catch all for all group ideation sessions.http://en.wikipedia.org/wiki/Brainstorming

  3. drkokogyi Says:

    We really need a THINK TANK…how to deal with all those problems facing by Muslims of Myanmar…A policy institute (often termed “think tank” by journalists) is an organization that performs research and advocacy concerning topics such as social policy, political strategy, economics, military, technology, and culture. Most policy institutes are non-profit organizations, which some countries such as the United States and Canada provide with tax exempt status. Other think tanks are funded by governments, advocacy groups, or businesses, or derive revenue from consulting or research work related to their projects.[1] 2011 Global Go To Think Tank Rankings cover most of the major policy institutes worldwide. [2]

    The following article lists global policy institutes according to continental categories, and then sub-categories by country within those areas. These listings are not comprehensive, given that more than 4,500 policy institutes exist world wide.http://en.wikipedia.org/wiki/Thinking_outside_the_box

  4. drkokogyi Says:

    For those who do not know…I am addressing U Maungmaung Skw as Mg Mg not because I do not respect him but I respect and love him. He is my real younger brother No 5. I am proud of you Mg Mg. U R doing a great job. May Allah bless you with success.
    The term “agree to disagree” or “agreeing to disagree” is a phrase in English referring to the resolution of a conflict (usually a debate or quarrel) whereby all parties tolerate but do not accept the opposing position(s). It generally occurs when all sides recognise that further conflict would be unnecessary, ineffective or otherwise undesirable. They may also remain on amicable terms while continuing to disagree about the unresolved issues.

    The phrase “agree to disagree” first appeared in print in 1770 when, at the death of George Whitefield, John Wesley wrote a memorial sermon which acknowledged, but downplayed, the two men’s doctrinal differences:

    “There are many doctrines of a less essential nature … In these we may think and let think; we may ‘agree to disagree.’ But, meantime, let us hold fast the essentials…”[1]

    Wesley was the first to put the phrase “agree to disagree” in print,[2] but he enclosed it in quotation marks. In a subsequent letter to his brother Charles, Wesley attributed it to Whitefield (presumably George Whitefield):

    “If you agree with me, well: if not, we can, as Mr. Whitefield used to say, agree to disagree.”[3]

    The phrase “agree to differ” predates “agree to disagree”, having appeared in the early part of the century in a sermon by John Piggott: “And now why should we not agree to differ, without either enmity or scorn?”[4] (Sermon on Union and Peace, preach’d to several Congregations, April 17, 1704). It expresses a similar idea without the play on words.

    Its advantage over “agree to disagree” is that it does not pose an apparent logical contradiction. Game theorist and mathematician Robert Aumann argues that two people with common prior probability cannot agree to disagree.[5] However, the issues of agreement and disagreement are about separate concerns. Hence, the phrase is not actually a contradiction, when the implied parts are inserted: “agree [in principle] to disagree [about other issues]”. The wording can be considered as a form of elliptical phrase, where the omitted portions, as two separate concerns, will help to clarify the intended meaning of the short phrase. The agreement is a long-term strategy, as a shared viewpoint of the opposing sides, to leave the disagreement, about the other issues, as an unresolved matter.

    Economist Frank J. Fabozzi argues that it is not rational for investors to agree to disagree; they must work toward consensus, even if they have different information. For financial investments, Fabozzi posits that an investor’s overconfidence in his abilities (irrationality) can lead to “agreeing to disagree”—the investor thinks he is smarter than others.[6]

    A related phrase, normally reserved for informal and temporary arrangements in political affairs, is the Latin phrase “modus vivendi” (literally, “way of living”), and it is used in the same manner as “agree to disagree”. However, it can be viewed as a thought-terminating cliché in certain circumstances.http://en.wikipedia.org/wiki/Agree_to_disagree

  5. drkokogyi Says:

    Unity in diversity is a concept of “unity without uniformity and diversity without fragmentation” [2] that shifts focus from unity based on a mere tolerance of physical, cultural, linguistic, social, religious, political, ideological and/or psychological differences towards a more complex unity based on an understanding that difference enriches human interactions. The concept of unity in diversity was used “in non-Western cultures such as indigenous peoples in North America and Taoist societies in 400-500 B.C. In premodern Western culture it has been implicit in the organic conceptions of the universe that have been manifest since the ancient Greek and Roman civilizations through medieval Europe and into the Romantic era.”http://en.wikipedia.org/wiki/Unity_in_diversity
    In 2000, the European Union adopted ‘United in Diversity’ (Latin: In varietate concordia) as official Motto, a reference to the many and diverse member states of the Union in terms of culture. Apart from its English form, the European Union’s motto is also official in 22 other languages. “Unity in diversity” was selected in through a competition process involving students from member nations. According to the European Commission:[8]
    “ The motto means that, via the EU, Europeans are united in working together for peace and prosperity, and that the many different cultures, traditions and languages in Europe are a positive asset for the continent.

  6. drkokogyi Says:

    1. Myanmar Muslims must understand and accept that we need to be in various fields of Socio-political struggles: e.g. in NLD, NGOs, in Parliament, in the government (National or local level), Private and Joint Venture business, USDP, Various Religious or Islamic organizations whether Islamic Council, Ulama, Tabaligue, 8888, ABSDF, Different other religious groups or even different rebel groups. (Even in military/police if possible)
    2. We should avoid attacking other different sects’ religious activities, which is their personal affairs.
    3. Different sects of Muslims must be united and work together in Socio-political reasons (Education or Welfare activities or health aid or NGO works etc. Different religious practices are personal affairs to practice individually, in the houses, in the families, in the respective mosques etc.
    4. We need to AGREE to disagree in Intra Islam affairs.
    5. We need to deal together, join our hands to face the non-Muslim and Gov assault. Not to fight back but by peaceful resistences. (But those who really wish to rebel, they should be allowed ON THEIR OWN RISK. But majority should better stay clear from violent means)
    6. We should open the door of communication or a HOT LINE with ALL the Islamic organizations, NLD, Monks (who understand and want peace) and the present gov, local authorities, police USDP etc. to “REQUEST” some activities during emergencies like this time.
    7. We should act as the glue, bond, or coordinator, between the Myanmar Islamic groups which are hostile to each other.
    We distribute the information to them, we gather information, strategies etc. Like this common problem… We all need to understand and accept that we all are doing for Socio-political improvement of all the Muslims in Myanmar.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: